Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Moderator: Moderatorer
Total årelating på OG900S:
bytta motorolje, bytta gearolje, bytta frostvæske.
Bytter frostvæske hvert 2. år for å hindre korrosjon, spyler gjennom med hagelslange (lavt trykk) - motoren, radiator og varmeregister til det kommer rent vann ut i andre enden.
Byttet håndbrekkswirer i samme slengen.
bytta motorolje, bytta gearolje, bytta frostvæske.
Bytter frostvæske hvert 2. år for å hindre korrosjon, spyler gjennom med hagelslange (lavt trykk) - motoren, radiator og varmeregister til det kommer rent vann ut i andre enden.
Byttet håndbrekkswirer i samme slengen.
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.
Igår kjørte jeg innom speedparts og fikk montert steg2, det var morro
På veien hjem (idag) mistet jeg nesten alt ladetrykk (fikk maks 0,3 bar) og det skraper fra turboen, den er klar for utbytte tror jeg
EDIT: Turboen er tatt ut av bilen og jeg kan konstantere at den er gåen, men ny er bestilt
På veien hjem (idag) mistet jeg nesten alt ladetrykk (fikk maks 0,3 bar) og det skraper fra turboen, den er klar for utbytte tror jeg
EDIT: Turboen er tatt ut av bilen og jeg kan konstantere at den er gåen, men ny er bestilt
[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
Da har vi gjort akkurat det samme!Macgeier skrev:Total årelating på OG900S:
bytta motorolje, bytta gearolje, bytta frostvæske.
Bytter frostvæske hvert 2. år for å hindre korrosjon, spyler gjennom med hagelslange (lavt trykk) - motoren, radiator og varmeregister til det kommer rent vann ut i andre enden.
Byttet håndbrekkswirer i samme slengen.
Men jeg bytta oljefilter og
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Pusset og polert 9-5en:
Motorvask utenpå...
...og inni motoren. Dette er dieselen jeg skylte igjennom motoren!
Motorvask utenpå...
...og inni motoren. Dette er dieselen jeg skylte igjennom motoren!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
NO WAY! Kommer vel til å skje litt ja, men det er økonomistyrt, jeg er student og blakk som bare det etter å ha casha ut bilen. Kommer prosjekttråd når det blir noe å vise fram.Edward N812 skrev: originalt all the way?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Jeg har sendt mail til speedparts og bestilt ny clutch, utløserlager og slavesylinder, er kjekt å bytte når kassa først er ute.
også bestilte jeg et open air kit i samme slangen
også bestilte jeg et open air kit i samme slangen
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Fått montert mitkonsolen, ene fram setet, montert ene dør sia og luftet clutchen og bremsene etter byttet
blir jo bil til slutt jo
mangler da "bare" å motere alt etter at clutchen var ute, montere resten av interiøret, trekke resten av kablene og montere 3" eksosen...
At dette skal da gjøres samtidig som badet pusses opp, elektiker og rørlegger kommer å gjør div jobber... Må jo også innimellom en tur på camping og en runde på golf banen eller to (godt jeg er trygdet )
Så jobb mere overtid så jeg får "lønna" mi
blir jo bil til slutt jo
mangler da "bare" å motere alt etter at clutchen var ute, montere resten av interiøret, trekke resten av kablene og montere 3" eksosen...
At dette skal da gjøres samtidig som badet pusses opp, elektiker og rørlegger kommer å gjør div jobber... Må jo også innimellom en tur på camping og en runde på golf banen eller to (godt jeg er trygdet )
Så jobb mere overtid så jeg får "lønna" mi
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
Er ikke alle som er glade i slike uttalelser, bare så jeg har nevnt detzero900t skrev: (godt jeg er trygdet )
Så jobb mere overtid så jeg får "lønna" mi
[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Cato N698 skrev:Er ikke alle som er glade i slike uttalelser, bare så jeg har nevnt detzero900t skrev: (godt jeg er trygdet )
Så jobb mere overtid så jeg får "lønna" mi
veit men kunne ikke dy meg
om det hjelper så står det ikke på meg men på aetat...... dem er treige dem.....
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
- Eirik N310
- 2.0 bar
- Innlegg: 577
- Registrert: 28 mar 2004, 01:00
- Sted: Lørenskog
Tok endel kule bilder etter å ha vaska bilen idag, samtlige bilder ligger her
http://picasaweb.google.com/eirik.jense ... aBod060807
Preview :
http://picasaweb.google.com/eirik.jense ... aBod060807
Preview :
Eirik N310 |
'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d..
x '84 Saab 99GL Five Speed
'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d..
x '84 Saab 99GL Five Speed
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
Bytta de fleste vakum slangene i dag, i håp om at fuskinga ble bedre, men den gang ei..
Må ha kommet borti noe rart, bilen blei hvertfall helt forferdelig å holde i live, tente bare når den ville og stoppa 4 ganger på vei til jobb. + at den brukte ca 10liter bensin på et par mil (drøyt overslag, men kunne faktisk NESTEN se bensinmåleren stupe)
Må ha kommet borti noe rart, bilen blei hvertfall helt forferdelig å holde i live, tente bare når den ville og stoppa 4 ganger på vei til jobb. + at den brukte ca 10liter bensin på et par mil (drøyt overslag, men kunne faktisk NESTEN se bensinmåleren stupe)
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Skulle skifte skiver og bremselamellene for håndbrekket i går, og etter jeg hadde skiftet håndbrekkdelene, og skulle sette på ny skive, så fant jeg ut at skivene ikke passet min bil
Dumme meg burde ha sjekka om det var samme diameter FØR jeg begynte med byttinga.
Dumme meg burde ha sjekka om det var samme diameter FØR jeg begynte med byttinga.
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
På søndag kommer jeg rett over halvveis øst-vest med bilen og så mister jeg bremsene, heldigvis rett etter det bratteste partiet på fjellet. Skrur av hjulet bak, og ser at et bremserør er røket rett av. Så det er bare å ringe viking. Etter en stund kommer NAF (!) og får fraktet meg og bilen til voss, der jeg møter pappa med verktøy. Her finner vi ut at kalipperen er løs(!!), dvs en bolt er ikke strammet nok under bremsebytte før min tid som eier.. Får blokkert røret og kjører til bergen nesten uten på bremse. Fikset det så til slutt.
I går monterte jeg navkopper på felgene og hvite blinklys på siden..
I går monterte jeg navkopper på felgene og hvite blinklys på siden..
Styrer med DAB og AUX
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander