Gammel Saab i bakgrunnen der. Stakkars
Saab i media!
Moderator: Moderatorer
- kanonjon
- 2.0 bar

- Innlegg: 727
- Registrert: 31 mai 2012, 01:26
- Medlemsnummer: N2452
- Navn: Jon
- Sted: Arendal
Re: Saab i media!
Saab er livet!
- Torkil_N1282
- 2.0 bar

- Innlegg: 642
- Registrert: 21 feb 2008, 01:37
- Medlemsnummer: N1282
- Navn: Torkil Rasmussen
- Bil: Saab 9-5 2.0T 2004 Estate
- Sted: Ålesund
Re: Saab i media!
http://www.smp.no/nyheter/soere/article6730487.ece
Saab 900i?
Bare bruddskader på sjåføren. Utrolig imponerende med tanke på skadene på bilen
Saab 900i?
Bare bruddskader på sjåføren. Utrolig imponerende med tanke på skadene på bilen
Saab 9-5 2004 2.0t aut Vector estate
Volvo S60 2013 D2 R-design
Volvo V60 2013 D2
Saab 9000 2.0t 1996[/i]
Saab 9-3 ss 1.8 2004
Saab 900s 2.0 1997
Volvo S60 2013 D2 R-design
Saab 9000 2.0t 1996[/i]
Saab 9-3 ss 1.8 2004
Saab 900s 2.0 1997
- kanonjon
- 2.0 bar

- Innlegg: 727
- Registrert: 31 mai 2012, 01:26
- Medlemsnummer: N2452
- Navn: Jon
- Sted: Arendal
Re: Saab i media!
Tror det er en BMW av den eldre typen av 5 eller 7 serie. Men ja, imponerende 
Saab er livet!
- Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2048
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Re: Saab i media!
I bøkene til to av mine favoritt krimforfattere Jan Mehlum og Jørn Lier Horst figurerer det ofte en SAAB eller to.
Men i motsetning til engelske filmer / krimserier så er det forbryterne som kjører de...
Men i motsetning til engelske filmer / krimserier så er det forbryterne som kjører de...
"Alt" fra totakt til turbo
- doo-kie
- Overload!!!
- Innlegg: 1960
- Registrert: 22 feb 2008, 17:55
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Re: Saab i media!
Ja nå er det mulighet å få brukt opp julelønninga
https://www.kvd.se/sv/auktion/saab.html
http://www.tv2.no/underholdning/broom/s ... 34891.html
https://www.kvd.se/sv/auktion/saab.html
http://www.tv2.no/underholdning/broom/s ... 34891.html
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9124
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Saab i media!
Tar gjerne en 9-4x som trekkbil og en Aero Combi XWD som vinterbil 
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Re: Saab i media!
Sånn ser en og9-3 ut som har fått en i baken:
http://www.adressa.no/nyheter/nordtrond ... 817837.ece
'Som vanlig' ingen personskade
http://www.adressa.no/nyheter/nordtrond ... 817837.ece
'Som vanlig' ingen personskade
___________
-03 9-5 2.0t estate
-03 9-5 2.0t estate
Re: Saab i media!
tolker jeg artikkelen riktig skal de begynne å produsere gamle 9-3 igjen. Trenger vi en ny 11 år gammel bil?Erik S. skrev:http://www.dagbladet.no/2013/01/12/tema ... /25201279/
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998
9-5 2,3 t 1998
- Ingvar N629
- Æresmedlem
- Innlegg: 12874
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Saab i media!
Så lenge den kan produseres og selges med overskudd, så er det en viktig start.oddi N108 skrev: Trenger vi en ny 11 år gammel bil?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- TiaZzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1705
- Registrert: 18 mai 2012, 21:43
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Re: Saab i media!
En ny, gammel 9-3 vil måtte endres noe på for rene GM-deler er vel ikke aktuelt. I tillegg er ikke det at NG9-3 så dagens lys for 11 år siden det samme som at det er en 11 år gammel bil. Gamle modeller som har fungert godt selges gjerne til andre bilmerker, gis en overhaling og ser dagens lys igjen. Designet til 9-3en er jo godt, den har fått kosmetiske oppgradering gjennom årene og en ny facelift, ny motor og modernisering vil gjøre den sidestilt med dagens nye biler.
Eller for å snu på spørsmålet, hvem ville ikke sett en 9000 eller OG9-5 der man har gått gjennom listen med vanlige feil og rettet disse, oppgradert det kosmetiske og ny, moderne motor/girkasse? Jeg synes i hvert fall at kjøregleden i en 9-5 kommer fra at bilen oppfører seg godt på veien, ikke (bare) at jeg er forelsket i merket. Jeg er kynisk nok til at jeg ikke hadde blitt glad i SAAB hvis bilene hadde vært like kjedelige som de fleste andre merker.
Eller for å snu på spørsmålet, hvem ville ikke sett en 9000 eller OG9-5 der man har gått gjennom listen med vanlige feil og rettet disse, oppgradert det kosmetiske og ny, moderne motor/girkasse? Jeg synes i hvert fall at kjøregleden i en 9-5 kommer fra at bilen oppfører seg godt på veien, ikke (bare) at jeg er forelsket i merket. Jeg er kynisk nok til at jeg ikke hadde blitt glad i SAAB hvis bilene hadde vært like kjedelige som de fleste andre merker.
- Ingvar N629
- Æresmedlem
- Innlegg: 12874
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Saab i media!
For min del kan de gjerne produsere og900 hvis de klarer å få den gjennom dagens kollisjons- og miljøkrav. DEN hadde jeg kjøpt!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Saab i media!
JEg er da også forelsket i merket, og kjøper gjerne en ny og900 eller 9000 for den del, men saab kan ikke overleve på etpar saab-maniacs spredd over hele verden heller:) De må rett og slett bli mer like de bilene som det selges mange av, og gjerne bedre også. og da nytter det ikke å flikke på en 11 år gammel bil lengre. det fungerte kanskje for 20 år siden, men neppe idag...
mvh oddi
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998
9-5 2,3 t 1998
- untouch4ble N1021
- 2.0 bar

- Innlegg: 515
- Registrert: 05 feb 2007, 06:22
- Medlemsnummer: N1021
- Bil: 9-3ss
- Sted: Byåsen - Trondheim
Re: Saab i media!
Det er vel lave produksjonskostnader når bilen er såpass "gammel", så hvis de ikke priser seg ut av markedet mener jeg dette er starten på ett nytt kapitell. Det er viktig at de ikke prøver å utfordre de tyske premium merkene på kvalitet eller pris for da har de ikke en sjanse i dagens marked, enda.
05" Saab 9-3ss Tids Hirsch 175hk
Andree N1021
Andree N1021


