Finner ikke fraktrater eller alternativer hos Speedparts

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Finner ikke fraktrater eller alternativer hos Speedparts

Legg inn av TiaZzz » 31 aug 2014, 20:46

Jeg har alltid handlet direkte i butikk hos SP; er det noen som vet om de bruker Posten? I så fall er det der tusenlappen forsvinner. Det er tidvis hårreisende hva Posten skal ha for å sende pakker.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Finner ikke fraktrater eller alternativer hos Speedparts

Legg inn av Hjelle, N6 » 31 aug 2014, 21:28

TiaZzz skrev:Jeg har alltid handlet direkte i butikk hos SP; er det noen som vet om de bruker Posten? I så fall er det der tusenlappen forsvinner. Det er tidvis hårreisende hva Posten skal ha for å sende pakker.
Dei brukar Posten ja, men reknar med dei har avtalar som gjer at dei betalar mindre enn prisplanen for en privatkunde. Dessuten har nok SP sine eigne gebyr for å sende også, kva seiast om 300 kroner i porto/ekspidisjonsomkostningar for eit luftfilter en kjenning fikk tilsendt her om dagen?

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Finner ikke fraktrater eller alternativer hos Speedparts

Legg inn av TiaZzz » 31 aug 2014, 21:34

Hoho! Vel, det var jeg ikke klar over. Glad jeg har muligheten til å plukke det opp direkte. Og ja, det var stiv pris.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Finner ikke fraktrater eller alternativer hos Speedparts

Legg inn av Hjelle, N6 » 31 aug 2014, 21:50

TiaZzz skrev:Hoho! Vel, det var jeg ikke klar over. Glad jeg har muligheten til å plukke det opp direkte. Og ja, det var stiv pris.
Funkar nok suverent å ha dei lokalt ja.
Kva ekstra kostnad oppå portoen SP tek for å sende er jo deira eiga sak, om ikkje anna er det jo positivt at en vert opplyst om kostnaden ved frakt innan en bestiller.

Men på på snakk om Posten sine prisar, det er både og. På spesialgreier med ukurrante mål synes eg faktisk Posten har rimlige prisar, det dei melkar for alt det er verdt er jo vanlige kolli med standardmål, ikkje minst 0-10 kilo. Med prisane dei opererar med for tia kunne dei godt hatt eit alternativ som var 0-5 kilo også, til ein rimligare pris.
Fikk eit koffertlokk til 9-5 for noko sia i Posten, det eg betalte i frakt var 500 kroner, då tok sikkert skroten nokre kroner i "ekspidisjonsgebyr" også... Samenlign det mot 300 kroner for eit luftfilter!

Brukeravatar
Christian N2791
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 71
Registrert: 21 jul 2013, 23:41
Medlemsnummer: 2791
Navn: Christian Aakre
Bil: M02 9-5 Aero
Sted: Sprova - Nord-Trøndelag

Re: Finner ikke fraktrater eller alternativer hos Speedparts

Legg inn av Christian N2791 » 01 sep 2014, 09:02

Helge skrev:Det er mer enn hva jeg betalte for 5 motorer fra Maptun til døren min.
Er ho helt hinsides hva de kan ta for frakta. Skjønner jo at volumet er litt stort, men det må jo gå an å bruke litt sunn fornuft.
- M02 9-5 Aero Estate - Steg 3 - Maptun
- Jeep Commander Overland
- Bmw e30 facelift

redturbo
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 664
Registrert: 05 jan 2012, 21:39
Navn: Tom Hummel
Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
Sted: Oslo / Hvaler

Re: Finner ikke fraktrater eller alternativer hos Speedparts

Legg inn av redturbo » 20 sep 2014, 12:05

Hjelle, N6 skrev: Dessuten har nok SP sine eigne gebyr for å sende også, kva seiast om 300 kroner i porto/ekspidisjonsomkostningar for eit luftfilter en kjenning fikk tilsendt her om dagen?
Er det SP som har tatt slike fraktrater? Er dette faktisk tilfelle?
Siden SP står oppført som med rabattavtale for medlemmer her så bør kanskje det blitt sett nærmere på hvilke rater SP kan ta for at dt skal være interessant for medlemmer?
Jeg synes det burde finnes en "kvalitetssikring" mot "snyt og bedrag" det er å ta 300 kr i frakt for et luftfilter. som hverken veier mye eller er volumiøst.

