SpeedParts.....

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Morten S.
MAX BOOST
Innlegg: 2023
Registrert: 20 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N1507
Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
Sted: Vestfold
Kontakt:

Re: SpeedParts.....

Legg inn av Morten S. » 01 jul 2011, 07:00

cozmo skrev:For det første står det jo klart og tydelig i webshop'en at prisene er i SEK - hvis du prøver å legge noen varer i handlekurven og sjekke ut får du opp varene dine og summen i SEK. Det er dette en bruker må forholde seg til. .....
Ser det nå ja. Jeg la ikke noe i handlekurven men surfet rund på sidene + leste salgsvilkårssiden på svensk og engelsk.
"Alt" fra totakt til turbo

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Re: SpeedParts.....

Legg inn av Stalfa » 01 jul 2011, 07:20

cozmo skrev:Har fått svar fra dem.
Her er fremgangsmåten dersom du enda ikke har betalt fakturaen eller i ettertid.

Send e-post/brev (behold kopi selv.) der du bestrider fakturaen siden den er i NOK og det på web-sidene og i bestillingsbekreftelsen(?) er i SEK.
Da er det opptil Speedparts å ordne opp i fakturaen før du kan kreves for pengene.

Får du betalingsvarsel eller inkassovarsel så sier du i fra at du har bestridt fakturaen.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

cozmo
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 520
Registrert: 24 aug 2007, 10:19
Bil: 2005 9-5 2.0t Vector Estate
Kontakt:

Re: SpeedParts.....

Legg inn av cozmo » 01 jul 2011, 13:17

Takk for rådet Stian.
Desverre er min egen sak kjørt. De sender kun oppkrav, og de sender faktisk ut en ordrebekreftelse på forhånd før de sender varen. Hadde jeg studert denne ville jeg sett at regnestykket var helt vilt, og kunne konfrontert dem allerede da. Jeg er dog en busy person, har handlet veldig mye på nett, og når disse ordrebekreftelsene tyter inn i mailboksen gjør jeg stort sett ikke annet enn å registrere det. Aldri tidligere har det jo vært noen issues..Så.......

Med 2 gnålete unger i buksebeina på posten reagerte jeg derfor bare så vidt da dro kortet - jeg husket ikke hva totalbeløpet egentlig skulle være. Først da vi kjørte hjem kom den gnagende følelsen av at noe ikke stemte.

Så de har på en måte sitt på det tørre i forhold til min sak - jeg kunne og burde ha lest ordrebekreftelsen fra SPN umiddelbart, sett at den ikke stemte med ordrebekreftelsen man får fra SPS rett etter handel og dermed bare avvist hele handelen.

Jeg må bare bite i det sure eplet denne gangen; men det viktige var at andre får vite om praksisen.

Oppdaget dog en morsom sak til i svaret jeg fikk; jeg stilte spørsmål ved både valutaomregningen og at frakten var så dyr. Først skrive de at de setter 1SEK=1NOK fordi de selv står for frakt og toll omkostninger. I samme åndedrag presterer de å si jeg har betalt så mye i frakt fordi jeg må betale frakt fra Sverige til dem, og så fra dem til meg :lol:

De tar altså i praksis gevinsten av valutaomregningen til eget bruk. Hvis ikke det er tvilsom business så vet ikke jeg.
Solgt: 2005 Saab 9-5 Vector 2.0t Estate aut.
2001 Saab 9-3 2.0 SE Turbo
---
Motorer uten turbo suger..

Brukeravatar
Paul N1176
Overload!!!
Innlegg: 1160
Registrert: 05 okt 2007, 19:28
Medlemsnummer: N1176
Navn: Paul Kristensen
Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
Sted: Rognan

Re: SpeedParts.....

Legg inn av Paul N1176 » 01 jul 2011, 13:58

alt som er handlet på nett er det 14 dagers angrefrist på....
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower

Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Re: SpeedParts.....

Legg inn av Ottar N398 » 01 jul 2011, 14:18

Og hvis det ikke informeres om angrefrist rettighetene har du opptil et halvt år ubetinget returrett :D
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: SpeedParts.....

Legg inn av oddi N108 » 01 jul 2011, 16:55

At speedparts svarer på det de vil svare på er jo ikke noe nytt. Da jeg spurte på mail hvor lenge ytre drivknutemansjetter til 9-5 skulle vare, og om det var normalt at de skulle være morkne etter ett år og 8000 km, har jeg kun blitt møtt med øredøvende stillhet:)
Hadde de brukt like mye tid på kundeservice som på prosjektbilen tror jeg rett og slett at flere hadde handlet der:) Hjelper ikke å være en liten nisjebedrift for et smalt merke OG støtte klubben når kundeservicen ikke holder mål..

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Brukeravatar
Macisen85
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 102
Registrert: 13 jan 2011, 11:10
Medlemsnummer: 48956

Re: SpeedParts.....

Legg inn av Macisen85 » 29 jul 2011, 16:55

Er det normalt at Saab Leverer orginal blinklykter som dugger etter 3 uker eller?

vis det ertilfelle så lagger jo de BOSS.
Mvh Macisen85

Brukeravatar
Rambraut N1491
MAX BOOST
Innlegg: 2068
Registrert: 16 jun 2008, 14:50
Navn: Martin Rambraut
Bil: 2007 BMW 525da
Sted: Hovin i Gauldal

Re: SpeedParts.....

Legg inn av Rambraut N1491 » 30 jul 2011, 01:35

Macisen85 skrev:Er det normalt at Saab Leverer orginal blinklykter som dugger etter 3 uker eller?

vis det ertilfelle så lagger jo de BOSS.
Sikkert en produksjonsfeil.... ta med deg kvittering og lever de tilbake. Enkelt og greit.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI

Brukeravatar
Macisen85
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 102
Registrert: 13 jan 2011, 11:10
Medlemsnummer: 48956

Re: SpeedParts.....

Legg inn av Macisen85 » 30 jul 2011, 09:53

Ja det samme mente jeg så sendtemail til de.
Der fikk jeg i retur at Det var vist ikke unormalt og at det var orginalvareså noe bedre fabrikat fantes ikke.

Men vis jeg sendte den inn til de så skulle DE PRØVE å reklamere den??? (PRØVE hva skal det bety?)

Så sendte jeg mail tilbake.


Ok dette er jo utrolig dårlig orginal vare da vis dette er tilfelle.
Jobber som bilmekaniker selv hadde dette vært tilfelle hos oss hadde kunden fått ny lampe med en gang.

Er jo ikke snakk om at dere skal forsøke og reklamere på den.
Dere SKAL reklamere på denne.
En orinal lampe skal jo være tett? Det er hvertfall det jeg er vant til.

Det mener hvertfa jeg er rett og det er det samme i bedriften jeg jobber i. kjører ikke rundt med en lykt som er 4 ukergammel full i dugg.


Så fikk jeg tilbake:

ha ha ..

ja du ..
om du jobbar som mekaniker ..
så ( borde ) du veta att detta med tillfällig kondens inte är nått ovanligt...
oavsett fabrikat och bilmodell

sen hurvida Valeo har dålig kvalitet eller ej ..
sån verkar deras produkter iallafall fungera på 60-70 % av alla europatillverkade personbilar ..

men som sagt , vi reklamerar den gärna.

Bare lurte på om det er noen andre som ar kjøpt noen lyykter med samme problem?
Vis det er 30-40 % feil med lyktene de leverer så er jo det gale.
Mvh Macisen85

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: SpeedParts.....

Legg inn av Paradigm N558 » 30 jul 2011, 10:06

oddi N108 skrev:At speedparts svarer på det de vil svare på er jo ikke noe nytt. Da jeg spurte på mail hvor lenge ytre drivknutemansjetter til 9-5 skulle vare, og om det var normalt at de skulle være morkne etter ett år og 8000 km, har jeg kun blitt møtt med øredøvende stillhet:)
Hadde de brukt like mye tid på kundeservice som på prosjektbilen tror jeg rett og slett at flere hadde handlet der:) Hjelper ikke å være en liten nisjebedrift for et smalt merke OG støtte klubben når kundeservicen ikke holder mål..

mvh oddi
Tja... har jo fått byttet mine drivknuter og skulle sende inn de gamle for reklamasjon til SpeedParts nå for et par mnd. siden.
Har ikke fått meg til å gjort det ennå, kanskje jeg skal ringe å få bekreftet at det ikke er for sent? :lol:
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

BioKen
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 174
Registrert: 17 apr 2009, 09:24
Bil: 9-3 Biopower

SpeedParts.....

