Region Midtnorge og Saabklubben Trøndelag

Møre & Romsdal, Sør Trøndelag og Nord Trøndelag.
Distriktsansvarlig: Ingvar Garåsen

Moderator: Moderatorer

Jokke900
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 355
Registrert: 09 sep 2007, 17:19
Medlemsnummer: N1946
Navn: Joakim Kjøde
Bil: '78 99T, '66 96, '99 9-5
Sted: Skogn

Region Midtnorge og Saabklubben Trøndelag

Legg inn av Jokke900 » 04 feb 2014, 01:46

HOI!

Vil bare prøve å oppklare noen ting og forklare for å unngå misforståelser og evt forvirring. I høst var vi noen gira sjeler i Levangerområdet som ville ha mer treffaktivitet. Vi starta "Saabklubben Trøndelag" på Facebook for å prøve å booste litt treffinteresse. Denne "klubben" er på ingen måte noen form for konkurrent eller erstatning for STCN. Vi har hatt noen diskusjoner rundt temaet og vært dels uenige.

I og med at vi har to grupper i Saabmiljøet i landet så står jeg inne for at idéen med Saabklubben Trøndelag som paraply for gammelsaab og turbosaab sosialt funker fint på Facebook. Den vil fungerer fint til å diskutere treff, planlegge og få igang ting. På denne måten når vi også et bredere publikum og får med gamle saaber på treff også :mrgreen:

Personlig føler jeg stor tilknytning til STCN og har ingen intensjon om å "erstatte" STCN i regionen. Jeg vil heller være med å bygge OPP og vil at STCN skal være KLUBBEN for de med nyere Saab. Har noen problemer med at Saabklubben Trøndelag eksisterer som en "klubb" på Facebook for å samle alle som kjører bil fra Trollhättan så får det bare være, men det har aldri vært intensjonen å starte noen klubb i noe annet format enn å samle folk som kjører Saab til treff.

Jeg er supergira på å få til treff i regionen, både for gamle og nye Saaber. Jeg har vært relativt aktiv bak Saabklubben Trøndelag, men ser at det kan være bedre om jeg går inn og sørger for et godt fotfeste til STCN.

Jeg stiller meg derfor åpen for å ta over stafettpinnen etter Ingvar som har gjort, og gjør mye for oss med Saaber i regionen om det er ønskelig.

Joakim
Jokke900

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Region Midtnorge og Saabklubben Trøndelag

Legg inn av Tor N12 » 04 feb 2014, 13:03

Godt å se sterkt engasjement!! :worship:
Er jo ingen andre som har meldt seg for å ta over etter Ingvar så jeg kan ikke skjønne annet enn at det bare er å kjøre på! 8)

Når det gjelder FB så synes jeg personlig at det er en uting med ei gruppe som heter Saabklubben Trøndelag så lenge det ikke er en egen klubb. Hør heller med styret om ikke den bør hete STCN Midt Norge ;) F.eks så observerte jeg at det ble lagd klistremerker med Saabklubben Trøndelag til Åre-treffet, hvis vi nå tenker at dette var et STCN-treff så blir det i allefall utrolig forvirrende.
Lokallagene i STCN får også støtte fra styret (når det er avtalt) da må det i allefall være et tydelig skille av hva som er STCN og SKT. Sist men ikke minst så er det viktig for klubben at dens kanaler brukes. Mao, bilder og snakk etter Åretreffet burde foregå både her på forumet og på STCN's fb-side ;)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
kanonjon
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 727
Registrert: 31 mai 2012, 01:26
Medlemsnummer: N2452
Navn: Jon
Sted: Arendal

Re: Region Midtnorge og Saabklubben Trøndelag

Legg inn av kanonjon » 04 feb 2014, 13:19

Hva er egentlig problemet med at det heter Saabklubben Trøndelag? Her på Sørlandet har vi Saabklubben Sør uten at det lager problemer landsdekkende klubber som GSV og STCN.

