Det er altså en ´00 9-3 SE, 2.0i. Snart rulla 290.000. Meste av interiøret er i tipp-topp stand, med unntak av midtarmlenet foran som er stripset fast i bakkant da det øvre festet knakk. (Er ikke "grisegjort")
Motoren bærer nok preg av kilometerstanden, ikke gjort stort annet enn olje-, filter- og pluggskift (Fordeler, rotor og pluggledninger nylig byttet).
Girkassa byttet til en som hadde gått 130.000. Gjorde dette da jeg var 100% sikker på at den var årsaken til en konstant dunkelyd, men der tok jeg feil. Dunkingen har nå utviklet seg videre til også å vibrere ved pådrag. Spesielt i 3. eller 4. i motbakke. Er nå rimelig sikker på en av de indre knutene, om ikke begge, er kaputte.
Skivene er i god stand, de bak ble byttet i fjor, sammen med bærearmene foran. Clutch byttet i 09 eller 10. Clutchpumpa ga seg, så de byttet like gjerne clutchen i samme slengen.
Dempere og fjærer ble byttet til Bilstein Sprint og HR i 07. De bakre fjærene er muligens litt segne, men de er det vel garanti på.
Rust er det ikke mye av, annet enn på overflaten. Har prøvd så godt jeg kan å flekklakke det som kommer av steinsprut raskest mulig. Bilen har gått 6 av sine leveår nordpå, ergo, null salt.
Orginalspilleren ligger på fyllinga. Pioneer 2-DIN er montert, med sub. (Til å ha blitt montert i kolonnekø på Geilo, ser også det meget bra ut)
2 sett dekk følger med. Kliss nye piggdekk, og snart 2 sesonger gamle sommerdekk.
Er usikker på om den egentlig er "ille" nok til å bli solgt som "repobjekt", da det egentlig bare er de indre knutene som sannsynligvis er problemet. Er 20.000,- en OK pris å starte på?
Og slik ser den da ut:

-Martin