http://www.tu.no/motor/article225852.ece
Men det vet jo alle de som stemte slik, så de bør ikke klage!

Moderator: Moderatorer
Andreas N1194 skrev:...så var ikke akkurat dette noen overraskelse!
Men det vet jo alle de som stemte slik, så de bør ikke klage!Oss andre derimot..
Andreas N1194 skrev:...så var ikke akkurat dette noen overraskelse!
Men det vet jo alle de som stemte slik, så de bør ikke klage!Oss andre derimot..
Norge = Bancrupt? eller .........EdHunter N815 skrev:Sånn går det når kommunister sitter i regjering, de gir med ene hånden og tar igjen det tredoble med den andre...
Hva har fotball med dette å gjøre?Singsaker skrev:Norge = Bancrupt? eller .........EdHunter N815 skrev:Sånn går det når kommunister sitter i regjering, de gir med ene hånden og tar igjen det tredoble med den andre...
Hva foreslår du at de skal gjøre, kan ikke sitte i opposisjon å være sint hele tiden......![]()
Endelig så kom "gullet" hem.............21 av 42 sesonger, minus 78 da de vant 1ste div.... he he he, har sett RBK slå Brann 3 ganger i cup-finalen ho ho
Singsaker skrev:
Blir E6 mellom okstadbakken og klett(4 felt med av og på ramper) fullført vil det gi mer miljøgevinst én alle El-biler i hele verden......![]()
NoenTM vil alltid ha "noe" på deg, slik at den rødgrønne propagandaen alltid blir som en seier i etterkant vet du EdhunterEdHunter N815 skrev:Hva har fotball med dette å gjøre?Singsaker skrev:Norge = Bancrupt? eller .........EdHunter N815 skrev:Sånn går det når kommunister sitter i regjering, de gir med ene hånden og tar igjen det tredoble med den andre...
Hva foreslår du at de skal gjøre, kan ikke sitte i opposisjon å være sint hele tiden......![]()
Endelig så kom "gullet" hem.............21 av 42 sesonger, minus 78 da de vant 1ste div.... he he he, har sett RBK slå Brann 3 ganger i cup-finalen ho ho
Merkelig hvordan enkelte klager på skatten, betalte du mindre skatt for 4 år siden?Andreas N1194 skrev: NoenTM vil alltid ha "noe" på deg, slik at den rødgrønne propagandaen alltid blir som en seier i etterkant vet du Edhunter
Desverre kommer vi nå til å se en eskalering av både denne skatten, formueskatten, skatt på eiendom (tro meg den kommer til å øke!) og mye annet. Men dette er hva vi tar til takke med når vi ønsker en offentlig sektor som skal bli dobbelt så stor som privat, og vi ønsker offentlige foretak uten økonomisk styring. Men nå jo (desverre) Norge sagt ja til dette, så da får vi la oss r#¤kjøre i 4 år til...
Siden du sikter til meg, så skal jeg svare:Singsaker skrev:Merkelig hvordan enkelte klager på skatten, betalte du mindre skatt for 4 år siden?Andreas N1194 skrev: NoenTM vil alltid ha "noe" på deg, slik at den rødgrønne propagandaen alltid blir som en seier i etterkant vet du Edhunter
Desverre kommer vi nå til å se en eskalering av både denne skatten, formueskatten, skatt på eiendom (tro meg den kommer til å øke!) og mye annet. Men dette er hva vi tar til takke med når vi ønsker en offentlig sektor som skal bli dobbelt så stor som privat, og vi ønsker offentlige foretak uten økonomisk styring. Men nå jo (desverre) Norge sagt ja til dette, så da får vi la oss r#¤kjøre i 4 år til...
For en vanlig person med 1mill i lønn, gift med 2 barn så betaler han mindre 30% i skatt(han forteller gjerne at det er 40+)
Formueskatten kan man mene mye om, men det er svært få vanlige lønnsmottakere som betaler det, for min del gleder jeg meg til den dagen jeg betaler formueskatt![]()
Sannheten er ofte at de som klager på skatten hverken vet hvor mye de betaler, eller hvor mye de ville betalt i andre land, de vet ihvertfall ikke hva de får igjen for pengene i andre land.
I Sverige så er det 30%+ arbeidsgiveravgift, i Norge max 14,1%, lønnen er ca 30 prosent lavere i snitt, stakkars nordbaggar!
I USA så har 5 av 50 stater oppsigelsesvern, det at du har klistremerke på bilen hvor det står "Democrats" vil i mange tilfeller bety "you are fired" det kalles demokrati.
Det som er trist er at folk i Norge aner ikke hvor bra vi har det, jeg blir flau av mange nordmenn.
Vi har høyest eierandel i verden av egen bolig, noe som er luksus i de fleste land, tom land i nord-vest Europa.