Saabklubben Trøndelag har heller ikke noen fast organisasjon i den forstand, slik som STCN eller GSV har, men tanken er jo å samle folket i Trøndelag lokalt, slik at treff kan skapes og det sosiale miljøet kan opprettholdes i nærmiljøet dems.

Og formodning det skulle hete STCN Midt-Norge, så vil det kanskje føles litt rart for de som ikke har turbo på sin bil (eksempelvis V4 og to-takt)?

Jeg synes Saabklubben Trøndelag er et flott tiltak og den fungerer med sin hensikt, å forene alle Saaber i Trøndelag under et banner. ;)
Saab er livet!

Brukeravatar
Neteland
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 505
Registrert: 26 jan 2012, 10:24
Medlemsnummer: N2538
Bil: 997 Turbo
Sted: Bergen

Re: Region Midtnorge og Saabklubben Trøndelag

Legg inn av Neteland » 04 feb 2014, 13:32

Saabklubben sør er en egen klubb. På landstreff var det ingen fra Saabklubben sør som deltok. Er redd det samme kan skje vist du blir en egen "klubb" i Trøndelag. Folk lar være å reise på nasjonaletreff og heller lager noe eget. Vist alle regioner skal gjøre dette, vil den nasjonale klubben STCN forsvinne. Når det kommer til Facebook aktivitet, bør denne sluttes. Vertfall på større nivå. Skal vi få folk inn på forumet, må mest mulig skje på forumet. Den kan gjerne lages arrangement på Facebook, men da bare for informasjon. Der bør det heller lenkes til en tråd her inne på forumet.
I samband med et lokaltreff i Bergen som skal være i morgen, har jeg opprettet et arrangemang på Facebook, dette for å nå ut til den yngre generasjon. Så lokaltreff kan anonseres på Facebook, men samtidig her på forumet. Mye info bør stå her på forumet, slik at folk må trykket på linken for å finne ut mer. Bilder ETC bør da og legges ut på forumet, med link til arrangemanget. Da vil folk etterhvert komme mer og mer over på forumet. Nettopp fordi aktiviteten her vil øke.
Desse tiltakene samt en litt medre programvare her på forumet, tror eg vil øke antallet på forumet betraktlig.

Mvh

Jokke900
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 355
Registrert: 09 sep 2007, 17:19
Medlemsnummer: N1946
Navn: Joakim Kjøde
Bil: '78 99T, '66 96, '99 9-5
Sted: Skogn

Re: Region Midtnorge og Saabklubben Trøndelag

Legg inn av Jokke900 » 04 feb 2014, 13:37

Tor N12 skrev:Godt å se sterkt engasjement!! :worship:
Er jo ingen andre som har meldt seg for å ta over etter Ingvar så jeg kan ikke skjønne annet enn at det bare er å kjøre på! 8)

Når det gjelder FB så synes jeg personlig at det er en uting med ei gruppe som heter Saabklubben Trøndelag så lenge det ikke er en egen klubb. Hør heller med styret om ikke den bør hete STCN Midt Norge ;) F.eks så observerte jeg at det ble lagd klistremerker med Saabklubben Trøndelag til Åre-treffet, hvis vi nå tenker at dette var et STCN-treff så blir det i allefall utrolig forvirrende.
Lokallagene i STCN får også støtte fra styret (når det er avtalt) da må det i allefall være et tydelig skille av hva som er STCN og SKT. Sist men ikke minst så er det viktig for klubben at dens kanaler brukes. Mao, bilder og snakk etter Åretreffet burde foregå både her på forumet og på STCN's fb-side ;)
Treffet borti Åre var ikke et STCN treff. Ja, det var medlemmer der ifra STCN, men det var også medlemmer fra GSV. Samme fra Sverige med både STCS og Svenske Saabklubben. Jeg forstår hva du tenker Tor og ser selv at det er en hårfin balanse her; men SKT er kun en "klubb" på facebook for å samle ALLE som kjører Saab. Ikke bare fra STCN eller GSV eller bare Norge heller for den del. Det er en uavhengig, uformell barteklubb hvis eneste hensikt er å samle alt og alle med hjertet i Trollhättan. Kaller vi den klubben på facebook for STCN Midt Norge så er vi bare innad i STCN igjen.

