Hmmm, min girer opp og ned slavisk etter hastighet, enten bakken går opp eller ned når gasspådraget er lite. Gir jeg på, holder den selvfølgelig giret lenger, og turtallet blir høyere. Virker ikke som det er motorbrems i det hele tatt på min når kassa går i auto. Forskjellig styring av kassene?little_e skrev:Min MY05 motorbremser i alle fall. Den har en tendens til å gire ned til fjerde i slake bakker...
Er noen her kjent med denne bilen?
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 295
- Registrert: 28 feb 2012, 15:13
- Medlemsnummer: N2343
- Navn: Jens
- Bil: 900s 1997
- Sted: Vennesla
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Ja, det er noen forskjeller ute og går, for moren min hadde en MY02 og den var ikke slik...
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
03 og nyere girer ned og bruker motorbrems.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
MEN. Det er fremdeles ingen som er kjent med den bilen? 

Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Nope.
Men ringer du selger får du reg-nummer.
Og har du reg-nummer kan du ringe Statens Vegvesen og finne navn på tidligere eiere.
Og da kan du selv ringe til tidligere eiere og leke detektiv.
Men ringer du selger får du reg-nummer.
Og har du reg-nummer kan du ringe Statens Vegvesen og finne navn på tidligere eiere.
Og da kan du selv ringe til tidligere eiere og leke detektiv.

06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Jepp. I know 

Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 295
- Registrert: 28 feb 2012, 15:13
- Medlemsnummer: N2343
- Navn: Jens
- Bil: 900s 1997
- Sted: Vennesla
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Off topic igjen, men jeg kan ikke holde meg. Synes motobremsen er lite effektiv, og har ikke merket at den girer ned. Min forrige bil av et annet merke hadde en mye bedre eller mer motorbrems. Men biler er jo så forskjellige.Helge skrev:03 og nyere girer ned og bruker motorbrems.
Synes bremsen er mye mer effektiv når jeg kjører kassa i manuell. Skal sikkert bare være sånn, kan se om jeg finner info om dette i instruksjonsboka


Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Det var ingen som påstod at det var effektivt.
Volvo sitt system f.eks, er mye bedre enn Saab sitt.

Volvo sitt system f.eks, er mye bedre enn Saab sitt.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Min -03 motorbremser i D når jeg trykker lett på bremsen i nedoverbakker, skifter da f.eks. fra 5. til 4. Men, det virker ikke som den 'låser' i 4. gir som den gjør hvis en girer manuelt, så turtallet blir lavere og dermed svakere motorbrems.totakt skrev:Off topic igjen, men jeg kan ikke holde meg. Synes motobremsen er lite effektiv, og har ikke merket at den girer ned. Min forrige bil av et annet merke hadde en mye bedre eller mer motorbrems. Men biler er jo så forskjellige.Helge skrev:03 og nyere girer ned og bruker motorbrems.
Synes bremsen er mye mer effektiv når jeg kjører kassa i manuell. Skal sikkert bare være sånn, kan se om jeg finner info om dette i instruksjonsboka, eller gode kommentarer fra de ærede medlemmer av forumet!
Det burde jo vært slik at hvis den merket hastighetsøkning uten bruk av gasspedal så brukte den giret til å holde jevn fart.
Noen som fikser en omprogrammering

___________
-03 9-5 2.0t estate
-03 9-5 2.0t estate
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Da er denne solgt
Var på tide at gamlingen fikk seg en Saab igjen. Sist Saab han eide var en 1982 og900 t8 som ble skrota i 07..
/ Pål

Var på tide at gamlingen fikk seg en Saab igjen. Sist Saab han eide var en 1982 og900 t8 som ble skrota i 07..
/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Liker!Pål N526 skrev:Da er denne solgt![]()
Var på tide at gamlingen fikk seg en Saab igjen. Sist Saab han eide var en 1982 og900 t8 som ble skrota i 07..
/ Pål

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero