Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
ToreN1246
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1246
- Navn: Tore
- Bil: 9-5 aero -01
- Sted: lillehammer
-
Kontakt:
Legg inn
av ToreN1246 » 31 jul 2009, 20:32
Henrik N449 skrev:ToreN1246 skrev:Tor N12 skrev:De kan kreve deg for miljøgebyr

På huggeren her i byen så er det på 800 kr
Bilopphuggere i dag er pålagt å fjerne all farlig veske som olje, bremseveske, bensin mm
høgger'n får betalt for hver liter han lever av spillolje. så at han tar betalt for å få det inn, er jo noe sleipt...men skal det bli butikk så må en jo bruke alle middler

Siden når ble man belønnet for å kaste miljøfarlig avfall? På verkstedet til broderen har vi store tønner med spillolje vi har gruet oss til å kaste, trodde det kostet penger jeg :S
siden når har dette kostet noe???
er store penger i søppel !!!
og hvorfor skulle dem ta noe for det du leverer, når dem selger det videre etter litt sortering... dem tjener jo norske olje dollar på din dritt!
stikk innom ditt lokale søppelanlegg og hør, får levert alt uten kostnad, må bare betale for ting du ikke gidder å sortere (nå bor jo jeg på en sær plass, men vil tro dette er likt over det ganske land)
eller stikk nedom en høgger med oljen din, men bare om du får levere den gratis...
“Sucking all the marrow out of life doesn’t mean choking on the bone”
9-5 aero
19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing
SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!
-
Andreas N1194
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
-
Kontakt:
Legg inn
av Andreas N1194 » 02 aug 2009, 12:42
ToreN1246 skrev:
og hvorfor skulle dem ta noe for det du leverer, når dem selger det videre etter litt sortering... dem tjener jo norske olje dollar på din dritt!
stikk innom ditt lokale søppelanlegg og hør, får levert alt uten kostnad, må bare betale for ting du ikke gidder å sortere (nå bor jo jeg på en sær plass, men vil tro dette er likt over det ganske land)
eller stikk nedom en høgger med oljen din, men bare om du får levere den gratis...
Jeg vet ikke om vi har gått bort fra topic og er på spilloljer og slikt nå, men det er ikke allverdens penger i stål om dagene da, og så mye rust som det var i raggaren jeg leverte satte jeg meg ikke på bakbeina da han forlagte 250 kr for vraket

Men jeg visste at jeg kunne levert den til noen som hadde kjørt den rett i metallpressa (ikke hugger) og kanskje gått i null, men det var lettere å taue den fra Øysand og bort til huggeren 150 meter unna

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible
California Cruiser MK3
-
Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Legg inn
av Aleks-ander_N948 » 03 aug 2009, 12:58
ToreN1246 skrev:
Har levert inn større mengder spillolje og det har kostet penger, i forbindelse med jobb. Mener du det er penger og hete i spillolje?
Ellers så har jeg hørt fra en "spesiell" lærer fra yrkesskolen at der du kjøper olje er de pliktig til og ta i mot like mye spillolje tilbake? Noen som vet om dette stemmer?

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
ToreN1246
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1246
- Navn: Tore
- Bil: 9-5 aero -01
- Sted: lillehammer
-
Kontakt:
Legg inn
av ToreN1246 » 03 aug 2009, 20:37
Aleks-ander_N948 skrev:ToreN1246 skrev:
Har levert inn større mengder spillolje og det har kostet penger, i forbindelse med jobb. Mener du det er penger og hete i spillolje?
Ellers så har jeg hørt fra en "spesiell" lærer fra yrkesskolen at der du kjøper olje er de pliktig til og ta i mot like mye spillolje tilbake? Noen som vet om dette stemmer?

snakket med en i "faget", og han sa dem fikk igjen, er jo ikke store summer.
men om du levere flere tonn i året, så blir det da litt

“Sucking all the marrow out of life doesn’t mean choking on the bone”
9-5 aero
19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing
SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!
-
Timon
- 2.0 bar

- Medlemsnummer: N1234
- Navn: Kristian Selås
- Bil: M95 9000 CS 2,3t
- Sted: Vestfossen
-
Kontakt:
Legg inn
av Timon » 03 aug 2009, 23:37
Aleks-ander_N948 skrev:ToreN1246 skrev:

Vi selger olje på jobb, men sjefen sier at vi ikke er pliktig til å ta imot olje. Den regelen gjelder visst kun elektronikk har jeg hørt.
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro
-
Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Legg inn
av Aleks-ander_N948 » 05 aug 2009, 21:38
ToreN1246 skrev:Aleks-ander_N948 skrev:ToreN1246 skrev:

snakket med en i "faget", og han sa dem fikk igjen, er jo ikke store summer.
men om du levere flere tonn i året, så blir det da litt

Er bare et lite tilskudd fra staten eller noe sånt det, sånn at små bedrifter og sånn skal levere det inn istedet for og tømme det i vasken etc...
Det gis tilskudd til spillolje som stammer fra brukt smøreolje, transformatorolje og andre foredlede oljeprodukter. Det gis ikke tilskudd til innsamling av fyringsolje, drivstoffrester og annet oljeholdig avfall. Importert spillolje og spillolje fra større skip i utenriksfart mottar heller ikke tilskudd.
Refusjonsordningen for spillolje har medført en betydelig økning i mengden spillolje som samles inn. På begynnelsen av 1990-tallet var innsamlingsgraden 50-60 prosent. Etter at refusjonsordningen kom i 1994, steg innsamlingsgraden til 75-80 prosent. I 2000 ble ordningen utvidet til å gjelde flere typer spillolje. Etter dette økte innsamlingsgraden til 80-85 prosent.
tjener altså ikke penger på gammel spillolje da det i hovedsak koster penger og kvitte seg med det på en miljøvenlig måte

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt