Prut villig vekk! Det er det som er handel!

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
redturbo
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 664
Registrert: 05 jan 2012, 21:39
Navn: Tom Hummel
Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
Sted: Oslo / Hvaler

Prut villig vekk! Det er det som er handel!

Legg inn av redturbo » 03 feb 2014, 09:29

(Men, nei. Jeg pruter ikke på slangeargurken på super'n..)

Alle vil selge og etablere et selger-kunde-forhold og mange merker nå presset fra handelslekkasjen i internett-handelen.
I hvert fall gjør de det hvis de blir konfroftert med de til dels store prisforskjellene som finnes.
Vareutvalget er blitt så stort at det er ikke nødvendig gitt at en norsk forhandler er klar over prisforskjellene på alle produktene i sortimentet.

Mange liker jo ikke ordet "prute" her på berget. Det er dumt, fordi all handel også til forbrukere, bør speile at pruting/forhandlinger er basis for all handel.
Men å be om et tilbud kan man jo starte med.

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Prut villig vekk! Det er det som er handel!

Legg inn av TiaZzz » 03 feb 2014, 20:18

Jeg er ikke uenig i at det er penger å spare på å prute, men jeg føler dette er noe unødvendig i det moderne samfunn. Driver butikker med blodpriser der rabattene sitter løst så aner jeg jo ikke hva noe koster før jeg tropper opp og pruter. Jeg liker priser, utvalg og varebeholdning på nett og dette belønner jeg ved å handle hos disse butikkene. Prutekultur betyr flere selgere og økte omkostninger for butikken, for ikke å snakke om mer tid brukt av meg. Jeg må jo gjøre denne for alle kandidater og da flyr tiden fort.

Jeg ber om tilbud når jeg handler f.eks. mye byggevarer, men ellers handler jeg på Byggmax fordi de har alt på nett og gode priser.

Svar