Se på det som en paraply for hele regionen. GSV har ikke hatt en dritt aktivitet siden landstreffet i 2011 tror jeg det var. Nå har vi begynnt å få liv i gammelleiren igjen også med SKT.. Det er jo bare morsomt å samle folk fra alle leire i hele regionen til stortreff av og til når alle er interessert i det. Når det gjelder treff som arrangeres av STCN og med STCN midler så vil det helt klart være viktig å skille ut SKT og ikke blande lapskaus av det.

En annen ting som du har alldeles hundrede prosent rett i er at det har blitt delt lite snakk og prat og bilder på forumet her inne og på fb-sida vår. Tar jeg dels skylda for da det ble glemt midt oppi å legge ut alt av bilder og ting som skjedde i etterkant av treffet. Skal rette på det :wierdface:
Jokke900

Brukeravatar
kanonjon
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 727
Registrert: 31 mai 2012, 01:26
Medlemsnummer: N2452
Navn: Jon
Sted: Arendal

Re: Region Midtnorge og Saabklubben Trøndelag

Legg inn av kanonjon » 04 feb 2014, 14:05

Neteland skrev:Saabklubben sør er en egen klubb. På landstreff var det ingen fra Saabklubben sør som deltok. Er redd det samme kan skje vist du blir en egen "klubb" i Trøndelag. Folk lar være å reise på nasjonaletreff og heller lager noe eget. Vist alle regioner skal gjøre dette, vil den nasjonale klubben STCN forsvinne. Når det kommer til Facebook aktivitet, bør denne sluttes. Vertfall på større nivå. Skal vi få folk inn på forumet, må mest mulig skje på forumet. Den kan gjerne lages arrangement på Facebook, men da bare for informasjon. Der bør det heller lenkes til en tråd her inne på forumet.
I samband med et lokaltreff i Bergen som skal være i morgen, har jeg opprettet et arrangemang på Facebook, dette for å nå ut til den yngre generasjon. Så lokaltreff kan anonseres på Facebook, men samtidig her på forumet. Mye info bør stå her på forumet, slik at folk må trykket på linken for å finne ut mer. Bilder ETC bør da og legges ut på forumet, med link til arrangemanget. Da vil folk etterhvert komme mer og mer over på forumet. Nettopp fordi aktiviteten her vil øke.
Desse tiltakene samt en litt medre programvare her på forumet, tror eg vil øke antallet på forumet betraktlig.

Mvh
Det har vel noe med tilknytning å gjøre regner jeg med, i SKS går det mye i to-takt og V4. Men jeg skal ikke gå noe mer inn på det. Poenget mitt er at lokale samvær (som Saabklubben Trøndelag) må få lov til å arrangere noe i nærmiljøet som både nyere og gammal-Saaber kan delta på. Istedet for at det skulle hete GSV Midt-Norge eller STCN Midt-Norge (er jo potensielt ekskluderende), så er det mer diplomatisk og praktisk å kalle det Saabklubben Trøndelag, slik at folk med alle typer Saaber kan føle seg tilknyttet. :)

Uansett, så har jo gutta i Trøndelag annonsert tidlig (07. Okt 2013) at det ble treff i Åre (også på GSV sitt forum) og stadig påmint folk på FB at det er treff.

**(NB, når jeg snakker om Midt-Norge, så mener jeg ikke å ekskludere Møre og Romsdal, men siden vi snakker om Trøndelag her, så har jeg forholdt meg til det)**
Saab er livet!

