Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
henrik
- 1,5 bar

- Innlegg: 370
- Registrert: 08 okt 2005, 16:43
- Sted: Bodø
Legg inn
av henrik » 23 jun 2014, 18:41
Trimprat er forbeholdt trim-delen av forumet;) en annen ting er at det finnes flere leverandører enn BSR;)
Sent fra min HTC One via Tapatalk
Saab 9000 2.3 Turbo CSE, 94 @ 250 BHP <-- kondemnert

Mazda 323, 92' Konevognen. (solgt)
Saab 9-5 Hot Aero, '02 @ 250 BHP
Saab 9000 2.0T, '97 @ 310 BHP
-
modshot
- Innlegg: 24
- Registrert: 23 jun 2014, 18:26
Legg inn
av modshot » 23 jun 2014, 19:23
Beklager uklart evne på tråden jeg har laget.
saab 9-3 t5 eller t7?
noen gode og dårlige sider med de forskjellige? hvem av dem har best og sterkest motor om man eventuelt skal øke effekten senere?***
-
saab9000aero
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Legg inn
av saab9000aero » 23 jun 2014, 19:45
T5 helt klart om du skal trimme. Tåler utrolig mye mere enn t7 og mye mindre motor problemer
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
-
modshot
- Innlegg: 24
- Registrert: 23 jun 2014, 18:26
Legg inn
av modshot » 23 jun 2014, 19:58
takk for fint svar! har kilimoter stand mye å si på disse motora? har ca 40 tusen å bruke?
-
saab9000aero
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Legg inn
av saab9000aero » 23 jun 2014, 20:41
veldig lite om service er utført på normal måte. Hadde en bil i garasjen for en stund siden, var kjørt rett over 300000 km. tok ned bunnpannen for kontroll. såg ut som ny. det klarer ikke t7 motorer
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
-
modshot
- Innlegg: 24
- Registrert: 23 jun 2014, 18:26
Legg inn
av modshot » 23 jun 2014, 21:19
når jeg skal kjøpe en brukt saab, noen ting jeg burde være ops på? sjekke?
har hørt at jeg skal se om det er tykk/ blå røyk ut eksosen, noe hvit i olje lokket. dytte inn clutchen å kjenne om utløser lageret er øderlagt.
noen andre mekaniske ting man får sjekkket? og hvordan?
-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 24 jun 2014, 07:30
saab9000aero skrev:veldig lite om service er utført på normal måte. Hadde en bil i garasjen for en stund siden, var kjørt rett over 300000 km. tok ned bunnpannen for kontroll. såg ut som ny. det klarer ikke t7 motorer
Njæ... DET kan diskuteres

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero