Moderator: Moderatorer
Pris?Ronald skrev:Prøvekjørte 160 hk dieselen i dag med automat og vectorpakke med bakseteunderholdning.
Fantastisk bil som vakte oppsikt i Oslotrafikken
Mest imponert over hvor lettkjørt den var størrelsen tatt i betraktning.
Iflg. www.saab.no så tipper jeg det er pilotpakke og bakseteunderholdning som ekstrautstyr å da lander vi vel på 570000,-kevin86 skrev:Pris?Ronald skrev:Prøvekjørte 160 hk dieselen i dag med automat og vectorpakke med bakseteunderholdning.
Fantastisk bil som vakte oppsikt i Oslotrafikken
Mest imponert over hvor lettkjørt den var størrelsen tatt i betraktning.
TiD4 (160) Man
Motorbeskrivelse: Diesel. 4-sylindret rekkemotor. Tverrstilt. Topplokk av aluminium, motorblokk av støpejern. Doble overliggende kamaksler. 16 ventiler. Turbo, ladeluftkjøler. Motorstyring (Motronic). Vedlikeholdsfritt partikkelfilter. Svinghjul med to masser. Common Rail, direkte og flertrinns innsprøytning.
Drivverk: Forhjulsdrift
Kraftoverføring: Manuell 6-trinns girkasse
Slagvolum [dm3]: 1956
Boring/Slaglengde [mm]: 83.0 / 90.4
Maks effekt i.h.t. EEC [hk (kW) ved o/min]: 160 (118) @ 4000
Maks dreiemoment [Nm ved o/min]: 350 @ 1750
Anbefalt bensinkvalitet (oktantall): Diesel
Toppfart [km/h]: 215
0–100 km/h [sek]: 9.9
80–120 km/h i 5.-gir man. [sek]: 11.9
Drivstofforbruk [l/100 km]*: 6.9 / 4.3 / 5.3
CO2-utslipp [g/km]: 183 / 114 / 139
Utslippsnorm: Euro 5
Bagasjeromvolum VDA [dm3]: 515
Drivstofftank, volum [l]: 70
Maks tilhengervekt [kg]: 1700
Maks totalvekt [kg]: 2170
Vekt kjøreklar [kg]: 1725-1805
Bremser: Skivebremser, ventilerte skiver foran
Bremseskivediameter, foran/bak [mm]: 296 / 292
Styring: Servostyring (hydraulisk) tannstang
Fjæring foraksel: McPherson fjærbein, spiralfjærer, gass-hydrauliske støtdempere, krengningshemmere
Fjæring bakaksel: Multi-link oppheng, spiralfjærer, gass-hydrauliske støtdempere, krengningshemmere
*Drivstofforbruk og utslipp av CO2 er målt i henhold til EU-direktivet 1999/100 EC.
Jeg synes ikke at nye 9-5 er 'veldig diger'. Hadde jo hørt at den er stor, og den er stor, men jeg ble faktisk overrasket over at den ikke virket større. Synes videre at 18" og opp ser helt greit ut på nye 9-5, 17" ser kanskje 'veldig lite' ut.Ingvar N629 skrev:Vi som var på Saabfestivalen har fått sett mange av den nye! Pen bil, og veldig diger! 18" felger ser veldig lite ut...! Har ikke fått kjørt den enda, men de som har gjort det snakker om null fartsfølelse og at 160 hk dieselmotoren faktisk drar veldig bra!
Det er jeg faktisk enig i! Nå vet ikke jeg hvilken 9-5 du prøvde, men den jeg prøvde på Bilpaviljongen hadde vel ikke sportseter så vidt jeg vet. Bilpaviljongen har også en sort 9-5 på display inne, og den har andre, dypere og bedre polstrete seter enn den jeg kjørte.Stalfa skrev:-Setene: Mine gamle Vector skinnseter er bedre.
700k for en Saab.chrlund N1759 skrev:Då va jaffal 1 av NG 9-5ane til hellestø solgt. Jaffal ifølge Finn.no
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24038298