Var i dag hos SAAB rett utenfor Oslo å tittet på "nye" 9-3, da jeg syntes dette er begynt å bli en meget vellykket bil utseendemessig, men har faktisk aldri kjørt den.
Tittet og småpratet litt med selger og fikk tilbub om å prøvekjøre en 1,8t Bio.
Tok bilen ut på riksveier mellom Siggerud og Ski og ble imponert over de gode kjøreegenskapene bilen hadde, bortsett fra at den manglet ca 50 hk for at bilen skulle komme til sin rett.
Så tilbake til forhandler, snakket litt mer og begynte å utarbeide et tilbud.
Jeg vil ha følgende: Hvit SC med krom rundt sprederne rundt fanger og firehjulsdrift.
Men NEI firehjulsdrift kommer kun på den for de fleste uåpnålige 2,8 V6 NESTE ÅR!! , og utseende til bilen på reklamen kan jeg se langt etter !!
Altså om de ikke kan levere bilen med de tilvagene man ønsker, samt ikke klarer å levere XWD på de modellene som er konkurransedyktige i forhold til de naturlige konkurrentene tror jeg løpet kan være kjørt også for 9-3.
Om XWD blir tilgjengelig på de "vanlige" motoralternativene i slutten av 2008 så er jo 9-3 allerede 5 år gammel og allerede klar for et nytt karroseri??
Lyke til Saab.
Hvorfor må SAAB gjøre så mye feil!!!
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 264
- Registrert: 12 jan 2004, 01:00
- Sted: Ski
Hvorfor må SAAB gjøre så mye feil!!!
9-5 2002 Orginal.
Volvo V70 2,4D m2008
Volvo V70 2,4D m2008
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Veldig enig med deg... Skjønner ikke poenget med å markedsføre seg med at de kommer med 4WD jeg, det er så og si ingen som kommer til å bla opp 800 000 kr for en SAAB 9-3.
Veldig synd dette, men forhåpentligvis så har det en logisk/praktisk årsak. Jeg vil nok tro vi får se dette systemet i neste 9-3 i alle fall.
Veldig synd dette, men forhåpentligvis så har det en logisk/praktisk årsak. Jeg vil nok tro vi får se dette systemet i neste 9-3 i alle fall.
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Innlegg: 666
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Er enig i at det hadde vært fint om alle modeller kunne leveres med XWD, men samtidig tror jeg de vil teste det ut før de setter i gang de store volumene, slik som ofte er vanlig. Derfor tror jeg at de ikke slipper det på de billige modellene enda. De vil at det skal fungere fortrefflig slik at de ikke får store tap på reklamasjoner osv, da dette systemet er av en helt ny type som ingen andre har testet ut.
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395
http://www.garaget.org/?car=80395
- Dieseldyret
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 82
- Registrert: 22 jun 2005, 01:00
Det er ikke bare Saab som har dette problemet.
Bmw
Volvo
Lexus
Og ja,både Volksvagen og Audi leverer ikke firehjulstrekk til alle varianter! Selv om motorene er identiske men med en lavere eller høyere effektversjon.
Irriterende!
Desverre er det bare politisk styrt,et fåtall av høye herrer bestemmer slike ting fordi det gagner ekslusiviteten for firehjulstrekket.
Bmw
Volvo
Lexus
Og ja,både Volksvagen og Audi leverer ikke firehjulstrekk til alle varianter! Selv om motorene er identiske men med en lavere eller høyere effektversjon.
Irriterende!
Desverre er det bare politisk styrt,et fåtall av høye herrer bestemmer slike ting fordi det gagner ekslusiviteten for firehjulstrekket.
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
e bare de dyre modellane som har 4wd.
når far sko ha ny bil så vurderte han A-6 mot 9-5
med sama utstyret så blei A-6'en ca 100000,- dyrare.
med quattro så va det nok 100000,- opp i pris.
4wd e dyrt og i mine øyne unødvendig med mindre du ska offroad/opp i fjellet ellår trenge raske 0-100 tider.
hadde seff vært skoi med 4wd i 9-5'en men har absolutt ikkje behov for det.
når far sko ha ny bil så vurderte han A-6 mot 9-5
med sama utstyret så blei A-6'en ca 100000,- dyrare.
med quattro så va det nok 100000,- opp i pris.
4wd e dyrt og i mine øyne unødvendig med mindre du ska offroad/opp i fjellet ellår trenge raske 0-100 tider.
hadde seff vært skoi med 4wd i 9-5'en men har absolutt ikkje behov for det.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
Det skal ikke mye vann til før en 9-5spinner, jeg er ikke noe fan av dette. Det er tydelig at de fleste Saab-folk godtar dette, men jeg hadde glatt betalt en god del mer penger for å få trekk på bakhjulene også. For ikke å snakke om hvor gøy man kan ha det om vinteren.Frode N073 skrev:e bare de dyre modellane som har 4wd.
når far sko ha ny bil så vurderte han A-6 mot 9-5
med sama utstyret så blei A-6'en ca 100000,- dyrare.
med quattro så va det nok 100000,- opp i pris.
4wd e dyrt og i mine øyne unødvendig med mindre du ska offroad/opp i fjellet ellår trenge raske 0-100 tider.
hadde seff vært skoi med 4wd i 9-5'en men har absolutt ikkje behov for det.
04' 9-3ss 1.8t