Det kom her en dag et flygeblad i posten fra Møre Bilpleie, hvor det reklameres for prisgunstig bilpleie.
Som den evige skeptiker jeg, kom jeg på noe jeg nettopp leste i Motor, hvor endel bileiere klager over oppstripet
og tildels ramponert lakk hos "billige" bilpleiefirmaer, noe som gjør meg skeptisk.
Tror firmaet drives av kurdere, uten at jeg nødvendigvis legger noe i dette.
Hva tror dere? Holde seg unna eller prøve? Noen erfaringer?
Bilpleiefirmaer
Moderator: Moderatorer
- untouch4ble N1021
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1021
- Bil: 9-3ss
- Sted: Byåsen - Trondheim
Re: Bilpleiefirmaer
Har du ikke muligheten selv da? Finnes masse info om emne på bla. http://www.detailersclub.no/
Det er jo så utrolig morsomt når man får et bra resultat selv.
Men hvis jeg skulle gått for bilpleiefirma har jeg villet sjekke opp litt rundt det. Holder ikke med tyrker som bruker turtle wax, da kan du like gjerne fise over med biltema pleie selv.
Bilpleie er som regel ganske dyrt, så hvis det er billig har jeg blitt skeptisk.
Det er jo så utrolig morsomt når man får et bra resultat selv.
Men hvis jeg skulle gått for bilpleiefirma har jeg villet sjekke opp litt rundt det. Holder ikke med tyrker som bruker turtle wax, da kan du like gjerne fise over med biltema pleie selv.
Bilpleie er som regel ganske dyrt, så hvis det er billig har jeg blitt skeptisk.
05" Saab 9-3ss Tids Hirsch 175hk
Andree N1021
Andree N1021
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1801
- Bil: OG9-3 2.0t 01
- Sted: Rykkinn
Re: Bilpleiefirmaer
Hvis det skal gjøres skikkelig så tar det et sted mellom 10 og 25 timer, avhengig av lakkens tilstand. Mine "jobber" bruker som regel aldri å være på mindre enn 10 timer. Så alt som tar en til to timer og koster 990,- er farlige saker, og man bør holde seg langt unna.
Gode detailere (som klubben det linkes til over her) er entusiaster som gjør dette mest fordi det er morsomt. Priser varierer fra 2.500,- og oppover - men da blir det strøkent også.
Gode detailere (som klubben det linkes til over her) er entusiaster som gjør dette mest fordi det er morsomt. Priser varierer fra 2.500,- og oppover - men da blir det strøkent også.