'1998 SAAB 9000 CSE A50, Verdiantydning
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 3
- Registrert: 22 jul 2011, 14:23
'1998 SAAB 9000 CSE A50, Verdiantydning
Hei!
Er det noen som har eksempler på faktisk omsetningsverdi, eller kan gi en begrunnet verdiantydning på en 1998 SAAB 9000 CSE Jubileumsmodell, 2,3 Turbo, med ca 225 HK motoreffekt som originalt?
Bilen er i god stand, har 2,3 ltr, motoren, (den samme som i Aero utgaven) med 225hk. Den har 6.5x16 Super-Aero hjulsett med eksponerte hjulmuttere, 8 hjul med forholdsvis uslitte dekke. Bilens farge er Scarab-Green, den har skinnseter med mocka-innlegg, uten tegn til slitasje, og interiørpanelet er i valnøtt-tre og rattet i skinn og valnøtt. Alt av tilgjengelig er med på denne CSE versjonen, Cruise-Control, justerbare frontlykter, visker på bakrute m.v.
Bilen er kjørt ca. 180.000 km.
Er det noen som har eksempler på faktisk omsetningsverdi, eller kan gi en begrunnet verdiantydning på en 1998 SAAB 9000 CSE Jubileumsmodell, 2,3 Turbo, med ca 225 HK motoreffekt som originalt?
Bilen er i god stand, har 2,3 ltr, motoren, (den samme som i Aero utgaven) med 225hk. Den har 6.5x16 Super-Aero hjulsett med eksponerte hjulmuttere, 8 hjul med forholdsvis uslitte dekke. Bilens farge er Scarab-Green, den har skinnseter med mocka-innlegg, uten tegn til slitasje, og interiørpanelet er i valnøtt-tre og rattet i skinn og valnøtt. Alt av tilgjengelig er med på denne CSE versjonen, Cruise-Control, justerbare frontlykter, visker på bakrute m.v.
Bilen er kjørt ca. 180.000 km.
- Freakshow N1674
- 1,5 bar
- Innlegg: 309
- Registrert: 22 sep 2006, 18:07
- Medlemsnummer: N1674
- Navn: Thomas
- Sted: Trondheim
Re: '1998 SAAB 9000 CSE A50, Verdiantydning
Dette høres ut som en bil jeg gjerne skulle sett bilder av 

-Mitsubishi Lancer Evo 8
-
-
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: '1998 SAAB 9000 CSE A50, Verdiantydning
Jeg kunne fint gitt et sted over 60 000 hvertfall, gitt at den er i så god stand jeg sitter og ser for meg
Ga 80 000 for en i lignende stand (km.stand, pen lakk, godt vedlikeholdt), men med betydelig mindre utstyr, for 4 år siden. Man skulle nok gjerne fått mer for 9000'ene sine om dagen, men til tross for at de er såpass gamle at de burde vært "ferdige" med de største verditapene nå, så opplever jeg at de har sunket noe veldig i pris de siste årene.

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
- Innlegg: 3
- Registrert: 22 jul 2011, 14:23
Re: '1998 SAAB 9000 CSE A50, Verdiantydning
Det gikk nettopp en Saab 9000 Aero, -95 modell, km.stand 234.000 for kr. 96.000, på finn.no, så du hadde nok gjort et scoop hvis du hadde fått en -98 modell med denne 225 HK som originalt til 60.000.
I Østerrike står det en Aero -97, med km. stand 139.000 km. til 9.900 Euro. Det tilkommer så ca. kr. 76.000 i importavgifter - + norsk m.v.a. på kjøpsprisen.
I Østerrike står det en Aero -97, med km. stand 139.000 km. til 9.900 Euro. Det tilkommer så ca. kr. 76.000 i importavgifter - + norsk m.v.a. på kjøpsprisen.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: '1998 SAAB 9000 CSE A50, Verdiantydning
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 371
- Registrert: 24 jan 2008, 00:10
- Navn: Trond
- Bil: 9-5SE/9000 cse Jub 97 mod
- Sted: Måløy
Re: '1998 SAAB 9000 CSE A50, Verdiantydning
Istede for å lage ny tråd så lure eg litt pris på min og. 97 mod jub. mørkelilla,svart skinn interiør,alt utstyr utenom takluke og el stoler. 2liter turbo me bsr stage 1. Super aero hjul med nye dekk,aero vinter med nye dekk, bilstein dempera,35mm senk. alt nytt. nettopp eu godkjent. nye bakrute,div foringer,vannpumpe. God stand. 260.000 km
er 40-50 en pris eg kan få?
er 40-50 en pris eg kan få?
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: '1998 SAAB 9000 CSE A50, Verdiantydning
Trond_ skrev:Istede for å lage ny tråd så lure eg litt pris på min og. 97 mod jub. mørkelilla,svart skinn interiør,alt utstyr utenom takluke og el stoler. 2liter turbo me bsr stage 1. Super aero hjul med nye dekk,aero vinter med nye dekk, bilstein dempera,35mm senk. alt nytt. nettopp eu godkjent. nye bakrute,div foringer,vannpumpe. God stand. 260.000 km
er 40-50 en pris eg kan få?
Med den km-standen så høres det litt i meste laget ut i dag men det kommer jo selvfølgelig helt an på hvor godt bilen er vedlikeholdt.
Personlig så synes jeg helt klart at en sen 9000 er mer verd enn en tidlig 9-5 men ser jo på finn at prisnivået har sunket betraktelig, ikke uvanlig at man finner jubileumsmodeller for 30-40k
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: '1998 SAAB 9000 CSE A50, Verdiantydning
Enig med Tor, men 40 kan du nok kanskje klare å få hvis du er heldig.Trond_ skrev:Istede for å lage ny tråd så lure eg litt pris på min og. 97 mod jub. mørkelilla,svart skinn interiør,alt utstyr utenom takluke og el stoler. 2liter turbo me bsr stage 1. Super aero hjul med nye dekk,aero vinter med nye dekk, bilstein dempera,35mm senk. alt nytt. nettopp eu godkjent. nye bakrute,div foringer,vannpumpe. God stand. 260.000 km
er 40-50 en pris eg kan få?
Ellers vil jeg nevne at en vanlig feil svært mange gjør når de skal selge bil, og da spesielt Saab med turbo, er å reklamere for trim som en positiv ting slik du også gjør. Som selger så er dette en ting som har blitt kostet på bilen, og som i vedkommendes øyne gjør bilen bedre å kjøre.
Dette er desverre ikke tilfelle for gjennomsnittskjøperen, de aller fleste som kjøper bil foretrekker å kjøpe en orginal og utrimmet bil. De som vil ha trim vil heller kjøpe en pent kjørt lettrykker og så trimme denne selv. De som ikke vil ha trim skygger så klart unna trimmede biler uansett, og dem er det ganske mange av. Selv om trim er en ting man har betalt for, så vil det som regel, med mindre det er snakk om en ekstrem gatebil, trekke prisen ned. Det kan derfor lønne seg å sette bilen tilbake til orginal stand før salg.
Selger skriver "bsr steg 1 trim"
Kjøper leser "OBS! Grisekjørt ungdomsbil OBS!"

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 371
- Registrert: 24 jan 2008, 00:10
- Navn: Trond
- Bil: 9-5SE/9000 cse Jub 97 mod
- Sted: Måløy
Re: '1998 SAAB 9000 CSE A50, Verdiantydning
njaa...med steg 1 so ser eg heller på at eigeren vil heller bare ha "litt" meir power utav god bilen sin. når en ungdom først skal trimme bilen så er de vel større kjangs for at dei går for steg 3+++ 
