http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... l&tot=null
Dette (se link) er min første bil og er resultatet av et impulskjøp etter et langt natteskift. Spotta den på finn rett før jeg skulle køye og kjørte rett for og se på den. Det var første mann til mølla og han hadde allerede en som var interessert i bilen som skulle komme å se på den senere. I det jeg var der var der ringte den andre personen og spurte om veiretningen, og ble bedt om å ringe opp litt senere. Alt så greit ut med bilen og er ganske sikker på at bilen hadde blitt solgt på dagen hvis jeg ikke slo til.
Jeg vet fortsatt ganske lite om bil og saab generellt, rett og slett fordi jeg aldri før har interessert meg om bil før det ble aktuellt for meg. Av en eller annen grunn har jeg blitt helt besatt av saab, har aldri vært aktuellt med noe annet enn en saab 900 som førstebil. Hadde vel egentlig håpet mest på turbo, eller 91modell med 2.1 motoren, men skit au jeg er sikkert ikke trygg nok på veien enda til å håndtere en slik bil. Har hatt lappen i 6mnder nå og må ta meg selv i ofte å overvurdere mine evner i trafikken. Im learning fast but not fast enough.
Jess det var en hel del overflødig info, men siden dette er min første bil, og forsåvidt min første post på saabturboclub, så det får gå bra. Nå blir det vel en hel del utgifter og har akkurat begynt å jobbe så stcn medlemskabet får utebli frem til neste lønning. Lurer uansett på om det er noen forskjell på de norske og svenske saabturboclub FAQ'ene? For de krever nemlig ikke medlemskap hvis jeg husker rett. Håper å med tiden bli et aktivt stcn medlem og har tenkt og bruke medlemskapet for det der er verdt. Jeg er villig til å bruke en del penger på bilen, men jeg har det ikke travelt for å si det sånn.
Eksosen får jeg sveiset imorgen så det er forhåpentligvis tatt hånd om. Var et rent brudd ganske langt framme. Somsagt dette er ukjent terreng for meg, så ikke grill meg for at jeg spør dumme spørsmål. Hvordan type sveis er best å bruke?
I første omgang lurer jeg ogspå om noen vet av delnummeret til "Pyntedeksel ved siden av støtfanger -foran høyre-mangler-" som nevnes i annonsen? kan ta bilde når jeg får bilen hjem hvis beskrivelsen ikke strekker til. Hadde ikke gjort noe om noen visste av et slik deksel som var til salgs?

Ellers mottas alt av tips til til forbedringer, både kosmetiske og tekniske, med stor taknemmelighet.
Vet ikke om dette ble helt rett kategori for emnet?
Sindre.