Fremre Øvre Bærearmer til OG 900 79-93

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
frkristiansen
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 468
Registrert: 27 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N-116
Navn: Frode Kristiansen
Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
Sted: 9360 bardufoss
Kontakt:

Fremre Øvre Bærearmer til OG 900 79-93

Legg inn av frkristiansen » 26 okt 2014, 22:24

Nå har jeg lett høyt og lavt etter noen gode "controlarm front upper left" og "controlarm front upper right". :reading:
det ligger et par på Ebay, :woot: men de ser faktisk bøyde ut og er tydelig "overmalte" fin langt i fra, men langt i fra fin..... :rofl:

Kan noen hjelpe meg ? [-o< mine er dessverre bøyd og veldig rustet :cry: , etter å ha hamret av løs rust er det ikke så mye igjen av dem. :? ... det beste hadde vert å få fatt i nye :D , men det later ikke til at det
er noen som sleger de :rofl: . De nedre er lette å få tak i :D men de øvre... nei de er ikke å oppdrive :shock: .

Hva er trikset :roll: , lage nye selv :wierdface: ? har noen en oppskrift [-o< , hvilket metall, hvordan bøye til hvordan lage evt jiig for dem ??? :idea: :idea: :idea:

alle forslag mottas med takk og viss noen har noen å avse som ikke er bøyd...? så kan vi sikkert bli enige om en evt pris :D
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv

Atzz
Overload!!!
Innlegg: 1367
Registrert: 28 okt 2009, 08:34
Medlemsnummer: N1868
Navn: Sigve
Bil: Saab 9000 Aero
Sted: Bodø

Re: Fremre Øvre Bærearmer til OG 900 79-93

Legg inn av Atzz » 31 okt 2014, 14:39

Hvordan er de bøyde? Bæreaemehar noe bøy i utgangspunktet, og det skal vel en del til å bøye dem, så fremt de ikke er svært rustet.

Brukeravatar
frkristiansen
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 468
Registrert: 27 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N-116
Navn: Frode Kristiansen
Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
Sted: 9360 bardufoss
Kontakt:

Re: Fremre Øvre Bærearmer til OG 900 79-93

Legg inn av frkristiansen » 01 nov 2014, 02:03

det er vanskelig å beskrive, men de bukter seg på en måte ørlitegrann på kantene.... jeg har slipt dem ned og sandblåst, samt rettet ut de bøyene som ikke skal være der ( gikk sa 1 tonn på pressa for å rette ut den buktede kanten. De er jevnt over like tykke overalt i godset, men vet ikke hvor tykke godset egentlig skal være.
Tenker jeg går for en forsterking av dem ved å sveise dem i alle skjøter samt legge nytt metall innvendig og sveise det. Når har jeg ikke registrert noen sprekker, men jeg har ikke hatt helt kontroll på hva og hvordan jeg skal se etter evt sprekker før i dag. Så skal sjekke det med sprekker lit mer nøye i morgen....

I det minste er det helt solide og ikke noen hull i dem, jeg hører jo om de som har hatt hull i dem etter sliping og sannblåsing, så jeg begynner å tro at det kanskje kan være et håp fpr mine. jeg har ikke så mye å sammenlgine med....
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv

Atzz
Overload!!!
Innlegg: 1367
Registrert: 28 okt 2009, 08:34
Medlemsnummer: N1868
Navn: Sigve
Bil: Saab 9000 Aero
Sted: Bodø

Re: Fremre Øvre Bærearmer til OG 900 79-93

Legg inn av Atzz » 01 nov 2014, 23:55

Kan dikse bilder når jeg får tak på de jeg har liggende :)

Svar