Legg inn av BioKen » 30 jul 2011, 18:00

Macisen85 skrev:Er det normalt at Saab Leverer orginal blinklykter som dugger etter 3 uker eller?

vis det ertilfelle så lagger jo de BOSS.
Mine dugget på min 08 sc. Og Alle lykter dugget på fattern sin 9-5 2001 da den var ny. Ble byttet på garanti. Når det er sagt sa har jeg hatt flere nye biler hvor lyktene dugget, Mazda 6 2008, Discovery 3 2006...
Saab 9-3 Biopower "Aero-look"
http://www.garaget.org/bioken
Saab NG900 2.0T Coupe

Brukeravatar
Macisen85
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 102
Registrert: 13 jan 2011, 11:10
Medlemsnummer: 48956

Re: SpeedParts.....

Legg inn av Macisen85 » 30 jul 2011, 22:16

BioKen skrev:
Macisen85 skrev:Er det normalt at Saab Leverer orginal blinklykter som dugger etter 3 uker eller?

vis det ertilfelle så lagger jo de BOSS.
Mine dugget på min 08 sc. Og Alle lykter dugget på fattern sin 9-5 2001 da den var ny. Ble byttet på garanti. Når det er sagt sa har jeg hatt flere nye biler hvor lyktene dugget, Mazda 6 2008, Discovery 3 2006...


Ja selff at dette kan forekomme så skal det jo byttes siden dette er noe som ikke skal være ORGINALT :)

SpEEdparts aldri handle der igjen. Møkka bedrift
Mvh Macisen85

Brukeravatar
Freakshow N1674
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 309
Registrert: 22 sep 2006, 18:07
Medlemsnummer: N1674
Navn: Thomas
Sted: Trondheim

Re: SpeedParts.....

Legg inn av Freakshow N1674 » 31 jul 2011, 02:35

Hva med å sende mail eller ringe Bent? Skjønner ikke alle disse drittmeldingene og konklusjonene uten å faktisk ha prøvd å la bedriften ordne opp. Macisen har tydeligvis hatt kontakt med svensker per mail. Synd med svaret derfra om det svaret der er realitet. Kontakt SpeedpartsNorway!

Jeg for min del vil skryte litt av SP, alltid hyggelig og serviceinnstilte. Svarer så godt dem kan, for det meste rask levering. Noe galt med enheten(e), ingen problemer.

At noen mailer kan bli "oversett" skjer, men dette gjelder IKKE utelukkende kritikk.
-Mitsubishi Lancer Evo 8
-

Brukeravatar
Ola Pituetten N703
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 609
Registrert: 12 okt 2006, 21:08
Medlemsnummer: N703
Navn: Ove Kynell Arstad
Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
Sted: Etnedal i Valdres
Kontakt:

Re: SpeedParts.....

Legg inn av Ola Pituetten N703 » 31 jul 2011, 08:53

Freakshow N1674 skrev:Hva med å sende mail eller ringe Bent? Skjønner ikke alle disse drittmeldingene og konklusjonene uten å faktisk ha prøvd å la bedriften ordne opp. Macisen har tydeligvis hatt kontakt med svensker per mail. Synd med svaret derfra om det svaret der er realitet. Kontakt SpeedpartsNorway!

Jeg for min del vil skryte litt av SP, alltid hyggelig og serviceinnstilte. Svarer så godt dem kan, for det meste rask levering. Noe galt med enheten(e), ingen problemer.

At noen mailer kan bli "oversett" skjer, men dette gjelder IKKE utelukkende kritikk.
"Selvfølgelig gjør alle feil en gang i mellom,utgangspunktet for denne tråden er hvordan SP NORGE drives" og kundeopplevelsene har kommet etterpå.Vi kan vel ikke kneble negative opplevelser hos et firma som er vår sponsor og vi bruker kr , det er en del i KLUBBEN som har samme opplevelse med SP NORGE. Andre har ikke opplevd det samme .Har selv blitt nektet garanti på deler kjøpt Gjennom SP Norge.Vi bor i et fritt land, kjøp deler en annen plass hvis man ikke kan svelge kameler/turboer. :rofl:
SAAB ER BEST

Svar