Brukeravatar
henrik
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 370
Registrert: 08 okt 2005, 16:43
Sted: Bodø

Re: Finner ikke fraktrater eller alternativer hos Speedparts

Legg inn av henrik » 20 sep 2014, 15:51

Setter det i perspektiv dabjeg betalte 75,- for en rekke foringer fra maptun som kommer fra sverige og leveres rett på døra
Saab 9000 2.3 Turbo CSE, 94 @ 250 BHP <-- kondemnert :-(
Mazda 323, 92' Konevognen. (solgt)
Saab 9-5 Hot Aero, '02 @ 250 BHP
Saab 9000 2.0T, '97 @ 310 BHP

Brukeravatar
kanonjon
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 727
Registrert: 31 mai 2012, 01:26
Medlemsnummer: N2452
Navn: Jon
Sted: Arendal

Re: Finner ikke fraktrater eller alternativer hos Speedparts

Legg inn av kanonjon » 21 sep 2014, 21:42

Det er ikke helt uvanlig at lagerstatusen ikke står i samsvar på nettsida dems, har erfart dette to ganger, men har da fått beskjed på mail fra SP og fått korrigert bestillingen deretter. Leveringstidene fra SP er enten hit eller miss spør du meg, men jeg var heldig når jeg bestilte fuelchip tidligere i September, fikk beskjed ca. en uke etter bestilling at fuelchippen hadde ankommet SP Norge, valgte å hente den i butikken dems.
Saab er livet!

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Finner ikke fraktrater eller alternativer hos Speedparts

Legg inn av Hjelle, N6 » 24 sep 2014, 10:17

redturbo skrev:
Hjelle, N6 skrev: Dessuten har nok SP sine eigne gebyr for å sende også, kva seiast om 300 kroner i porto/ekspidisjonsomkostningar for eit luftfilter en kjenning fikk tilsendt her om dagen?
Er det SP som har tatt slike fraktrater? Er dette faktisk tilfelle?
Ja.
Moralen må va at en får eit tilbud på frakta innan en bestiller, so en ikkje går på en smell.

Brukeravatar
Christian N2791
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 71
Registrert: 21 jul 2013, 23:41
Medlemsnummer: 2791
Navn: Christian Aakre
Bil: M02 9-5 Aero
Sted: Sprova - Nord-Trøndelag

Re: Finner ikke fraktrater eller alternativer hos Speedparts

Legg inn av Christian N2791 » 08 okt 2014, 16:57

Hjelle, N6 skrev:
redturbo skrev:
Hjelle, N6 skrev: Dessuten har nok SP sine eigne gebyr for å sende også, kva seiast om 300 kroner i porto/ekspidisjonsomkostningar for eit luftfilter en kjenning fikk tilsendt her om dagen?
Er det SP som har tatt slike fraktrater? Er dette faktisk tilfelle?
Ja.
Moralen må va at en får eit tilbud på frakta innan en bestiller, so en ikkje går på en smell.
+1

Moralen bør være slik ja. Bør være en fast rate på vekt/volum når en legger inn en bestilling. Fikk som sagt fraktpris på frontfanger fra SP, 3000,-. I mitt hode er det helt hinsides. I sommer fikk jeg frakta et komplett interiør i fra Oslo og helt hjem. Kom seg på knappe 1000,-. Hvor er fornufta?
- M02 9-5 Aero Estate - Steg 3 - Maptun
- Jeep Commander Overland
- Bmw e30 facelift

Svar