
Min og900 t16 hos Speedparts :)
Moderator: Moderatorer
- matss
- 1.2 bar
- Innlegg: 207
- Registrert: 28 mar 2008, 17:58
- Medlemsnummer: N1281
- Navn: Mats A. Leret
- Bil: 1990 - 900 Turbo 16V
- Sted: Sørumsand
Re: Min og900 t16 hos Speedparts :)
Ok. Men som Ole på SP sa, så går bilen for magert. muligens ved å bytte bensinpumpe, filter, og bensintrykkregulator vil den forhåpentligvis ikke gå like magert lenger. så fort jeg får tid skal jeg også få montert en bankediode, så jeg får fulgt litt mer med på hva som skjer 

1990 - 3dørs 900 T16
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Min og900 t16 hos Speedparts :)
"går magert" og 1.2 bar ladetrykk
Det hørtes jo ikke akkurat smart ut 


M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- matss
- 1.2 bar
- Innlegg: 207
- Registrert: 28 mar 2008, 17:58
- Medlemsnummer: N1281
- Navn: Mats A. Leret
- Bil: 1990 - 900 Turbo 16V
- Sted: Sørumsand
Re: Min og900 t16 hos Speedparts :)
nei, gjør kanskje ikke d. men når han samtidig sier jeg kan kjøre på det trykket, velger jeg å stole på han
men for å være på den sikre side, så skrudde jeg ned trykket litt i stad.

1990 - 3dørs 900 T16
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Min og900 t16 hos Speedparts :)
Er 1,2 bar, BLÅKRAN og mager blanding TRYGT å kjøre med?? Det var årets! Skru ned trykket til grunnladetrykk du, til du får utbedret grunnen til at den går magert. Så kan du skru opp igjen, da helst med fungerende APC 

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Re: Min og900 t16 hos Speedparts :)
Skuddsikkert!!!!!
Gamle 900'er kan vel ikke gå isund vel? hehe
Fra spøk til hagle.. De som trimmer burde jo ta seg en kikk på blandingsforholdet sitt når de får ladd. For å se at den ikke går for magert eller fett..
Innovate!!

Fra spøk til hagle.. De som trimmer burde jo ta seg en kikk på blandingsforholdet sitt når de får ladd. For å se at den ikke går for magert eller fett..
Innovate!!
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: Min og900 t16 hos Speedparts :)
Sier bare at med DI og APC på laget så er alle de problemene eliminert, og jeg slipper uforutsette stempler gjennom blokkaalex_ander3@hotmail.com skrev:Skuddsikkert!!!!!Gamle 900'er kan vel ikke gå isund vel? hehe
Fra spøk til hagle.. De som trimmer burde jo ta seg en kikk på blandingsforholdet sitt når de får ladd. For å se at den ikke går for magert eller fett..
Innovate!!

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Re: Min og900 t16 hos Speedparts :)
du kan vel fortsatt ha for mager blanding i forhold te det max ladetrykket du prøve å oppnå?
einaste e at apc regulere ner trykket med banking
einaste e at apc regulere ner trykket med banking
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- matss
- 1.2 bar
- Innlegg: 207
- Registrert: 28 mar 2008, 17:58
- Medlemsnummer: N1281
- Navn: Mats A. Leret
- Bil: 1990 - 900 Turbo 16V
- Sted: Sørumsand
Re: Min og900 t16 hos Speedparts :)
Jeg var hos en person som trolig er den mest annerkjente saabmekanikern i norge, hvor han sier: Vi skrur ned trykket til ca. 1.2 bar, og setter på blåkran. Da er vi på den sikre siden i forhold til åssen bilen var, altså 1.6bar som den har vært i ca ett år. nå ligger turbotrykket stabilt på 1 bar. Han sa den gikk magert på 1.6 bar. Da antar jeg den ikke går like magert på 1 - 1.2 bar, og jeg har ikke merket anntydning til tenningsbank.
jeg holder heller tråden oppdatert på hva som skjer.. blir litt for mye kluss det her!
jeg holder heller tråden oppdatert på hva som skjer.. blir litt for mye kluss det her!
1990 - 3dørs 900 T16