Moro fra lokalavisen

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Moro fra lokalavisen

Legg inn av Ingvar N629 » 24 jan 2012, 21:26

Jeg har som noen vet flyttet ut av bygryta, og selv om jeg ikke har flyttet så langt så har jeg havnet veldig på bøgda. Da må man jo følge med i lokalavisen, der lokale høvdinger krangler i leserinnlegg så blekket spruter, og festene på lokalet annonseres. Det er ikke så mye som skjer her, så det er heller ikke så mye å skrive om, og det resulterer i noen temmelig underholdende artikler. Det er helt sikkert flere som kjenner igjen dette fra sin egen lokalavis, kom gjerne med artige innslag. Jeg starter med godbiter fra dagens papirutgave av Fosens lokalavis. Ja dere leste riktig, nettutgave har de óg :shock:, men det har også BA (Brønnøysunds avis, forøvrig en av mine absolutte favoritter når det kommer til nonsens-journalistikk) så det er vel ikke stort å skryte av. Men det var papirutgaven i dag altså, og der er det TO artikler som har fått meg til å holde på å ramle av stolen i dag.

Først ut er en liten artikkel om MC-kriminalitet, dette er et oppgulp med tilbakeblikk på saken der Mongols MC forsøkte å kjøpe en eiendom i Leksvik, men kommunen ble med i budrunden og kjøpte eiendommen til grov overpris. Dagens artikkel konstaterer følgende, etter en kort utgreiing om 1%-klubber:
"Det finnes pr i dag ingen klubber i denne kategorien i Åfjord eller nabokommunene. Medlemmene i så vel Barracuda MC som Åfjord Mopedforening er kjent som lovlydige og rettskafne borgere."

Neste gladsak er en helside fra Ørlandet. For de som har fulgt med så har det jo vært arrangert noe Melodi Grand Prix-styr der ute igjen, til stor forlystelse for Per Sundnes (forøvrig programleder) og andre fargeglade. Første artikkel om evenementet har store fargebilder og en overskrift i fete typer; "FEIRET UTEN KARSK"
Bakgrunnen for overskriften er tydeligvis at vinnerbandet ikke drikker heimert.

Flere som har artige saker fra lokalavisene sine å dele?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

na_X
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 09 jan 2007, 22:21
Medlemsnummer: N1121
Navn: Arve Hanssen
Bil: 99
Sted: Trondheim

Re: Moro fra lokalavisen

Legg inn av na_X » 24 jan 2012, 21:39

Er jo det som er så stas med små plasser, Fosnafolket dekker vel større del enn adressa på areal men de må vel krydre litt på overskriftene allikevel selv om blækka ikke er den aller største.
Og forresten, ref. tråden med landstreff, lite å ta seg til i Rissa Ingvar? :mrgreen:
Må vel bare si grattis! :D
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Moro fra lokalavisen

Legg inn av Ingvar N629 » 24 jan 2012, 21:41

na_X skrev:
Og forresten, ref. tråden med landstreff, lite å ta seg til i Rissa Ingvar? :mrgreen:
Må vel bare si grattis! :D
Var vel mens vi bodde i byen det, gitt.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Moro fra lokalavisen

Legg inn av EdHunter N815 » 24 jan 2012, 23:52

Jeg så faktisk akkurat en fin en fra lokalavisen der jeg vokste opp.

"No håpar vi at heile Høyanger stiller opp på dugnad slik at dette kan gå mest mogleg smertefullt for seg"

Dog skal det vel sies at det er allmennt akseptert at dugnad gjør veldig vondt. Dette ser man helt tydelig i de fleste frivillige organisasjoner, borettslag, osv. Nevner man ordet dugnad kan man praktisk talt se panikken bre seg i forsamlingen. :lol:
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Svar