Støtt mangfoldet i norsk motorsport gratis!

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Støtt mangfoldet i norsk motorsport gratis!

Legg inn av EdHunter N815 » 15 mar 2009, 00:37

Som mange kanskje vet er det endelig planer om å anlegge et fullverdig motorsportsenter med skikkelig asfaltbane på vestlandet. Følgende melding er sendt ut til de som er medlem av gruppen Hardanger/Sunnhordland Motorsportsenter Folgefonnbanen på Facebook;
Kjære alle motorsporttilhengere.

Det har snart gått 5 mnd siden facebook-gruppa for Folgefonnbanen ble startet, det har vært overraskende mye respons og nesten 2200 personer har meldt seg inn. Siden vi har klart å samle så mange motorsporttilhengere på ett sted tenkte vi at det nå var på tide med litt info rundt moderklubben til Folgefonnbanen, Kvinnherad Motorsportklubb (Fra nå kalt KMK)

KMK eier pr i dag alle aksjene i Folgefonnbanen AS, og det er klubben som kommer til å drifte Folgefonnbanen når den er på plass om ikke lenge. KMK er underlagt Norges Motorsportforbund. Klubben skal også stille med personell til å utføre diverse dugnadsarbeid for Folgefonnbanen underveis.

Klubben sin oppgave er selvsagt også å være klubb, og det er ønskelig at klubbdriften tar seg opp nå frem til banen er klar, da vil nok klubben gå mer eller mindre av seg selv, men å forsøke å drive en klubb som ikke har noe særlig å tilby har vist seg å ikke være enkelt. Men hva som kan tilbys er svært avhengig av økonomi, og det er nå ønskelig at så mange som mulig vil melde seg inn for å styrke klubben. Det er nemlig et svært viktig pressmiddel opp mot departementet at det står en sterk klubb bak prosjektet.

Ved å melde seg inn er det selvsagt ikke noe krav at en skal være aktiv utøver og det følger heller ikke med noen plikt om dugnadsinnsats. Men det er nå eg gang slik at dersom banen skal kunne bygges og driftes, er det helt nødvendig med en saftig dugnadsinnsats.

Dersom du har lyst å støtte KMK kan du bli medlem ved å betale medlemskontigent på følgende måte:

Enkeltperson: kr.100,-
Familie: 150,-

Skriv Navn, adresse og fødselsår på personer som skal meldes inn i meldingsfeltet på en bankgiro og betal til KMK sitt kontonr.: 3460.07.61341

Medlemskort vil bli utsendt fortløpende.

GRASROTANDELEN

Dersom du tipper hos Norsk Tipping kan du nå gi den såkalla grasrotandelen til Kvinnherad Motorsportklubb, for meir info følger du denne lenken: https://www.norsk-tipping.no/gar/wco?ev ... 326&mode=1&


Det er kansje grasrotandelen som vil generere mest penger til klubben, da medlemskontigenten er satt noe lavt, men det er fortsatt viktig å ha engasjerte medlemmer i klubben som kan gjøre ein innsats for motorsportmiljøet og Folgefonnbanen. Jeg oppfordrer folk til å skrive ut arket som dere finner ved å følge lenken over, ta det med på jobb, gi det til venner, bekjente og familie som dere vet spiller hos Norsk Tipping.


På forhånd takk.

Mvh

Torgeir Maurangsnes
for Kvinnherad Motorsportklubb
Jeg oppfordrer alle som virkelig ønsker en bane på vestlandet til å joine gruppen, og de som tipper kan gi sin grasrotandel til klubben som forklart i meldingen. Dette koster dere ingenting, men hver enkelt kan være med på å fremme motorsporten både på Vestlandet og i Norge med store skritt! Jeg ser for meg landstreff i Kvinnherad om noen år. ;)

De som ønsker å ta det et skritt lenger kan selvsagt også melde seg inn i klubben, noe som sansynligvis vil gi dere fordeler om banen blir fullført og dere ønsker å benytte dere av den (uten at jeg kan garantere dette). Dette gjelder selvsagt i hovedsak de i vest, men om noen andre har 100 kroner til overs må da dette kunne skrives av på skatten som et bidrag til veldedighet? ;)
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Svar