Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 26 nov 2005, 22:50
blir rått dette..
Styrer med DAB og AUX
-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 26 nov 2005, 23:01
Den blir nog rå, ja!!
Men den blir också ett rent dragracing-bygge...
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
JP
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 89
- Registrert: 26 okt 2004, 01:00
- Sted: Akershus
-
Kontakt:
Legg inn
av JP » 27 nov 2005, 04:05
Hørtes veldig subaru ut . GTRRSSXR turbo.
Oppforderer alle som bygger Racerbil at de kommer med bedre navn! Se på speedparts sine biler feks., hysterisk festlige navn!
Men jeg har også hørt rykter om at dette kun skal bli en "dragraceare"
mvh
Jens Petter
Saab 9000CSE 2,3T "Aero"

Saab 900 giriffin
Fikser det meste med øl og en skrutrekker!
-
lie_N509
- Overload!!!
- Innlegg: 1005
- Registrert: 12 jul 2005, 01:00
- Bil: 9-3ss 04'
Legg inn
av lie_N509 » 27 nov 2005, 12:19
Etter hva jeg leser så er det FWD? Og 650 hk?

04' 9-3ss 1.8t
-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 27 nov 2005, 13:39
FWD, 650 HK, 730 nm og reint dragracingbygge..
Styrer med DAB og AUX
-
JP
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 89
- Registrert: 26 okt 2004, 01:00
- Sted: Akershus
-
Kontakt:
Legg inn
av JP » 27 nov 2005, 15:26
Blir ca 420hk mer en det som er å anbefale på FWD!
Dette blir kjempe gøyalt! Negative holdninger til FWD kan du ta til bilforumet

Saab 9000CSE 2,3T "Aero"

Saab 900 giriffin
Fikser det meste med øl og en skrutrekker!
-
Ole N26
- 1,5 bar

- Innlegg: 408
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 26
- Sted: "i reserbilen"
-
Kontakt:
Legg inn
av Ole N26 » 27 nov 2005, 15:34
JP skrev:Hørtes veldig subaru ut . GTRRSSXR turbo.
Oppforderer alle som bygger Racerbil at de kommer med bedre navn! Se på speedparts sine biler feks., hysterisk festlige navn!
Men jeg har også hørt rykter om at dette kun skal bli en "dragraceare"
mvh
Jens Petter
Neida, bilen vår blir ikke bare drag-bil. Den skal kunne brukes daglig, til banekjøring og til drag

SPEEDPARTS
M96 900 661hk/651Nm "extremebilen"
M05 Saab 93SS "konebilen"
M04 VW T5 Hvit og kort "bruks/trekkbilen"
"Den som gir seg er en dritt..."
-
john n04
- 2.0 bar

- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
-
Kontakt:
Legg inn
av john n04 » 27 nov 2005, 18:28
Ole N26 skrev:JP skrev:Hørtes veldig subaru ut . GTRRSSXR turbo.
Oppforderer alle som bygger Racerbil at de kommer med bedre navn! Se på speedparts sine biler feks., hysterisk festlige navn!
Men jeg har også hørt rykter om at dette kun skal bli en "dragraceare"
mvh
Jens Petter
Neida, bilen vår blir ikke bare drag-bil. Den skal kunne brukes daglig, til banekjøring og til drag

Er vel uhr sin bil vi snakker om her.
lawicel CanUsb, og Tech2!
-
Lars E. N378
- 2.0 bar

- Innlegg: 838
- Registrert: 16 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
Legg inn
av Lars E. N378 » 27 nov 2005, 18:57
I sverige er nok drag større marked og ikke minst mer heder og ære enn banekjøring, og det er vel ikke så rart at uhr vil ha ENDA mer trykk fra seteryggen

2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X
-
Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Legg inn
av Stalfa » 27 nov 2005, 20:45
Lars E. N378 skrev:I sverige er nok drag større marked og ikke minst mer heder og ære enn banekjøring, og det er vel ikke så rart at uhr vil ha ENDA mer trykk fra seteryggen

trykk?
Det må nå bare bli 402 meter med hjulspinn.

-
Lars E. N378
- 2.0 bar

- Innlegg: 838
- Registrert: 16 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
Legg inn
av Lars E. N378 » 27 nov 2005, 21:03
det skal bli kult å se

2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X
-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 27 nov 2005, 23:24
Blir det så bra som det är tänkt, så blir det i klass med dom värsta FWD i USA.
Det vill säga under 8 sekunder på 402m!!!
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
Legg inn
av Joachim N370 » 27 nov 2005, 23:32
Verdens raskeste Saab nok en gang m.a.o?!

9³ TurboX
-
colombo
- 1,5 bar

- Innlegg: 302
- Registrert: 19 aug 2005, 20:16
Legg inn
av colombo » 27 nov 2005, 23:39
Hvordan er "torque-steer" på et slikt beist...?
