lei av ? vente

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
roar
0.7 bar
0.7 bar
Sted: batnfjordsøra

lei av å vente

Legg inn av roar » 16 jul 2003, 20:34

det er nå 4 uker siden jeg betalte 7000 kr til speedparts å har enda ikke fått pakken min. er det noen som har vært borti det samme at det tar så lang tid?
er det heilt normalt det eller at det skal gå så treigt.
det er vel sikkert ikke speedparts sin feil at det går treigt, det er vel tollen og posten som ikke forhaster seg.

Gjest

Legg inn av Gjest » 16 jul 2003, 20:55

Har vært borti det samme ja, det var delvis at SP måtte bestille noe av det jeg skulle ha, og delvis tollen...Det er vel UPS som tar seg av leveringa, sånn at du får det på døra...Hvis du har fått pakkenr./kolli-id av SP, så skal det gå an å søke på hvor pakka befinner seg på hjemmesia deres...
Sendte en mail til dem jeg, fikk beroligende svar veldig kjapt...

Lykke til... 8)

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 16 jul 2003, 20:56

Så var det det med å logge seg inn jaaaa...

EDIT: Ser på hjemmesden at de har feriestengt nå forresten..
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: lei av å vente

Legg inn av Hjelle, N6 » 17 jul 2003, 10:45

roar skrev:det er nå 4 uker siden jeg betalte 7000 kr til speedparts å har enda ikke fått pakken min. er det noen som har vært borti det samme at det tar så lang tid?
er det heilt normalt det eller at det skal gå så treigt.
det er vel sikkert ikke speedparts sin feil at det går treigt, det er vel tollen og posten som ikke forhaster seg.
Det lengste det har gått med meg var 3 veker. Då var det litt min feil (brukte Skandiabanken til SWIFT-overføringa, noko som ihvertfall tok ei veke), pluss at Speedparts ikkje hadde noko pjas inne på lager. Når pakka endelig vart sendt hadde eg den her på 3 dagar, noko som er kortare enn det Posten brukar på ei pakke frå Oslo hit til Søre Sunnmøre.

Men ein annan ting med SP, er at det ser ut til at dei ikkje vil ha direkte handel med norske kundar. Sendte ein prisforespørsel til dei for 2 veker sidan, men fikk til svar at eg måtte kontakte ein norsk forhandlar.
Sendte mail til Ole på Ekstrøm, men har ikkje fått svar der heller... :/
Vel, får prøve igjen når Pirjo er tilbake frå ferie. er ihvertfall ho som har hatt med exportordrane, so kanskje det ordnar seg...
Nokon som har høyrt det same BTW, og kva klubbavtale finns med Ekstrøm, og kva prisar tek dei egentlig?
Post gjerne svaret i trim-forumet, der kun STCN/STCS-medlemmar har adgang...

Brukeravatar
Erik N21
1,5 bar
1,5 bar
Sted: Sola

Legg inn av Erik N21 » 20 jul 2003, 14:51

jeg har bestilt fra SP tre ganger det siste året - og ventetid på over en måned er tydeligvis mer vanlig enn uvanlig. det hjelper ikke med beroligende svar fra dem når delene ikke kommer. akkurat nå holder de på å sette rekord når det gjelder meg - venter på syvende uken...... regner med at det blir siste gangen jeg kjøper noe derfra.
Erik N21
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn

Brukeravatar
roar
0.7 bar
0.7 bar
Sted: batnfjordsøra

Legg inn av roar » 20 jul 2003, 17:15

det siste svaret var veldig beroligende for meg for i mårra begynner uke 5 for meg.

Svar