Sentraisering av landstreff ????

Møre & Romsdal, Sør Trøndelag og Nord Trøndelag.
Distriktsansvarlig: Ingvar Garåsen

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
frkristiansen
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 468
Registrert: 27 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N-116
Navn: Frode Kristiansen
Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
Sted: 9360 bardufoss
Kontakt:

Sentraisering av landstreff ????

Legg inn av frkristiansen » 06 mar 2008, 18:27

Okay.. jeg gutser på å legger in en toppic som jeg ikke aner hvor burde vert.
Men faktum er at i norge så finnes det bare en sentral plass for alle innbyggere, og det er i midtnorge.
Til midtnorge går det an å kjøre for de aller fleste i dette landet i løpet av 25 timer og dea har de god tid. Og for et landstreff er det etter min mening overkommelig for en lang helg.

Jeg minnes landstreffet på lånkebanen i 2004 var det vel, det var saker. Nå har det seg slik at jeg dessverre ikke har kunnet delta på landstreffene som har vert siden da, pga jobb og slike ting. Og denne gangen blir det heller ikke noe pga giftemål.

Generelt så er det en kjempe flott plass å ha landstreff på vålerbanen, men det er nok dessverre forbeholdt den harde østlandskjernen, de er de største, mest engasjerte, og resursterke medlemmene i klubben, de er således veldig heldige og tilhører en særdeles eksklusiv landsdel, hvor kommunikasjon og infrastruktur er lysår foran store deler av resten av landet fra midtnorge og nordover i det minste.

Mit hjertesukk i denne forbindelse er å oppfordre midtnorge til å arrangere et alternativ til landstreffet på et annet tidspunkt, slik at flere kan få mulighet til å møte likesinnede i en større skala, og vise frem sit arbeid gjennom vinteren.

gjerne engang i løpet av sommeren/sommerferien, juni / juli. alternativt få landstreffet utsatt til slutten av august ?
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Sentraisering av landstreff ????

Legg inn av Ingvar N629 » 06 mar 2008, 18:42

Du er inne på noe der, det har vel vært luftet tanker om et landstreff på ACR på Mo, men det spørs på oppmøtet da...

Når det gjelder et større treff i midt-Norge så er vel det en ting som har surra litt rundt i hodet mitt også, skal se hva vi får til. Men det er en ting jeg ønsker meg i forkant av dette og det er litt gode innspill fra folk! Bra insj, Frode! :mrgreen:
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Sentraisering av landstreff ????

Legg inn av Hjelle, N6 » 06 mar 2008, 19:35

Er då fullt mulig å arrangere treff etter "Mjøs-treff"-metoda andre plassar i landet også.
Når det gjeld treff nordpå (ser det er der du stasjonerar) burde det vel være mulig å få laga til noko i samanheng med fks. eit arrangement på ACR? Ser dei har drop-in køyring kvar laurdag og søndag...

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Sentraisering av landstreff ????

Legg inn av Tor N12 » 06 mar 2008, 20:23

Vi får vel kapre tilbake landstreffet ja, var jo vi som startet ;)

Men seriøst så burde vi jo helt klart arrangere det andre plasser i landet også slik f.eks GSV gjør..
Et treff på ACR burde jo klare å trekke flere nordafor også, man skulle jo nesten ikke tro at det bor folk nord for namsos når man ser på aktiviteten under Nord på forumet :(

Man får jo ikke mere gøy enn man selv er med på å skape så jeg vil jo helt klart anbefale de nordover om å kansje begynne å arrangere lokale kaffekvelder/treff slik at det faktsisk skjer noe som samler folk.
Har jo sett et par ganger at enkelte har sagt at de ikke skjønner vitsen med å melde seg inn i klubben ettersom det ikke er noen treff der oppe men poenget er jo at treff ikke arrangerer seg av seg selv!!

Og jada, jeg vet at nordnorge er stoooort... men det må da f.eks være nok av Saabinteresserte både i Mo i Rana, Bodø, og Tromsø til at man i alle disse byene kan samles i ny og ne ;) Helt sikkert på flere plasser også!!
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
saaero
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 152
Registrert: 06 des 2004, 01:00
Kontakt:

Re: Sentraisering av landstreff ????

