NY HER

Møre & Romsdal, Sør Trøndelag og Nord Trøndelag.
Distriktsansvarlig: Ingvar Garåsen

Moderator: Moderatorer

GO99
Innlegg: 1
Registrert: 26 jun 2015, 12:46

NY HER

Legg innav GO99 » 26 jun 2015, 12:53

ny her...men ikke ny med Saab. Har vært medlem lenge i GSV og har vel eid et 30 talls mer eller mindre morsomme Saaber.

Har en rally V4 og en sint 57 mod 93 a bygd for Autoslalom . Den siste blir å vise på Classiccarshow i Trondheim 5 og 6.9 /dessv dum dato for mange her :(

Har nå handla Turbo Saab fra Sverige. 84 modell 99 med velbygd T16 trionic 5 . quaifediff mm.
Skal få denne godkjent i Norge med 175 hk i vognkort burde gå greit med bremsene fra 93 mod som står på denne. Måles effekten ved visning tro. Hva er maks man får godkjent i vognkortet ? Håper å møte folk herfra på treff.autoslalom,cc mm.
Sist redigert av GO99 den 26 jun 2015, 16:42, redigert 1 gang totalt.
Gisle Lian Olsen, Trondheim/Kongsvinger

57 mod 93a Racing
76 96 v4 sport & rally
84 99 T16

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12152
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 900, Sonett
Sted: Rissa
Kontakt:

Re: NY HER

Legg innav Ingvar N629 » 26 jun 2015, 13:29

Hei og velkommen, du er vel en godt kjent mann i det trønderske Saabmiljøet har jeg inntrykk av, men jeg kjenner deg kun av omtale. Må vel bli en forandring på det etterhvert.
Jeg mener å huske at du kan få papirer fra Saab på 185 hk, med riktige bremse- og hjulopphengsdeler fra 900. Effekten måles ikke ved godkjenning, den skal dokumenteres av deg. Det som det da legges vekt på, er hvor motoren kommer fra, ikke hva som eventuelt er gjort (for det skal jo heller ikke gjøres...).
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M98/M04 Saab 9-5 med B235R++ og 6-trinns Quaife girkasse!
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan


Gå tilbake til «Midt Norge»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere