Jeg har en og9-3, 02mod med 2.0t å er litt i tvil hvilken girkasseolje jeg skal gå for.
Det sies att Royal purple oljen gjør girkassen til "god som ny", erfaringer?

Moderator: Moderatorer
Veldig dyr i dette tilfellet = Veldig braSpors1992 skrev:Riktig. Jeg bestilte meg 3 liter med RP maxgear 75w90 igår.. anntar at det er 2-3 liter på girkassen?
Veldig dyr den omega olja da, men frister å prøve neste gang jeg skifter girkasseoljen.. Da har antakligvis bilen rullet en del mer km...
bestill opp mer da kassa bør flushes.Spors1992 skrev:Riktig. Jeg bestilte meg 3 liter med RP maxgear 75w90 igår.. anntar at det er 2-3 liter på girkassen?
Veldig dyr den omega olja da, men frister å prøve neste gang jeg skifter girkasseoljen.. Da har antakligvis bilen rullet en del mer km...
1,9 liter på 9-3 ved TOM kasse. Nivåpluggen kan med fordel skrus ut slik at man er sikker på at det blir rett.Pål N526 skrev: tapp av og fyll på igjen 1.8-1.9(ikke 100% sikker på mengden, 9-5 ligger slik aif).
Du får vell det du betaler for så jeg regner med det.. Skal prøve denne neste gangThor Åge N1166 skrev:Veldig dyr i dette tilfellet = Veldig braSpors1992 skrev:Riktig. Jeg bestilte meg 3 liter med RP maxgear 75w90 igår.. anntar at det er 2-3 liter på girkassen?
Du finner oversikt over forhandlere her; http://www.royalpurple.no/forhandler.htmPeter skrev:Hvor er det de selger disse oljene? må bytte på 9-3n snart.
Dette da for å fjerne all gammel olje å evt slagg?Pål N526 skrev:bestill opp mer da kassa bør flushes.Spors1992 skrev:Riktig. Jeg bestilte meg 3 liter med RP maxgear 75w90 igår.. anntar at det er 2-3 liter på girkassen?
tapp av og fyll på 1.5l kjøre noen få sec i 1 gir.
tapp av og fyll på 1.5l kjøre noen få sec i 1 gir.
tapp av og fyll på igjen 1.8-1.9(ikke 100% sikker på mengden, 9-5 ligger slik aif).
/ pål
Ja, skal skru ut nivåpluggen, den ligger vell på venstre siden av girkassenIngvar N629 skrev:1,9 liter på 9-3 ved TOM kasse. Nivåpluggen kan med fordel skrus ut slik at man er sikker på at det blir rett.Pål N526 skrev: tapp av og fyll på igjen 1.8-1.9(ikke 100% sikker på mengden, 9-5 ligger slik aif).
Samme side som tappepluggen(førersiden). De kan sitte veldig fast, så rett verltøy er primaSpors1992 skrev: Ja, skal skru ut nivåpluggen, den ligger vell på venstre siden av girkassen
Takk for gode tips/råd
Omega 690 kjøpte jeg på SpeedpartsPeter skrev:Hvor er det de selger disse oljene? må bytte på 9-3n snart.
OT:Daniel N683 skrev:Jeg handlet Omega på Mekonomen - så du skal nå få tak i det stort sett overalt i landet..Peter skrev:Hvor er det de selger disse oljene? må bytte på 9-3n snart.