Legg inn av saaero » 06 mar 2008, 22:09

Hallo
Ser dere lurer på alternativt.Det hadde kanskje vært lurt med en skikkelig diskusjon over temaet.
Om vi her i midt og nord skal lage noe for oss alene,dukker mange ting opp.
1 Økonomi i forhold til leie av en bane.
2 Trenger vi kjøre på bane i det hele tatt
3 Kan det sosiale oppveie for opplevelsen av banekjøring.
4 Rebusløp/parade med innlagte stopp for forskellige aktiviteter.
5 Pluss,pluss
Husk vi er små vi Saaabbelusker når det gjelder store treff og kanskje vi må forholde oss til det.Når dette er skrevet er det ingen kritikk av gutta sør og vest.Kjempegjeng alle.
Bare så synd at dette landet er så f.b.langt at noen bestandig faller utenom på grunn av avstander

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Sentraisering av landstreff ????

Legg inn av Ingvar N629 » 06 mar 2008, 22:19

Når det gjelder økonomi så er det øremerket midler til hvert enkelt distrikt. Om vi slår sammen midt- og nord-Norge så blir det litt, kanskje ikke nok til baneleie, men likevel. Et opplegg lignende mjøstreffet skal vi da kunne få til, og kanskje noe annet moro i tillegg? Om vi skal ha dette primært for nord- og midt-Norge, så bør vi vel bevege oss et stykke nord for tjukkeste trøndelag, men holder vi oss i trøndelag så kommer det kanskje folk sørfra også? Værnes er jo et sted det kan gå an å høre om vi kan kjøre litt, dette har vært på tale før, men ikke blitt noe av. Kanskje dette er anledningen til å forhøre seg der?
saaero skrev: 3 Kan det sosiale oppveie for opplevelsen av banekjøring.
4 Rebusløp/parade med innlagte stopp for forskellige aktiviteter.
Absolutt! Vi trenger ikke kjøre på bane for min del. Uansett så må vi ha et opplegg i tillegg til evt banekjøring synes jeg, så alle føler seg velkommen.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
frkristiansen
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 468
Registrert: 27 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N-116
Navn: Frode Kristiansen
Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
Sted: 9360 bardufoss
Kontakt:

Re: Sentraisering av landstreff ????

Legg inn av frkristiansen » 06 mar 2008, 22:52

drømme senarioet må jo være å få samlet STCN og kanskje deler av STCS til et kanon treff på ACR.
Med lang varslings tid, god planlegging, og sammarbeid med STCS, så burde det være mulig å tilrette legge for de fleste slik at de kan ta turen til Mo i Rana og ACR. Det ville jo vert flott å få kjørt på banen der, men det er ikk enoe must. Kanskje kunne det vert aktuelt å se på muligheten for å slå det sammen med andre arangementer på ACR, slik at vi kan få en plas å stå og vise oss frem sammen med andre motorinteresserte ?

I nord er det lit nok ca 1 ildsjel i hver By, men det hjelper lite når avstandene blir for store for dagstreff. å kjøre 40 mil for en kopp kaffe kan være for mye for de fleste, selv om man kjører saab.

Men vi prøver så godt vi kan, og prøver å få til noe sammen med Målselv Amcar club, men det ser ut til at også det skjærer seg for meg da jeg ble beordret til Tyskland, undxer vårmønstringen til Amcarklubben, som STCN i nord skulle få være med på. Men det er en annen historie. Og dessverre har det vert lit mindre napping i rattet en jeg hade håpet på etter det initiativet opp mot Amcar klubben i målselv.
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Sentraisering av landstreff ????

Legg inn av Tor N12 » 06 mar 2008, 23:20

Tanken er absolutt god den!! Har for lengst tatt den opp med styret og det er noe vi har diskutert på lokaltreff her i trondheim så du kan nok regne med at dette er noe vi absolutt skal prøve å få til 8)

MEN alikevel... må si jeg håper dere nordover også klarer å mobilisere litt!!
Trenger da ikke å være vårmønstring, en vanlig kaffekveld er jo også med å styrker samholdet!!

Få sendt oppover infoskrivet for klubben så deler man dem ut til de man ser, legger igjen noen til forhandleren, viser opp bilen når det er noe som skjer, tar med ungdommen på en tur så de får kjenne på Saab-draget, osv...

Dere skulle vel også hatt en distriktsansvarlig der oppe som var litt aktiv?
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
frkristiansen
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 468
Registrert: 27 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N-116
Navn: Frode Kristiansen
Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
Sted: 9360 bardufoss
Kontakt:

Re: Sentraisering av landstreff ????

Legg inn av frkristiansen » 19 mar 2008, 19:42

sommertreffet på ACR 13-14-15 juni samt i August usikker dato, her er løsningen det er jeg sikker på få plass til klubben her :D
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv

Svar