Jeg har en god stund nå prøvd å finne ut hvilke ekstramålere (slike runde 52mm instrumenter) jeg skal ha, men jeg har et problem. Enten er de aller fleste produsenter av slike nokså evneveike når det gjelder design, eller så må jeg være umulig å gjøre fornøyd, for jeg finner rett og slett ikke noen jeg kan tenke meg. Mulig jeg stille for mange/høye krav, men jeg gjør allikevel et forsøk på å få tips herfra

1. Fortrinnsvis grønn belysning (annen "nøytral" belysning kan også gå). Flerefargers belysning samtidig må det ikke bli for mye av.
2. Må ha sort måleskive og sort ring rundt. Hvit skive og/eller sølvfarget ring er ikke aktuelt.
3. Instrumentserien må minst inneholde oljetrykkmåler, oljetempmåler, og turbotrykk.
4. Målerne skal ikke ha "smoked" glass som av en eller annen grunn er så populært. De skal være helt vanlige og enkle, og ikke se ut som de er hentet fra framtida. (Kan vurdere digitale målere om de ikke blir for "fancy" å se på)
5. I tillegg synes jeg ikke 3 målere er verdt stort mer enn 1000kr, så det utelukker vel nokså raskt VDO ihvertfall.
Jeg har vurdert VDO, men har hatt litt problemer med å finne steder det selges riktige typen VDO-målere, som i tillegg måler riktige enheter og ikke bare disse amerikanske tøysemålene. Hjelper lite om målerne kan skifte mellom 8 forskjellige bakgrunnsbelysninger når de kun måler temp i Fahrenheit

Så kort oppsummert:
Kjenner du til sorte målere med grønn belysning, som har noenlunde enkelt/klassisk utseende og som ikke koster en fot og en arm? Kom med forslag