Legg inn
av Ingvar N629 » 23 okt 2011, 10:52
Link har jeg ikke, men jeg har skrevet tidligere punkt for punkt på forumet. Hvor mye av jobben trenger du info om, og har du tenkt å ta ut motoren? Jeg har forsøkt å bytte på forskjellige måter, har byttet med motoren på plass sammen med Kurt N597 (må like forbannet løsne alle motorfestene og flytte på den), det anbefales ikke. Så har jeg forsøkt ved å ta ned subframen og slippe motoren et stykke ned, det går helt greit men du må ta forstillingskontroll etterpå. Det jeg har funnet ut at er greiest, iallfall om du ikke har løftebukk, er å løfte ut hele motoren med girkasse og så bytte alt med motoren ute av bilen. Selv om du ikke har gjort det før så burde det gå fint på en helg. Ser at flere her på forumet har gjort det på samme vis.
Her er en tråd om bytte på og9-3.
viewtopic.php?f=12&t=34922
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan