Saab i media!

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
kanonjon
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 727
Registrert: 31 mai 2012, 01:26
Medlemsnummer: N2452
Navn: Jon
Sted: Arendal

Re: Saab i media!

Legg inn av kanonjon » 23 nov 2012, 13:41

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10071058

Gammel Saab i bakgrunnen der. Stakkars :(
Saab er livet!

Brukeravatar
Torkil_N1282
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 642
Registrert: 21 feb 2008, 01:37
Medlemsnummer: N1282
Navn: Torkil Rasmussen
Bil: Saab 9-5 2.0T 2004 Estate
Sted: Ålesund

Re: Saab i media!

Legg inn av Torkil_N1282 » 28 nov 2012, 01:03

http://www.smp.no/nyheter/soere/article6730487.ece

Saab 900i?

Bare bruddskader på sjåføren. Utrolig imponerende med tanke på skadene på bilen
Saab 9-5 2004 2.0t aut Vector estate
Volvo S60 2013 D2 R-design

Volvo V60 2013 D2
Saab 9000 2.0t 1996[/i]
Saab 9-3 ss 1.8 2004
Saab 900s 2.0 1997

Brukeravatar
kanonjon
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 727
Registrert: 31 mai 2012, 01:26
Medlemsnummer: N2452
Navn: Jon
Sted: Arendal

Re: Saab i media!

Legg inn av kanonjon » 28 nov 2012, 01:08

Tror det er en BMW av den eldre typen av 5 eller 7 serie. Men ja, imponerende :)
Saab er livet!

Brukeravatar
Morten S.
MAX BOOST
Innlegg: 2048
Registrert: 20 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N1507
Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
Sted: Vestfold
Kontakt:

Re: Saab i media!

Legg inn av Morten S. » 28 nov 2012, 07:47

I bøkene til to av mine favoritt krimforfattere Jan Mehlum og Jørn Lier Horst figurerer det ofte en SAAB eller to.
Men i motsetning til engelske filmer / krimserier så er det forbryterne som kjører de...
"Alt" fra totakt til turbo

Brukeravatar
doo-kie
Overload!!!
Innlegg: 1960
Registrert: 22 feb 2008, 17:55
Medlemsnummer: N1304
Navn: Jens Petter Jensen
Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
Sted: Rognan, Saltdal

Re: Saab i media!

Legg inn av doo-kie » 28 nov 2012, 18:04

MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup

MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)


http://www.garaget.org/doo-kie

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9124
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Saab i media!

Legg inn av Tor N12 » 28 nov 2012, 18:33

Tar gjerne en 9-4x som trekkbil og en Aero Combi XWD som vinterbil :)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Trig
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 65
Registrert: 11 aug 2006, 18:46
Sted: Nord-Trøndelag

Re: Saab i media!

Legg inn av Trig » 14 des 2012, 18:52

Sånn ser en og9-3 ut som har fått en i baken:
http://www.adressa.no/nyheter/nordtrond ... 817837.ece
'Som vanlig' ingen personskade :-)
___________
-03 9-5 2.0t estate

Brukeravatar
bullit87
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 658
Registrert: 04 mar 2010, 22:33
Medlemsnummer: n1873
Navn: kristoffer
Bil: Saab 900R
Sted: Toten
Kontakt:

Re: Saab i media!

Legg inn av bullit87 » 18 des 2012, 20:08

M96 Saab 900 turbo, sommerbilprosjekt
http://www.garaget.org/bullit87

Fjalla
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 215
Registrert: 11 sep 2011, 20:16
Bil: 2001 9-5 2,0t

Re: Saab i media!

Legg inn av Fjalla » 12 jan 2013, 12:41


Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Saab i media!

Legg inn av oddi N108 » 12 jan 2013, 13:02

tolker jeg artikkelen riktig skal de begynne å produsere gamle 9-3 igjen. Trenger vi en ny 11 år gammel bil?

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Brukeravatar
Ingvar N629
Æresmedlem
Innlegg: 12874
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Saab i media!

Legg inn av Ingvar N629 » 12 jan 2013, 13:19

oddi N108 skrev: Trenger vi en ny 11 år gammel bil?
Så lenge den kan produseres og selges med overskudd, så er det en viktig start.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Saab i media!

Legg inn av TiaZzz » 12 jan 2013, 13:31

En ny, gammel 9-3 vil måtte endres noe på for rene GM-deler er vel ikke aktuelt. I tillegg er ikke det at NG9-3 så dagens lys for 11 år siden det samme som at det er en 11 år gammel bil. Gamle modeller som har fungert godt selges gjerne til andre bilmerker, gis en overhaling og ser dagens lys igjen. Designet til 9-3en er jo godt, den har fått kosmetiske oppgradering gjennom årene og en ny facelift, ny motor og modernisering vil gjøre den sidestilt med dagens nye biler.

Eller for å snu på spørsmålet, hvem ville ikke sett en 9000 eller OG9-5 der man har gått gjennom listen med vanlige feil og rettet disse, oppgradert det kosmetiske og ny, moderne motor/girkasse? Jeg synes i hvert fall at kjøregleden i en 9-5 kommer fra at bilen oppfører seg godt på veien, ikke (bare) at jeg er forelsket i merket. Jeg er kynisk nok til at jeg ikke hadde blitt glad i SAAB hvis bilene hadde vært like kjedelige som de fleste andre merker.

Brukeravatar
Ingvar N629
Æresmedlem
Innlegg: 12874
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Saab i media!

Legg inn av Ingvar N629 » 12 jan 2013, 13:33

For min del kan de gjerne produsere og900 hvis de klarer å få den gjennom dagens kollisjons- og miljøkrav. DEN hadde jeg kjøpt!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Saab i media!

Legg inn av oddi N108 » 12 jan 2013, 15:42

JEg er da også forelsket i merket, og kjøper gjerne en ny og900 eller 9000 for den del, men saab kan ikke overleve på etpar saab-maniacs spredd over hele verden heller:) De må rett og slett bli mer like de bilene som det selges mange av, og gjerne bedre også. og da nytter det ikke å flikke på en 11 år gammel bil lengre. det fungerte kanskje for 20 år siden, men neppe idag...

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Brukeravatar
untouch4ble N1021
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 515
Registrert: 05 feb 2007, 06:22
Medlemsnummer: N1021
Bil: 9-3ss
Sted: Byåsen - Trondheim

Re: Saab i media!

Legg inn av untouch4ble N1021 » 12 jan 2013, 16:31

Det er vel lave produksjonskostnader når bilen er såpass "gammel", så hvis de ikke priser seg ut av markedet mener jeg dette er starten på ett nytt kapitell. Det er viktig at de ikke prøver å utfordre de tyske premium merkene på kvalitet eller pris for da har de ikke en sjanse i dagens marked, enda.
05" Saab 9-3ss Tids Hirsch 175hk

Andree N1021

Svar