Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
fredrik1980
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 30
- Registrert: 16 jan 2009, 23:19
Legg inn
av fredrik1980 » 21 jan 2009, 23:05
Skal trolig kjøpe meg en SAAB 9-5 1998 modell, 150hk 2.0T, automat, og lurer i den forbindelse om hva jeg bør se etter når jeg prøvekjører den? Noen ting som er særskilt viktig å se etter på denne modellen? Noe som pleier å være feil?
Takker for alle innspill

-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 21 jan 2009, 23:09
Du har da alt en tråd der du har fått mye bra info;
viewtopic.php?f=26&t=24195" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det mer du lurer på, så bruk den.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
fredrik1980
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 30
- Registrert: 16 jan 2009, 23:19
Legg inn
av fredrik1980 » 22 jan 2009, 17:22
Stemmer for så vidt... Men sitter igjen med et sabla godt spørsmål, og det er om jeg selv enkelt kan komme til og måle kjedestrammeren i motoren? Finnes det noen beskrivelse/bilde slik at jeg kan lokalisere den?
Har lest her på forumet at den ikke bør være mer enn 15 mm ute, men hva bør den være?
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 22 jan 2009, 17:57
Som Ingvar sa, bruk den andre tråden så er infoen samlet for evt. andre som lurer på det samme senere.
Låser tråden!
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor