Hehe
Ja artig bil det der

, ja det er enklere i Sverige, der har de noe som heter SFRO, og amatør bygd fordon, så disse bilene kan bygges helt fra scratch, bare det er en fra SFRO som ser og kontrollerer byggingen under tiden, det er egentlig maks 100hk, og så spiller selvsagt vekten inn på antall HK, men hjalp han som bygde denne bilen i Sverige med og få i en Saab motor og trimme den ned til 100hk, gikk fint gjennom og så trimmet vi den en del opp igjen.
2,0t 16v trionic5, Opel Omega kasse (passer nesten bolt on), Volvo bakaksel med sperre, vekt ca 580kg om jeg husker rett, og vi målte den til 0-100km/h på ca 4sek med 2 pers i bilen og masse drivstoff.
Hadde alle deler til en slik selv, ramme motor kasse, med mer, men orket ikke og gjennomføre det før jeg flyttet tilbake til Norge, spurte om hvordan det var og ev regge en slik i Norge, men det ble avgifter som en nybil, vekt og effekt, med mer,

hadde jeg gjort den ferdig i Sverige og tatt den med som flyttegods hadde det ikke kostet mye, og den hadde blitt godkjent uten problem, om det satt Svenske skilter på den.
En annen kamerat som bygde en slik med Ford motor og tok med seg den til Norge som flyttegods, og den går på vestlandet et sted, gul var den da i alle fall.
Den blå kommer det ny motor i til sommeren, om alt blir klart, da kommer det til og flytte på seg, kan jeg garantere.
Veldig mye moro for lite penger, om man bor i Sverige eller andre land som ikke straffe skatter slike kjøretøy som dette potit landet gjør
En annen ting jeg har tenkt på er og kjøpe en OPEL speedster, ribbe den for Opel deler, og turbo mate en slik, da kjøper man den som har sugemotor utgaven av motoren som sitter i 93ss 4syl bensin, dytter i en F40 kasse, og trimmer litt.
De er ikke så dyre i Tyskland, og det er jo en Lotus Elise med Opel emblem, og masse kjøre glede.
Og litt mindre jobb, en og bygge en S7 fra begynnelsen.
Finnes jo en i Sverige som har gjort en slik som rører på seg, søk på Badster.
Mvh
Tommy Utengen