Jokke900
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 355
Registrert: 09 sep 2007, 17:19
Medlemsnummer: N1946
Navn: Joakim Kjøde
Bil: '78 99T, '66 96, '99 9-5
Sted: Skogn

Re: Region Midtnorge og Saabklubben Trøndelag

Legg inn av Jokke900 » 04 feb 2014, 14:11

Neteland skrev:.. Den kan gjerne lages arrangement på Facebook, men da bare for informasjon. Der bør det heller lenkes til en tråd her inne på forumet.
I samband med et lokaltreff i Bergen som skal være i morgen, har jeg opprettet et arrangemang på Facebook, dette for å nå ut til den yngre generasjon. Så lokaltreff kan anonseres på Facebook, men samtidig her på forumet. Mye info bør stå her på forumet, slik at folk må trykket på linken for å finne ut mer. Bilder ETC bør da og legges ut på forumet, med link til arrangemanget. Da vil folk etterhvert komme mer og mer over på forumet. Nettopp fordi aktiviteten her vil øke.
Desse tiltakene samt en litt medre programvare her på forumet, tror eg vil øke antallet på forumet betraktlig..
Både lokaltreffet i Oktober og stortreffet borti Åre er jeg temmelig trygg på at ble delt, annonsert og invitert til på ALLE forum og Facebookgrupper. Jeg har også prøvd å løfte tråder ang. treffet på alle forum..

Jeg syns det har vært veldig lite aktivitet generelt de siste årene, og det er helt greit. Jeg vet flere gode grunner til at det har blitt sånn og forstår alle. Jeg er også enig i at det er en "skummel" periode for STCN, noe vi har diskutert på flere andre tråder. I høst ble jeg med og gira opp Saabklubben Trøndelag for å få igang treff. Vi var to personer som var veldig gira og vi hadde to relativt forskjellige innfallsvinkler. Den ene var ny, følte STCN som en rotete klubb der ingenting skjedde (har enda ikke fått medlemskortet sitt) og det var generelt litt misnøye. For min del var jeg bare veldig gira på å få til treff. Jeg føler jeg er relativt engasjert i STCN og opptatt av at vi må passe på klubben vår og gjøre vårt for at den skal bli bedre og mer solid. Jeg er også involvert i GSV og jobba derfor for å få SKT til å bli en paraplygruppe for treffaktivitet. Hvordan det blir fremover aner jeg ikke, men jeg ser ikke behovet for å stryke Facebookgruppa SKT såfremt den ikke "ødelegger" for STCN.

I og med at det har skjedd særs lite de siste årene hadde jeg heller sett at vi heller stilte oss sammen i regionen og sørget for å jobbe nettopp sammen for å bli sterkere og mer synlig. Heller det enn å sitte på gjerdet og snakke ned om SKT..

Jeg har tatt over pinnen etter Ingvar nå. Jeg har også snakket med han. Jeg vil løfte STCN i midtnorge, både medlemsmassen, aktiviteten og fellesskapet. Men da vil jeg gjerne ha med meg folk :mrgreen: SKT syns jeg bare kan få stå som en fellesgruppe for Saabentusiaster i regionen. Jeg er også regionansvarlig i GSV så da ser jeg det heller som en plikt å verve folk i SKT inn i STCN og/eller GSV.. :mrgreen:

Sikkert ikke alle som er enig med meg, og det er forsåvidt greit det.. Jeg kommer til å bruke alle kanaler for å få folk på treff iallefall..
Jokke900

na_X
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 09 jan 2007, 22:21
Medlemsnummer: N1121
Navn: Arve Hanssen
Bil: 99
Sted: Trondheim

Re: Region Midtnorge og Saabklubben Trøndelag

Legg inn av na_X » 04 feb 2014, 22:27

Å ha en uoffisell klubb er nok bare bra for de offisielle også, "det drysser" jo litt på de andre som det er nevnt og kanskje lettere å få verva.
Bra du tar initiativ Jokke! :)
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Region Midtnorge og Saabklubben Trøndelag

Legg inn av Tor N12 » 05 feb 2014, 02:03

Ikke meningen å lage rabalder, vil dere ha "klubb" så må dere jo gjerne fortsette med det!! Jeg syntes rett og slett det virket uoversiktelig og snodig med en klubb som ikke var klubb ;)

Det blir i allefall viktig for deg å passe på at du har på deg rett hatt når noe arrangeres ;) 8)

Som sagt, stor honnør til dere som tar tak!!! :worship:
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Jokke900
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 355
Registrert: 09 sep 2007, 17:19
Medlemsnummer: N1946
Navn: Joakim Kjøde
Bil: '78 99T, '66 96, '99 9-5
Sted: Skogn

Re: Region Midtnorge og Saabklubben Trøndelag

Legg inn av Jokke900 » 05 feb 2014, 10:36

Tor N12 skrev:Ikke meningen å lage rabalder, vil dere ha "klubb" så må dere jo gjerne fortsette med det!! Jeg syntes rett og slett det virket uoversiktelig og snodig med en klubb som ikke var klubb ;)

Det blir i allefall viktig for deg å passe på at du har på deg rett hatt når noe arrangeres ;) 8)

Som sagt, stor honnør til dere som tar tak!!! :worship:
Nei, men uten å diskutere/snakke om ting så kommer man jo heller aldri frem til noe :lol:

Skal gjøre så godt jeg kan med å ha rett hatt på, og jeg ser heller at noen hvisker meg i øret underveis om det fremstår som jeg har feil hatt på enn at det ropes om det etterpå, hvis det skulle bli forvirringer..

Her blir det liv! :rofl:
Jokke900

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Region Midtnorge og Saabklubben Trøndelag

Legg inn av TiaZzz » 05 feb 2014, 14:10

Jeg er i prinsipp enig i at denne "klubben" egentlig lager det hele litt mer uoversiktlig, men på den andre siden så bidrar den tydeligvis til at SAAB-folk møtes og ting skjer. I tillegg gjør STCN og GSV mer sammen i regi av denne paraplygruppen. Så summa summarum gjør den langt mer godt enn vondt og hvem kan da være negativ?

Får bare håpe dere har noe ablegøyer på tapeten når jeg er på kjøretur nordover en gang. :)

Morten N88
Overload!!!
Innlegg: 1263
Registrert: 29 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N 88
Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
Sted: Levanger

Re: Region Midtnorge og Saabklubben Trøndelag

Legg inn av Morten N88 » 05 feb 2014, 22:22

TiaZzz skrev:Jeg er i prinsipp enig i at denne "klubben" egentlig lager det hele litt mer uoversiktlig, men på den andre siden så bidrar den tydeligvis til at SAAB-folk møtes og ting skjer. I tillegg gjør STCN og GSV mer sammen i regi av denne paraplygruppen. Så summa summarum gjør den langt mer godt enn vondt og hvem kan da være negativ?

Får bare håpe dere har noe ablegøyer på tapeten når jeg er på kjøretur nordover en gang. :)
Helt enig!! Har inntrykk av at det ikke er så enkelt å få med de som kjører gammelSaab på treff som arrangeres av turboklubben, og vice versa. Når folk fra begge klubbene først møtes har jo alle det flott.. Sånn sett kan jo Saabklubben Trøndelag hjelpe til å samle fler folk, for å skape et større miljø.

En ting som kan bli dumt med SKT er om færre melder seg inn som medlem i GSV eller STCN, siden SKT uansett samler Saabinteresserte folk til sosialt samvær (somdet heter så fint..) og det helt gratis.
Sånn sett mener jeg det er litt dumt om SKT profilerer seg med klistremerker og sånnt, det er jo med å gir inntrykk av at det er en egen klubb.

