Ny gammel-Saab

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Wiggo
Sted: Båtsfjord

Ny gammel-Saab

Legg inn av Wiggo » 14 aug 2006, 11:34

Det måtte jo bare skje! Når jeg nu har pensjonert min gode gamle 9000 turbo fra 1986 som rakk å rulle nesten en halv million kilometer.. Så valget var vel ikke så vanskelig, det måtte jo bli en "ny" Saab. Jeg fikk tak i en 900 S fra 1996 til en trivelig pris. Den har rullet "bare"235 000 km, noe som er knapt innkjørt hva Saab angår. Men selvfølgelig kjenner jeg det er noe som mangler når jeg er ute på landeveien, motorkraften... med 9000'n og 175 turbohester var giring noe jeg ikke trengte tenke på.. Med den nye er det litt mere jobbing med 130 sugehester..
Også var det under pansret da, der ser jeg at jeg har havnet i "gul-tropp" alderen.. D.v.s at man bare kan røre det som er gult merket, med masse elektriske dubbeditter som ikke lar seg reparere. Jeg liker det bare ikke!
Med gammel-hunden vet jeg ennå ikke hva som skjer, men det blir vel å lugge ut motor og gear og lettselgelige deler og la resten gå til hugging. Motoren har nu gått betraktelig mindre en resten av bilen siden det ikke er slitekant i sylindrene og blokka er helt rustfri. Girkassen har gått 170 000 km, den byttet jeg for noen måneder siden. Så hvis noen har behov for slike greier så er det bare å ta kontakt.

Svar