Jeg sto stille ved Ikea på E18 - retning Asker igår på vei hjem og fikk bilen bak dyttet inn i meg - etter at han ble påkjørt av en 3. bil.
Skadene som jeg kan se på min bil er på baklyke under skilt - samt at støtfangeren nok har fått seg en god trykk.
På høyre side bak så er støtfanger blitt trykket litt opp.
Det største problemet er at jeg ikke klarer å åpne bakluken.
Kan det være at låsen har fått seg en smell og dermed kilt seg fast ? eller er det mest sannsylig at det er plate skade på bakluke evt. støtfangeren som holder luken igjen.
Sitter låsen på bakeluken slik til at den kan bli skadet ved en slik kollisjon.
Jeg kjører en Saab 9-5 Estate 2000 modell
Ble påkjørt igår
Moderator: Moderatorer
Ble påkjørt igår
Tore N10
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Ble påkjørt igår
Trist å høre, alltid kjedelig å bli påkjørt.
Jeg tipper det er enten fangeren som holder igjen eller luken som har blitt så skjev at låsen ikke får åpnet. Skal etter hva jeg kan forstå litt mer til enn skaden du beskriver for å ødelegge låsen.
Uansett ville jeg latt den være i fred til skaden er utbedret, hvis du tvinger luken opp risikerer du å ikke få lukket den igjen.
Jeg tipper det er enten fangeren som holder igjen eller luken som har blitt så skjev at låsen ikke får åpnet. Skal etter hva jeg kan forstå litt mer til enn skaden du beskriver for å ødelegge låsen.
Uansett ville jeg latt den være i fred til skaden er utbedret, hvis du tvinger luken opp risikerer du å ikke få lukket den igjen.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: Ble påkjørt igår
hehe disse 9-5'ene får jaggu gjennomgå for tida, snart er det ikke fler igjen! som med alle de andre på forumet her håper jeg alt ordner seg med forsikring og greier.
kanskje vi burde lage en "ble påkjørt"-tråd og klistre den?
kanskje vi burde lage en "ble påkjørt"-tråd og klistre den?
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s