Statoil Ultima?

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Morten N106
Overload!!!
Sted: Gjøvik
Kontakt:

Statoil Ultima?

Legg inn av Morten N106 » 24 jul 2003, 07:20

Noen som har prøvd dette??

Til min store irritasjon har Statoil her sluttet å selge "rødbensin"

Vet ikke om det er noen andre i byen her som har det lenger heller, men jeg har nå engang kort og en rimelig hyggelig bensinpris på Statoil så det er teit å fylle andre steder.

Jeg synes liksom jeg merker ganske god forskjell på spruten i bilen med 98Blyfri kontra sånn den var med Rød98. Vil det hjelpe å fylle på blyerstatning fra flaske?
'98 9-5 2.0t
'74 V4 96

If you can’t beat them, arrange to have them beaten.-George Carlin

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Statoil Ultima?

Legg inn av Hjelle, N6 » 24 jul 2003, 09:49

Morten N106 skrev:Noen som har prøvd dette??

Til min store irritasjon har Statoil her sluttet å selge "rødbensin"

Vet ikke om det er noen andre i byen her som har det lenger heller, men jeg har nå engang kort og en rimelig hyggelig bensinpris på Statoil så det er teit å fylle andre steder.

Jeg synes liksom jeg merker ganske god forskjell på spruten i bilen med 98Blyfri kontra sånn den var med Rød98. Vil det hjelpe å fylle på blyerstatning fra flaske?
Statoil sin Ultima og Shell sin V-power er vanlig 95blyfri-bensin med injectionrens iblanda.

So om en køyrer som ei kjæring og sotar ned motoren har dette noko for seg. Om du køyrer som gjennomsnittsmedlemmet i STCN er dette berre vekkasta pengar. Og om du slik med sot er det betre/billigare å kjøpe ei flaske injectionrens og blande på bensinen sjølv. For vi med kat. fyller vel 98 blyfri, gjer vi vel ikkje?

Men i ditt tilfelle vil eg anbefale at du fyller 98 blyfri istaden for, om du ikkje får 98 super. Eg fyller alltid 98 super på dei bilane som "tåler" det, og 98 blyfri på dei med kat. Med 98 blyfri går bilen både billigare og betre enn med 95 blyfri...

Men appropo 98 super, både Shell og Hydro her i distriktet (Søre Sunnmøre) har 98 super. Men nærmaste Smart (Hovdebygda), har ikkje 98 super.

Men medan vi pratar bensin, korleis går det med klubbavtale på bensin, vert det jobba med eller hur? Vi får legge inn i kriteria at dei skal føre 98 super... ;)

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 24 jul 2003, 09:51

Personlig har jeg dårlig erfaring med Statoil...syns ikke bila mine går no særlig på Statoil-bensin..fyller Esso og er nöjd med det. 8)
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Svar