Nå skal jeg være forsiktig med å uttale meg hvordan SKT bør fungere i Saabmiljøet, siden jeg ikke vet så mye om hvordan det er tenkt å fungere og at jeg ikke kjenner dere som startet det.
Skal jeg likevel åpne kjeften via fingrene her, så er jo SKT sin store fordel kunne samkjøre treff og møter for medlemmer i GSV, STCN og alle som bare liker å kjøre Saab. Poenget er jo at folk får treffes.. Vet ikke om jeg egentlig fikk fram hva jeg mente her, men prøvde nå... :wink:

Husker ikke om det var nevnt her i tråden, men mener det kom fram at enkelte kanskje følte seg ekskludert av at denne klubben heter Saab TURBO club... Jeg var langt ifra tilstede da navnet ble bestemmt, så rett meg gjerne! :)
Men den "nye epoken" for Saab startet jo nettopp med at turboen kunne brukes i vanlige familiebiler. Videre fulgte avanserte motorstyringer, 16v teknikk i alle motorer mm. (bortsett fra 8v dieselen fra Opel) Mange forbinder Saab med turbo.
STCN er ikke en klubb kun for folk som har turbosaab, men alle som liker Saab! Saabeiere med totaktere og V4 vil kanskje søke mer mot GSV, men er også velkomne i STCN.

Edit: Glemte å si en ting, supert at folk er gira på å få igang ting! =D> Jokke m.fl =D>
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Region Midtnorge og Saabklubben Trøndelag

Legg inn av Hjelle, N6 » 07 feb 2014, 01:19

Eit lite sleivspark frå sidelinja...

Ser det vert drege samenligningar med Saabklubben Sør, dette er med det eg veit en klubb med eige styre og kontigent - uavhengig av STCN/GSV. Monge av medlemane er nok medlemmar av GSV og/eller STCN, men grunntanken bak klubben er slik eg har forstått det den samme som det Joakim og Vegard har; nemlig å skape aktivitet lokalt.
Må sjølv seie meg enig med endel av innsendarane her, dette med namnet på SKT er litt forvirrande (er det en klubb eller ikkje en klubb?) - men alikavel er det egentlig namnet som må brukast for å gjere det enkelt og samlande for begge klubbane. Enkelte i GSV har også fremma forslag om samanslåing med STCN og namneendring til "Saabklubben Norge", kanskje er det veien å gå?
Uansett er namnevalget bra om det er Trøndelag en vil femne om som område, og at det er ein suksess er jo treffet i Åre eit bevis på. Men en bør kanskje ta ei runde internt og med respektive klubbar og finne ut kva som skal være veien vidare.

Til slutt litt om namnet til STCN, etter husken.
STCN vart skipa i 2002 som eit alterntiv til GSV til oss med nyare SAAB-ar sidan GSVpå dette tidspunkt ikkje femna om nyare SAAB-modellar. Sidan har jo GSV femna om nyare bilar i fleire steg, i fysste omgong sette dei ei 21-års grense, og seinare har jo klubben vorte "åpen" for nyare bilar også. Namnet "Saab Turbo Club of Norway" vart valt av grunnleggarane av klubben (Kasper, Karina og Rune) sidan ein klubb som dei ville skipe allereie fanns i Sverige, Saab Turbo Club of Sweden. Det vart tekje kontakt med forespørsel om samarbeid, og resultatet vart en norsk systerklubb. Klubben har heile tia vore åpen for alle med eller interesse for SAAB - med eller utan turbo. GSV og STCN har idag mykje meir til felles enn tilfellet var for 10 år sidan, og har vel idag ganske lik målgruppe.

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Region Midtnorge og Saabklubben Trøndelag

Legg inn av TiaZzz » 07 feb 2014, 10:57

Synes ikke det er noe problem av det er "Turbo Club". Jeg meldte meg inn da jeg kun hadde SAAB uten turbo og følte ikke snurra var noe krav. Etter 2003 har det vel ikke kommet SAAB uten snurre heller.

Brukeravatar
Morten S.
MAX BOOST
Innlegg: 2023
Registrert: 20 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N1507
Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
Sted: Vestfold
Kontakt:

Re: Region Midtnorge og Saabklubben Trøndelag

Legg inn av Morten S. » 07 feb 2014, 15:58

Joda. 9-3 fikk du med 1.8i sugemotor.
.. Etter 2003 har det vel ikke kommet SAAB uten snurre heller.
"Alt" fra totakt til turbo

Svar