Saab i media!

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Torkil_N1282
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 642
Registrert: 21 feb 2008, 01:37
Medlemsnummer: N1282
Navn: Torkil Rasmussen
Bil: Saab 9-5 2.0T 2004 Estate
Sted: Ålesund

Re: Saab i media!

Legg inn av Torkil_N1282 » 26 jan 2010, 23:36

Saab 9-5 2004 2.0t aut Vector estate
Volvo S60 2013 D2 R-design

Volvo V60 2013 D2
Saab 9000 2.0t 1996[/i]
Saab 9-3 ss 1.8 2004
Saab 900s 2.0 1997

Brukeravatar
Karl N1641
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 582
Registrert: 13 mar 2009, 12:24
Medlemsnummer: N1641
Navn: Karl
Bil: 9-5
Sted: Aust-Agder
Kontakt:

Re: Saab i media!

Legg inn av Karl N1641 » 26 jan 2010, 23:41

Gratulerer med dagen; Spyker, Saab, Trollhättan, Erik Carlsson, Saab-eigarar og Saab-entusiastar verda over!

Ikkje utenkeleg at vår neste bil blir 9-5 Estate AERO XWD.

Var rørt då me stod ein liten gjeng entusiastar samla den 17. Er litt rørt i kveld også. Dette er stort.

SAAB
SAVED


Spent på neste kapittel!
1999 9-5 B235 man "Karlsvogna"
Har for øyeblikket ingen SAABer :?
2007 BMW 530XDA
2008 BMW 120D
1989 BMW 318i
2013 BMW R1200GS

--O-o-O--

Om du klikker her kan du lese litt om min gamle bil, som no er seld til stianj og så vidare til Marius

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Saab i media!

Legg inn av EdHunter N815 » 27 jan 2010, 00:01

Morten N88 skrev:Fra nettsiden til Spykercars: http://www.spykercars.nl/download/artik ... _final.pdf
Victor R. Muller, Spyker's CEO, stated: "We are very much looking forward to being part of the next
chapter in Saab's illustrious history. Saab is an iconic brand that we are honoured to shepherd. We are
delighted to have secured the jobs and livelihoods of thousands of loyal Saab employees, suppliers
and dealers and to have given reassurance to the 1.5 million Saab drivers and enthusiasts around the
world. It was breathtaking to see so much support from the global Saab community over the last months which not only shows the strength of the brand but also helped us in our relentless determination to get the deal done.

:worship: :worship: :worship: Victor R. Muller
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Arnesl N1394
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 580
Registrert: 16 mai 2007, 22:10
Medlemsnummer: N1394
Navn: Arne Slaatsveen
Bil: Saab 9-5 Estate -01
Sted: Brumunddal

Re: Saab i media!

Legg inn av Arnesl N1394 » 27 jan 2010, 00:14

Gratulerer alle sammen!! Hvilken herlig dag, de siste ukene (/månedene) har vært ulidelig spennende, men nå er det endelig i boks!! :woot: :mrgreen: :woot: :mrgreen:

En perfekt dag!! Endelig Saab-salg (og i tillegg Tottenham-seier, og bare ett poeng til Liverpool ) :D :D :D Hadde det ikke vært for at jeg hadde feiret kvelden med et par brune, så hadde nok mye av natta blitt feiret sammen med bilen!

(Tror sjefen også blir glad for at det endelig har blitt en avgjørelse på Saab's sjebne, så jeg kan begynne å jobbe igjen, istedet for å sitte på forumet og andre nyhetssider dagen lang... :^o )

Nå skal jeg køye med verdens største smil!! :biggrin: :biggrin:
-01 Saab 9-5 2.0t
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*

Jim S. N1578
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 300
Registrert: 04 nov 2007, 00:08
Medlemsnummer: N1578
Navn: Jim Slaaen
Bil: 00 Saab 9-5 Aero Estate Aut.
Sted: Bærum, Akershus
Kontakt:

Re: Saab i media!

Legg inn av Jim S. N1578 » 27 jan 2010, 00:24

Ny rekord på antall pålogget: 96. Dette skjedde Tir 26 Jan, 2010 22.51 :wink:

STEELGREY
Innlegg: 27
Registrert: 26 des 2007, 02:00
Medlemsnummer: N135
Navn: roar enoksen
Bil: 97 9000 aero 98 9-5 2.0t
Sted: batnfjordsøra

Re: Saab i media!

Legg inn av STEELGREY » 27 jan 2010, 00:44

grattis alle saab venner.
kjørte ut 9000 aeroen av vinterparkeringa i dag, som ei lita markering.... :D
en ting jeg lurer på ang saab sine hjemmesider, hvorfor er ikke 1.8i og 2.8t alternativ lenger når man skal bygge en 9-3??
HAR EN 03MOD 9-5 2.2TID SOM ER KNAKENDE GOD DEN HAR RULLET 282000+++KM BRA??

Brukeravatar
Freakshow N1674
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 309
Registrert: 22 sep 2006, 18:07
Medlemsnummer: N1674
Navn: Thomas
Sted: Trondheim

Re: Saab i media!

Legg inn av Freakshow N1674 » 27 jan 2010, 03:31

Akkurat kommet fra jobb, leser gjennom det som kan leses, ser på pressekonferansene med en kald øl. Det er så fantastisk. :D :D :D

Ang. Saab Spyker Automobile så er dette vel navnet på selve eierselskapet til Saab og Spyker, sånn som jeg får det med meg. Så Saab heter vel fremdeles kun Saab?

Uansett, grattis til meg, dere, ansatte, Spyker med Victor i spissen ( :worship: ) osv. Må også gratulere GM som nå slipper massive demonstrasjoner, hat og for ikke å snakke om søksmål. :twisted:

Feirer samtidig Liverpools poengtap :lol:
-Mitsubishi Lancer Evo 8
-

Brukeravatar
Torkil_N1282
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 642
Registrert: 21 feb 2008, 01:37
Medlemsnummer: N1282
Navn: Torkil Rasmussen
Bil: Saab 9-5 2.0T 2004 Estate
Sted: Ålesund

Re: Saab i media!

Legg inn av Torkil_N1282 » 27 jan 2010, 09:29

STEELGREY skrev: en ting jeg lurer på ang saab sine hjemmesider, hvorfor er ikke 1.8i og 2.8t alternativ lenger når man skal bygge en 9-3??
I følge en mekaniker på SAAB-verkstedet her i Ålesund så har SAAB sluttet å levere biler med 1.8i (vet ikke hvorfor).
Saab 9-5 2004 2.0t aut Vector estate
Volvo S60 2013 D2 R-design

Volvo V60 2013 D2
Saab 9000 2.0t 1996[/i]
Saab 9-3 ss 1.8 2004
Saab 900s 2.0 1997

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 821
Registrert: 02 mar 2007, 13:27
Medlemsnummer: N968
Bil: Saab 9-5 M04
Sted: Trondheim

Re: Saab i media!

Legg inn av Singsaker » 27 jan 2010, 10:32

Morten-N146 skrev:
Morten N88 skrev:Fra nettsiden til Spykercars: http://www.spykercars.nl/download/artik ... _final.pdf
Leste gjennom den omtrent med en gang Spyker la den ut og må si at jeg skjønner at dette har tatt noe tid å bli enige om.

Ellers må jeg si at vanligvis synes jeg det er kjedelig når Norge taper noe i sport men i dag var gleden over at Spyker og GM kom fram til en avtale så stor at jeg faktisk gledet meg over at Danmark vant håndballkampen. :D
Spyker reddet dagen. :rofl:

Når den jævla håndballkampen gikk til H****** saå slo jeg av tv'en og satt i krokken og sturet, værste drittkampen som har vært på tv ever................

Håndballgutten mangler mye på "closing the deal"
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 821
Registrert: 02 mar 2007, 13:27
Medlemsnummer: N968
Bil: Saab 9-5 M04
Sted: Trondheim

Re: Saab i media!

