og900S = 2,1 i USA?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

og900S = 2,1 i USA?

Legg inn av Eirik N396 » 09 okt 2006, 22:31

En kamerat av meg har en delebil stående. Denne fikk han sammen med annen bil som han kjøpte.
Denne delebilen er fra Usa, og er en 2,1. Det som er rart, er at det helt tydelig har stått 900S (og noe under, 16valve-merket eller 2,1-merket)
Merkene sitter ikke på nå, men luken er så falmet, at det er lett å lese.

Det jeg lurer på, er om denne het 900S i Usa? For den har ikke turbo, men er altså en 2,1 :roll:

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 10 okt 2006, 07:21

Det jeg stusser på, er bare at vi kjenner og900S som en 2.0 ltt. Men denne er ikke det :)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 10 okt 2006, 08:08

Er en del utgaver av sugere heter 900S i UK og US, om ikke alle for alt jeg vet. Der heter ltt noe annet.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Macgeier
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 807
Registrert: 18 mar 2005, 01:00

Legg inn av Macgeier » 10 okt 2006, 08:53

I USA er alle OG900s uten turbo. Dette skaper endel forvirring...
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.

Brukeravatar
Peter
Overload!!!
Innlegg: 1357
Registrert: 07 apr 2006, 18:10
Medlemsnummer: 813
Navn: Peter Strandmoe
Bil: '01 9-3 Aero
Sted: Sandefjord

Legg inn av Peter » 10 okt 2006, 18:16

De må være veldig glade i bokstaven S, det finnes også SE i UK, og aero heter jo turbo S i både UK og US. :roll:
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 10 okt 2006, 19:30

P3t3r skrev:De må være veldig glade i bokstaven S, det finnes også SE i UK, og aero heter jo turbo S i både UK og US. :roll:
Heter ikke aero SPG i US da :wink:
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Peter
Overload!!!
Innlegg: 1357
Registrert: 07 apr 2006, 18:10
Medlemsnummer: 813
Navn: Peter Strandmoe
Bil: '01 9-3 Aero
Sted: Sandefjord

Legg inn av Peter » 10 okt 2006, 19:53

Var kansje bare i UK den het Turbo S :oops:
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 10 okt 2006, 22:32

P3t3r skrev:Var kansje bare i UK den het Turbo S :oops:
Tror det var US ja.. :)

Brukeravatar
Macgeier
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 807
Registrert: 18 mar 2005, 01:00

Legg inn av Macgeier » 15 okt 2006, 17:52

Litt avsporing.
Men var i London i høst og da så jeg en OG900 som var merket Saab 900XS, orginalt altså. Helts sant, glemte å ta bilde, sorry.
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 15 okt 2006, 18:42

Macgeier skrev:Litt avsporing.
Men var i London i høst og da så jeg en OG900 som var merket Saab 900XS, orginalt altså. Helts sant, glemte å ta bilde, sorry.
Kan nok stemme det.. :)
The 900 XS was a little-publicized SAAB special edition based on the 900i. It came with special multi-spoked alloys, a rear-lamp decor panel and leather trim. Most were finished in dark metallic green or blue and came with five doors. Only 200 or so were sold in 1991-1992.

Svar