el. motorvarmer og plassering av kontakt.

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

el. motorvarmer og plassering av kontakt.

Legg inn av Stalfa » 02 okt 2009, 08:32

Hvor er den smarteste plassen og få plassert kontakten?

Noe ser jeg har fått den montert midt i trynet, det vil si midt på fangeren.

Blir det for mye knot og den festet slik at man må under fangeren for å feste ledningen?

Hvilken erfaring har dere?
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: el. motorvarmer og plassering av kontakt.

Legg inn av Edward N812 » 02 okt 2009, 09:58

før jeg bytta til aeroplast hadde jeg kontakta meget pent integrert i frontleppa. denne frontleppa var i svart plast, akkurat som kontakten, og det var jeg superfornøyd med! etterhvert som du memoriserer hvilken vei du skal holde pluggen når du stikker den inn, trenger du knapt nok bøye ryggen for å plugge den i, selv om den sitter langt nede.

nå har jeg den liggende i motorrommet, og jeg liker det ikke, vil ha minst mulig knot når jeg tusler ut om morran i tøfler og pysjamas i mange minusgrader (har ikke timer). spesielt kjipt var det den gangen jeg var så trøtt at jeg lot panseret smelle over fingeren min!!!!!
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Re: el. motorvarmer og plassering av kontakt.

Legg inn av Stalfa » 02 okt 2009, 11:26

Edward N812 skrev: nå har jeg den liggende i motorrommet, og jeg liker det ikke, vil ha minst mulig knot når jeg tusler ut om morran i tøfler og pysjamas i mange minusgrader (har ikke timer). spesielt kjipt var det den gangen jeg var så trøtt at jeg lot panseret smelle over fingeren min!!!!!
Takker for godt råd.

Jeg vil anbefale en timer fra clash olson. :)
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Re: el. motorvarmer og plassering av kontakt.

Legg inn av Stalfa » 22 des 2009, 14:16

Hva med å plassere kontakten i det svarte hullet ved skiltet i fronten?
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Terra N837
Overload!!!
Innlegg: 1156
Registrert: 14 sep 2006, 14:00
Medlemsnummer: N 837
Navn: Anders
Bil: Mazda 6, VW Polo
Sted: Sortland

Re: el. motorvarmer og plassering av kontakt.

Legg inn av Terra N837 » 22 des 2009, 17:06

IKKE bor hullet fast i plasten værtfall! Det var gjort på min og da jeg kjørte avgårde uten å ta ut kabelen sprutet det plastbiter!
:roll:
Mazda 6
VW Polo

Jim S. N1578
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 300
Registrert: 04 nov 2007, 00:08
Medlemsnummer: N1578
Navn: Jim Slaaen
Bil: 00 Saab 9-5 Aero Estate Aut.
Sted: Bærum, Akershus
Kontakt:

Re: el. motorvarmer og plassering av kontakt.

Legg inn av Jim S. N1578 » 22 des 2009, 17:21

Terra N837 skrev:IKKE bor hullet fast i plasten værtfall! Det var gjort på min og da jeg kjørte avgårde uten å ta ut kabelen sprutet det plastbiter!
:roll:
Min motorvarmerkontakt er også festet slik i plasten:
Bilde
Det var gjort før min tid som eier av bilen...

Brukeravatar
doo-kie
Overload!!!
Innlegg: 1960
Registrert: 22 feb 2008, 17:55
Medlemsnummer: N1304
Navn: Jens Petter Jensen
Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
Sted: Rognan, Saltdal

Re: el. motorvarmer og plassering av kontakt.

Legg inn av doo-kie » 22 des 2009, 18:39

Jeg har min ved siden av skiltet, skrudd med to skruer opp i fangeren. Har sett mange 9-5er som har det slik, og da er den meget skjult og er ikke sjenerende.
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup

MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)


http://www.garaget.org/doo-kie

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Re: el. motorvarmer og plassering av kontakt.

Legg inn av Børre N17 » 22 des 2009, 20:10

doo-kie skrev:Jeg har min ved siden av skiltet, skrudd med to skruer opp i fangeren. Har sett mange 9-5er som har det slik, og da er den meget skjult og er ikke sjenerende.
Det er der det originale kitet skal monteres. Instruksjoner her: http://saabdocs.com/Swedish/instructions/32026240se.pdf
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Terra N837
Overload!!!
Innlegg: 1156
Registrert: 14 sep 2006, 14:00
Medlemsnummer: N 837
Navn: Anders
Bil: Mazda 6, VW Polo
Sted: Sortland

Re: el. motorvarmer og plassering av kontakt.

Legg inn av Terra N837 » 22 des 2009, 20:48

Min var boret i ene "stolpen" mellom høyre og midtre grill i fangeren foran, sett forfra. Den hadde og blitt brestet under monteringen på saab huset skøyen..
Hadde nok villet montere det slik som børre og doo-kie sier.
Mazda 6
VW Polo

Brukeravatar
JoBruheim N1726
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 311
Registrert: 07 jul 2009, 22:19
Medlemsnummer: N1726
Navn: Jo Bruheim
Bil: Saab 9-3SE t7
Sted: Melhus/Oslo

Re: el. motorvarmer og plassering av kontakt.

Legg inn av JoBruheim N1726 » 23 des 2009, 19:03

På 900n er den montert i nærheten av tåkelysene, under leppa. Synes ikke når man står og ser på bilen.
Saab 9-3SE t7 '02

[X] Saab 900S '96

BioKen
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 174
Registrert: 17 apr 2009, 09:24
Bil: 9-3 Biopower

Re: el. motorvarmer og plassering av kontakt.

Legg inn av BioKen » 26 des 2009, 12:48

Jeg har plassert min under fronten på min 9-3sc, hvor lurt det er med tanke på slitasje etc. vet jeg ikke, men den funker ennå. Den er plassert under fronten - foran venstre forhjul, der er det ett mykt plastdeksel som man kan feste kontakten i.

Eneste aberet er at det er "litt" tungvint å sette i kontakten, men akkurat som andre ting er det en vanesak - uansett en liten pris å betale for å slippe en svart runding midt i fronten.
Saab 9-3 Biopower "Aero-look"
http://www.garaget.org/bioken
Saab NG900 2.0T Coupe

Svar