Legg inn av Singsaker » 27 jan 2010, 10:35

Torkil_N1282 skrev:
STEELGREY skrev: en ting jeg lurer på ang saab sine hjemmesider, hvorfor er ikke 1.8i og 2.8t alternativ lenger når man skal bygge en 9-3??
I følge en mekaniker på SAAB-verkstedet her i Ålesund så har SAAB sluttet å levere biler med 1.8i (vet ikke hvorfor).
Er ikke 1,8 egentlig en 2.0?

BMW har også det samme, 525 td er en nedtunet 3.0

Jeg mener også at 323 er en 325, men når 328 kom så ville de skape litt "rom" mellom modellene!
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.

Brukeravatar
Skavold
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 896
Registrert: 22 jul 2007, 18:26
Medlemsnummer: 1110
Navn: Skavold
Bil: 2001 Saab 9-3 2,0t SE
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Saab i media!

Legg inn av Skavold » 27 jan 2010, 11:25

Både BMW og Mercedes lager "like" motorer med forskjellig effekt-uttak, og navngir de deretter. 1,8-literen som står/sto i NG9-3 er en 1,8-liter. 1,8t, derimot, er en 2-liter, men i likhet med de to førstnevnte heter den 1,8t for å skille den fra 2,0t, som er samme motor med høyere effekt. :)
"Saabs tend to be driven by quite interesting people" - James May

Brukeravatar
Grant N429
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 51
Registrert: 12 aug 2007, 10:36
Sted: Sandnes

Re: Saab i media!

Legg inn av Grant N429 » 27 jan 2010, 11:27

Ville bare få hive meg på gratulasjonsbølgen. :D

Gratulerer med gårsdagen alle SAAB entusiaster. :mrgreen:

Vil samtidig sende en stor takk til alle de som har lagt ned veldig mye arbeid og energi
for å få dette til. (ikke sikkert de leser så mye her på forumet, men nå er det sagt uansett)

Nå er det bare å spare opp penger gutter og jenter.
Her må det kjøper flere SAAB'er i årene som kommer.
'00 9-5 Estate ´87 900 t16 Cab '74 Sonett III '73 96 '67 Sonett II '63 96

Brukeravatar
zoomit
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 575
Registrert: 24 nov 2007, 20:21
Medlemsnummer: N1542
Navn: Zoomit
Bil: Saab 9-3 2.0TSS
Kontakt:

Re: Saab i media!

Legg inn av zoomit » 27 jan 2010, 11:36

Holländska flaggan i topp

Jag tror att jag aldrig hissat holländska flaggan förut, säger vakten Jan Gabrielsson vid Saabs huvudport i Trollhättan. Glädjen bland dem som jobbar i och vid fabriken går inte att ta miste på, denna Saabs första dag med den nya ägaren. Jan Gabrielsson hade inte svårt att få fatt i flaggan. – Nä, vi har alla länders flaggor. Men det känns ju extra roligt att få hissa holländska flaggan i dag, säger han till

Bilde
Bilde

Hyggelig da :wink: http://ttela.se/ekonomi/saab/1.715019
N1542 -Saab 9-3 Vector SportSedan "Hirsch X" (2008)

HenrikWL
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 121
Registrert: 04 sep 2007, 09:56
Medlemsnummer: 1160
Bil: NG900 S '96
Sted: Grannes, Stavanger

Re: Saab i media!

Legg inn av HenrikWL » 27 jan 2010, 12:24

Nå puster jeg lettet ut her... :D

Deilig å få det bekreftet. For å feire lurer jeg jammen på om ikke jeg skal kjøre og få spylt Saab'en ren for salt og drit!
1996 Saab 900 S 2.0i

Brukeravatar
SAABCrus
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 105
Registrert: 02 aug 2004, 01:00
Sted: Oslo

Re: Saab i media!

Legg inn av SAABCrus » 27 jan 2010, 12:25

Noen fra den danske Saab klubben fikk sitte på med den nye 9-5 den 17.jan.



Voksne menn blir fort små "drengerøve" når de får se en ny "gadget"... :D

Svar