Sodablasting

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Sodablasting

Legg inn av TiaZzz » 07 mai 2013, 08:30

Hepp.

Driver å undersøker litt hvordan jeg best skal angripe rust på hundbein og ymse annet og kom over denne videoen som nesten virker for god for å være sann. Noen som har erfaring med lignende? De delene av videoen som omhandler rengjøring av motoren får det jo til å se ut som heksekunst.

Mente jeg så noe slikt på Torshov Bilrek., men jeg husker ikke om det var Kina-kopi eller denne danske fabrikanten.



Edit:
Glemte å legge ved siden der jeg så denne første gang: http://www.verktøy.no/jlw-sodablaser-5l-kanne-med-soda

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Sodablasting

Legg inn av TiaZzz » 09 mai 2013, 17:00

Enda en:



Denne fant jeg på Jula for 849,-. Pluss 156,- i 5kg soda. Spørytene ser ut til å trenge ca. 150l/min som ikke er så ille mtp. billige kompressorer. Minuset er at de ikke er egnet for seriøs rustfjerning. Til annet enn lett overflaterust så bør man slipe eller sandblåse.

Jeg vurderer likevel en for de timene jeg har brukt på å gnukke hagemøbler unner jeg ingen. Det åpner også for skånsom stripping av rustfritt, alu og annet snacks.

Edit: Av en eller annen grunn så vil ikke videoen funke fra forumet så her er linken til Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=PbAaDdjq ... e=youtu.be

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Sodablasting

Legg inn av Hjelle, N6 » 09 mai 2013, 17:42

Når en brukar youtube-koden slik at en får filmen i innlegget er det kun koden etter "v=" som skal skrivast inn :)
Har korrigert linkane dine no :)

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Sodablasting

Legg inn av TiaZzz » 09 mai 2013, 17:46

Aha. Takk. :)

Svar