Det var nok et fornuftig valg, du har nå i alle fall et *kremt* fremkomstmiddel. Fordelen med Toyota er at de tåler så og si alt en 18-åring kan finne på å utsette de for.
Min gamle camry 87-modell ble kjørt på samme måte som jeg kjørte moped; full gass fra ende til annen. Den ble grisekjørt (og da mener jeg GRISEKJØRT) etter alle kunstens regler i et år, 50 000 km. Det ble ikke tatt service, kun etterfylling av olje. Ingen som helst vedlikehold, annet enn skifte av dekk som merkelig nok ble slitt veldig fort...
Resultat? Ingen ting! Den gikk som et sveitserur da den ble levert til skroten, og selv med omtrent daglig burning og herjing røk jeg ikke en gang en drivknute. Da var det ikke uvanlig med bånn gass i revers, clutch, tvinge den i 1, opp på sperren, ut med clutchen... Så vidt jeg kan huske var det eneste jeg skiftet på bilen børstene på dynamoen.
De fleste her inne kan vel bekrefte at ingen Saab ville tålt slik behandling uten at det resulterte i bytte av ørten girkasser, drivknuter, osv.