Tjener du litt over snittet så betaler du ikke toppskatt med mindre du ikke eier bolig, ikke har renteutgifter eller barn.Andreas N1194 skrev:
Siden du sikter til meg, så skal jeg svare:
Ja jeg betalte mindre skatt for 4 år siden. Og siden jeg tjener litt over snittet så rasker jeg innom toppskatt også, som er helt off target i mine øyne. Tjener man over millionen så ja, da hadde toppskatt vært på sin plass, men ikke ellers.
Formueskatten (som du forøvrig har helt rett i) er en skatt stort sett pensjonister betaler da de har kvittet seg med gjeld og liknende, men den lille summen (12 mrd) staten får inn årelater gründerbedrifter og andre som ønsker realistiske, og ikke minst stabile forhold for å drive business i AS Norge. Forøvrig har vi andre gjeld som oftest kompenserer for dette.
Problemet i vårt land, er at vi betaler skatt av penger som har blitt skattet av en, to og kanskje tre ganger før, det er der den såkalte "hunden ligger begravet". Flat skatt for alle på 30% hadde vært gull det! Gid AS Norge også tenkte i de baner!
Overdrivelse, men det offentlige følger loven, det gjør ikke Rema, de er store og anker seg frem til de senile gamlingene i HR som gir de medhold gang på gang, uavhengi om fokets domstol dømmer de gang på gang......Andreas N1194 skrev: Ellers ser jeg at du (som alltid) drar frem de såkaldte "verstingene" uten unntak i din argumentasjon, som gjør at jeg må flire litt. Sverige tar igjen tap i lønn på lavere pris på "alt" av levekostnader, og et langt mer effektivt system (Reitan kunne ikke hatt 190 papirflyttere på Lade Gård om han skulle fulgt "norsk standard", han klarer seg med 4) enn hva vi klarer. USA har en verdiskapning av en annen verden om man skulle sammenlikne med oss, vi pumper kun olje ut av landet. Ironisk nok ble det eneste Norske selskapet som har hatt en veldig bra verdiskapning i landet solgt til nettopp en Amerikansk bedrift..
30% av alle, inkl pensjonister.Andreas N1194 skrev: Det er også artig hvordan du går til de ekstreme grenser i din argumentasjon, når du drar inn oppsigelsesvernet i AmerikaJeg får dra frem tilsvarende ekstreme ting, når AS Norge trygder 30% av befolkningen vår! I Norge har vi det altfor godt (som du sier), faktisk så godt at det ikke skal lønne seg å jobbe snart, når man får mer i trygd enn en typisk minstelønn. Det er et tegn på at vi går i ravende gal retning!
Hvilken regjering hevder vi ikke er forenlig med USA, jeg setter ting på spissen, men du forenkler ting veldig, få opp øynene å se deg om, dra til Smoky Mountains å se tannløse "hillbillys" som er analfabeter i verdens ledende land, de trengte ikke å lese for å pushe kull..........Andreas N1194 skrev: Som den verdensvante mannen du er (går ut fra at du ikke er noen 18åring, i såfall har du fooled me), synes jeg det er rart at du absolutt ikke fokuserer på noe som helst positivt med USA? Men det er jo en del av de vi har i regjering i dag som også mener at Norsk ideologi ikke er forenlig med en Amerikansk og litt mer kapitalistisk tankegang...dagen når vi alle skal produsere traktorer er nok ikke så langt unna desverre!
Hvordan vet du om jeg er rød-grønn?Andreas N1194 skrev:Maken til useriøst innlegg har jeg faktisk aldri lest før, du skal ha for den! (dopavsnittet om du lurte, EDIT)
Vi har vel snakket om dette før, men du detter rett inn i din egen "verstingfelle" når du drar frem "global" retorikk som svar på mer lokale spørsmål, og forøvrig de samme svarene hver gang.. (ja, jeg kunne svart at den idioten av en tømmerhogger svidde av 4 mrd kroner kun for å "være kar" og bli med på 2 middager med Kjell Inge Røkke, men får vel synke ned til deg å nevne det siden du bringer slike ting på banen)
Men jeg må flire når du skal belære om at jeg faktisk ikke kan betale toppskatt når jeg gjør det... Som alle andre rødgrønne vet du faktisk bedre enn alle andre, undertegnede inkludert, da kan jeg ikke annet enn sukke oppgitt. Forståsegpåere og besserwissere blir man fort sliten av..
Folk som blander seg borti meg og mitt liker vi ikke. FRP vil jo ha bort kotrollkomiteer, redusere skatteetaten, fjerne up slik at det blir fritt frem for deg og dine. Den sterkeste's rett ville passet meg rimelig bra da, skulle lett skaffet meg mye penger da........Andreas N1194 skrev:Forståsegpåere og besserwissere blir man fort sliten av....