Hva bør oppleves når man er i Trondheim?

Møre & Romsdal, Sør Trøndelag og Nord Trøndelag.
Distriktsansvarlig: Ingvar Garåsen

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Hva bør oppleves når man er i Trondheim?

Legg inn av EdHunter N815 » 13 mai 2008, 21:01

Jeg kommer på en liten ferietur til Trondheim i juli, nærmere bestemt 22. juli. Tilfeldigvis samme dato som noen mer eller mindre kjente briter befinner seg på Lerkendal (noen andre som skal dit forresten?). ;)

Tenkte selvsagt å bli et par dager utover konserten, og lurer på hva man bør oppleve mens man er der? Noen gode tips?

Jeg ser det som en selvfølge at det blir dratt i gang et lite treff når jeg kommer... 8)
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Hva bør oppleves når man er i Trondheim?

Legg inn av Ingvar N629 » 13 mai 2008, 22:46

Nidarosdomen bør du jo se. Og utelivet i Trondheim er ikke så gæli, selv om det er litt dødt om sommeren når studentene har dratt hjem. Når du har en tung dagen derpå så er det genialt å ta en tur til Tyholttårnet, på toppen der er det Egon, og pizza og en stor Cola er genialt når du er litt fyllesjuk. Etterhvert som du kommer deg, så finner du ut at gulvet i restauranten snurrer rundt, og at du har utsikt over absolutt hele byen og mere til. Meget avslappende måte å se hele byen på.
Ellers kan du velge å vrake i følgende:
-Pirbadet
-Bakklandet, med spesiell trebebyggelse, er egentlig mest interessant om du kjenner historien. Men på Bakklandet ligger også brua med lykkens portal, og rett nedenfor den brua så ligger Naboens pub, og de har en genial lekter liggende ute på elva med alle rettigheter. Følger du elvekanten et stykke i rett retning, så kommer du forresten til meg :wink:
-Munkholmen, går turistbåt ut dit om sommeren.
-Utsikten på Byåsen er et bra sted å få oversikt over byen
-Din Bil, byens Saabforhandler. Ikke alle der som har hørt om service, men de selger da Saab... står en Mustang i bruktbilhallen der også nå, faktisk.
-Sverresborg museum, har også serveringsstedet Tavern, hvor det visstnok spøker.

Om du får noen til å fortelle deg litt om det du ser, så kan det også være interessant å se:
-Sukkerhuset
-Olavskilden
-Universitetet
-Festningen (kan jo forsåvidt være et ok sted å dra uansett)

Sikkert mer også, som jeg har glemt.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

na_X
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 09 jan 2007, 22:21
Medlemsnummer: N1121
Navn: Arve Hanssen
Bil: 99
Sted: Trondheim

Re: Hva bør oppleves når man er i Trondheim?

Legg inn av na_X » 13 mai 2008, 23:03

Ingvar har nok nevnt det meste ja gitt.
Vil også anbefale Gode nabo som ligger ved broen på bakklandet som Ingvar nevnte, god atmosfære (og skeiv bygning som gjør at man føler seg full når man kommer dit edru, og føler seg edru når man går og egentlig er ganske så full) og endel ølsorter å velge imellom (20 på fat og 300 på flaske til tider?), til vanlig har de vel 5+ å velge imellom på fat da men de har ihvertfall et hefte med ølsorter på flaske fra alle verdens land og maten der er heller ikke så verst. :mrgreen: Sukkerhuset er forresten nabobygget til der jeg går skole (brygghuset) for tiden og henger nesten i ett. Ellers så har man jo Dahls bryggeri som ligger på Lade. :mrgreen:
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.

Larisss
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 700
Registrert: 13 feb 2007, 23:27
Medlemsnummer: N996
Bil: SAAB 9-5 Aero 2001mod
Sted: Nordland (Br.sund)

Re: Hva bør oppleves når man er i Trondheim?

Legg inn av Larisss » 14 mai 2008, 00:18

LaserX og Gokart :P ligger i samme bygning!
Saab 9-5 Aero, 2001mod

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: Hva bør oppleves når man er i Trondheim?

Legg inn av Andreas N1194 » 14 mai 2008, 07:48

Ser jo at både Ingvar og Arve har glemt byens "beste" plass, vårt herlige, lokale Mikrobryggeri, hvor de har alt fra India Pale Ale, Porter og Stout til lett, lyst Sommerøl (pluss to sorter til, som jeg ikke husker i farten), alt brygget på stedet, og meget behagelig! :D Går an å bestille 2 dl samples av alt også, i tillegg til ordentlige halvlitere selvfølgelig! (at de også har annen sjenk og spritbevilgning er en selvfølge, men jeg drar jo alltid på et mikrobryggeri for å prøve ølet deres!)

Ellers kan jeg også anbefale "elverafting" nedover Nidelva på dertil egnede luftmadrasser som har plass til en sixpack, noe som akkurat holder til man seiler forbi den tidligere nevnte Naboen, hvor man selvfølgelig fortøyer farkostene og går opp og etterfyller tanken :mrgreen: Dette er da en aktivitet som krever litt mer tid og planlegging...samt lite kjøring før utpå kvelden dagen etterpå, så en tur opp i Egon i Tårnet er heller ingen dum dagen derpå-aktivitet..
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Hva bør oppleves når man er i Trondheim?

Legg inn av EdHunter N815 » 14 mai 2008, 20:45

Ja det var jo mye å velge i må jeg si! Skal forsøke å få med meg så mye som mulig av dette, men må vel sortere ut litt siden jeg bare blir noen få dager.
Jeg har bare vært i Trondheim en gang før, og da tilbragte jeg ca. 3-4 timer der før jeg kjørte hjem i min kjære nyinnkjøpte 9000. Det skal bli artig å få opplevd litt mer av byen enn huset til Trond, selv om det ikke var noe galt med det. :)

De fuktige alternativene utgår nok desverre, turen er i utgangspunktet konfirmasjonsgave til min maiden-gale fetter, og en konfirmant er vel ikke så lett å få med seg inn på utesteder. ;)

Noen andre som skal på maiden forresten?
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Svar