Prisnivå på Saab 9000 CSE
Moderator: Moderatorer
- Elisabeth
- Innlegg: 17
- Registrert: 27 jan 2007, 16:24
- Medlemsnummer: 3068
- Navn: Elisabeth N3068
- Bil: 9-5 SE 2.0 MY99 /9-3 1.8i MY04
- Sted: Tananger
Prisnivå på Saab 9000 CSE
Har nylig kjøpt en Saab 9000 CSE 98-modell.
Ser at prisene varierer ganske mye fra 65 000 - 140 000.
Etter å ha fulgt med i mange måneder fant jeg en til kr. 49 00,- og slo til.
Har en litt dårlig magefølelse på det, da jeg føler det var mistenkelig billig.
Det foreligger komplett servicehefte på bilen og den virker til å være OK, bortsett fra at varmeapparatet har slått krøll på seg nå.
Men har jeg fått bilen billig......?
Ser at prisene varierer ganske mye fra 65 000 - 140 000.
Etter å ha fulgt med i mange måneder fant jeg en til kr. 49 00,- og slo til.
Har en litt dårlig magefølelse på det, da jeg føler det var mistenkelig billig.
Det foreligger komplett servicehefte på bilen og den virker til å være OK, bortsett fra at varmeapparatet har slått krøll på seg nå.
Men har jeg fått bilen billig......?
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
49k for en 9000 CSE må da være rimelig nesten uansett tilstand så lenge det er en 98-modell!!
Hvordan er den utstyrt da?
Er det en i eller er det en turbo? Km.stand??

Hvordan er den utstyrt da?
Er det en i eller er det en turbo? Km.stand??
Sist redigert av Tor N12 den 27 jan 2007, 23:30, redigert 1 gang totalt.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Elisabeth
- Innlegg: 17
- Registrert: 27 jan 2007, 16:24
- Medlemsnummer: 3068
- Navn: Elisabeth N3068
- Bil: 9-5 SE 2.0 MY99 /9-3 1.8i MY04
- Sted: Tananger
Den er gått 234 000. Ingen turbo desverre, selv om det sto høyt på ønskelista.
Men det ble for dyrt for meg i denne omgang.
Ellers er det AC, kjørecomputer, cruisecontrol, sentrallås, alarm og trepanel....
Er ikke dette ganske standard da?
Fin og hel i interiør, liten bump på bakluka, men ikke verre enn at det lar seg fikse rimelig via kjente. Ingen rust såvidt jeg kan se.
Fine Alufelger på sommerdekk.
Eneste minus var at frontruta var veldig slitt og det var et par steinsprut, men tror dette lar seg fikse kostnadsfritt på kasko'en.
Men jeg fløy fra Stavanger og henta bilen i Moss og kjørte hjem og gadd ikke fly hjem igjen pga av ruta.
Hadde for noen år siden en 91-mod Saab 9000 Turbo (Taladega?)...ganske så sportslig og savner den.
Beste bilen jeg har hatt...men eksen tok desverre den med seg.....dog var det en del problemer med turbo'en da og fo meg som ikke kan skru så mye sjøl, kan det bli ganske så kostbart...
Men det ble for dyrt for meg i denne omgang.
Ellers er det AC, kjørecomputer, cruisecontrol, sentrallås, alarm og trepanel....
Er ikke dette ganske standard da?
Fin og hel i interiør, liten bump på bakluka, men ikke verre enn at det lar seg fikse rimelig via kjente. Ingen rust såvidt jeg kan se.
Fine Alufelger på sommerdekk.
Eneste minus var at frontruta var veldig slitt og det var et par steinsprut, men tror dette lar seg fikse kostnadsfritt på kasko'en.
Men jeg fløy fra Stavanger og henta bilen i Moss og kjørte hjem og gadd ikke fly hjem igjen pga av ruta.
Hadde for noen år siden en 91-mod Saab 9000 Turbo (Taladega?)...ganske så sportslig og savner den.
Beste bilen jeg har hatt...men eksen tok desverre den med seg.....dog var det en del problemer med turbo'en da og fo meg som ikke kan skru så mye sjøl, kan det bli ganske så kostbart...
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Høres ut som et bra kjøp det der!!
Du sier AC... I den andre tråden så sa du vel klima??
Hvis det er manuell ac du har så er det en annen "dings" som er sansynlig feilårsak på kupevifta di
Når det gjelder turbo og driftsikkerhet så ble dette mye bedre fra 94 når de fikk Trionic-motorstyring.. Men en uten er jo uansett rimeligere å forsikre da.
Du sier AC... I den andre tråden så sa du vel klima??
Hvis det er manuell ac du har så er det en annen "dings" som er sansynlig feilårsak på kupevifta di

Når det gjelder turbo og driftsikkerhet så ble dette mye bedre fra 94 når de fikk Trionic-motorstyring.. Men en uten er jo uansett rimeligere å forsikre da.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Elisabeth
- Innlegg: 17
- Registrert: 27 jan 2007, 16:24
- Medlemsnummer: 3068
- Navn: Elisabeth N3068
- Bil: 9-5 SE 2.0 MY99 /9-3 1.8i MY04
- Sted: Tananger
Øøøhh, er ikke det det samme da ?
Ser iallefall slik ut som denne innvendig:
http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=9044491
Ble en himla lang link dette da, aner ikke hvordan man korter den ned....!!
edit: fiksa link. /Hjelle

Ser iallefall slik ut som denne innvendig:
http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=9044491
Ble en himla lang link dette da, aner ikke hvordan man korter den ned....!!
edit: fiksa link. /Hjelle
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Da har du klima
Klima er når du kan velge antall grader du skal ha i bilen så fikser varmeapparatet resten...
Med AC så er det bare selve kjølingen, da må du velge temperaturen selv med en vanlig vriknott...

Klima er når du kan velge antall grader du skal ha i bilen så fikser varmeapparatet resten...
Med AC så er det bare selve kjølingen, da må du velge temperaturen selv med en vanlig vriknott...
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Gratulerer med ny bil
Utifra nicket ditt antar jeg at du ikke kommer på noe treff, men du er hjertelig velkommen
P.S.
Enda en jente på forumet
Har dere begynt å vokse på trær eller noe? 

Utifra nicket ditt antar jeg at du ikke kommer på noe treff, men du er hjertelig velkommen

P.S.
Enda en jente på forumet


900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Elisabeth
- Innlegg: 17
- Registrert: 27 jan 2007, 16:24
- Medlemsnummer: 3068
- Navn: Elisabeth N3068
- Bil: 9-5 SE 2.0 MY99 /9-3 1.8i MY04
- Sted: Tananger
Takk takk alle sammen 
Tja, har jo alltid hatt Saab tidligere da...99, 900 og 9000.
Men da var det gubben som tok seg av all mekkinga.
Jeg likte vel først og fremst comforten og feelingen bak rattet
Har kjørt rundt i en gammel Subaru de par siste årene, men måtte tilbake til Saab
Men uten gubbe i heimen, så må jeg finne ut av ting sjøl da...og vips dumpa jeg innom her
Kan jo være jeg valser innom et treff og om anledningen byr seg.
Har inntrykk av at folk enten elsker eller hater Saab..og det er ikke så mange i min krets som forstår hvorfor jeg på død og liv måtte ha Saab og ikke heller kunne kjøpt meg en sånn japsebil...
Men det er fordi de aldri har kjørt Saab...you can't beat the feeling hehe...

Tja, har jo alltid hatt Saab tidligere da...99, 900 og 9000.
Men da var det gubben som tok seg av all mekkinga.
Jeg likte vel først og fremst comforten og feelingen bak rattet

Har kjørt rundt i en gammel Subaru de par siste årene, men måtte tilbake til Saab

Men uten gubbe i heimen, så må jeg finne ut av ting sjøl da...og vips dumpa jeg innom her

Kan jo være jeg valser innom et treff og om anledningen byr seg.
Har inntrykk av at folk enten elsker eller hater Saab..og det er ikke så mange i min krets som forstår hvorfor jeg på død og liv måtte ha Saab og ikke heller kunne kjøpt meg en sånn japsebil...
Men det er fordi de aldri har kjørt Saab...you can't beat the feeling hehe...

- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Not4u2c skrev:Takk takk alle sammen
Har kjørt rundt i en gammel Subaru de par siste årene, men måtte tilbake til Saab![]()
Har inntrykk av at folk enten elsker eller hater Saab..og det er ikke så mange i min krets som forstår hvorfor jeg på død og liv måtte ha Saab og ikke heller kunne kjøpt meg en sånn japsebil...
Men det er fordi de aldri har kjørt Saab...you can't beat the feeling hehe...


MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01
Solgt 
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01


9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)