Fedex, mouser.com og tollbehandling

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
kristianur N1169
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 795
Registrert: 26 sep 2007, 22:16
Medlemsnummer: 1169
Navn: Kristian Strømstad
Bil: 1987 900 t16 2d
Sted: Trondheim

Fedex, mouser.com og tollbehandling

Legg inn av kristianur N1169 » 21 nov 2014, 14:22

Saabforumet er sikkert eksperter på fedex og tollbehandling også :)

Jeg skulle bestille noen duppeditter fra mouser.com og så at de tilbyr gratis frakt for alle bestillinger over 525kr, så jeg brukte noen timer på å fylle handlekurven med smådeler og bestilte deler til 720kr.

Pakken dukket opp på døren og litt senere på dagen fikk jeg se at fedex hadde trukket 1440kr for skatter/avgifter.
Jeg trodde først at det hadde skjedd en glipp og at jeg hadde betalt moms på 7200kr, men når jeg snakka med fedex kom det fram at for pakker som inneholder mer enn 5 varer kommer det på en avgift pr. vare. (Jeg hadde 47stk.)
Deretter så jeg at den totale prisen ikke er oppgitt noe sted på papirene som fulgte pakken, så jeg kan jo skjønne at det blir ekstra jobb for fedex, men altså.. 30kr pr vare.

Noen som har forslag til hvordan jeg skal få stilt noen til ansvar?

Har fedex ansvar fordi det er et helt urimelig beløp og at dette er mangelfult beskrevet i vilkårene? http://www.fedex.com/no/services/terms/
Har Mouser ansvar fordi de ikke har dokumentert verdien godt nok?
Eller har jeg ansvar fordi jeg er et brødhue som ikke brukte 15 timer på å lese vilkår og lovverk og ringe rundt til ymse aktører for å forsikre meg om at det som stod svart på hvitt i handlekurven på mouser faktisk stemte.

...
Kristian

Svar