
SAAB argumenter ønskes
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Iaf de eldre, 9-5 synes jeg er for tung, men den kan styres med gassen den også! I motsetning til alle brøytebilene som selges (understyrer konsekvent) er saabene morsomme om vinteren fordi de kan overstyre hvis du ber om det. De vil også overstyre når du kommer for fort inn i en sving og understyrer, da førerens naturlige reaksjon er å slippe gassen og svinge mer. Ræva vil komme fort som fy, men sladden er lett å kontrollere. Bolneset kommenterte dette i en test av og9-3 en gang i "Drive", og mente at bilen av denne grunn ikke trengte ESP.Charisma skrev:Går Saab for å være en av de beste bilene på vinterføre rett bak 4hjulstrekk biler?Daniel N683 skrev:God vinterbilTurboLars N383 skrev:Jøss , det var ikke værst !! Fler ? Hehe
Artig å ligge bredt med forhjulstrekker uten å bruke brekket!
Men har du dårlige dekk og dempere vil den kunne oppføre seg noe annerledes..
Og varmeapparatet er pangbra!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Takk for alle innspill
Jeg har absolutt ikke få argumenter selv, men vil gjerne finne ut om det er noen jeg har glemt. Ho skal selvfølgelig få velge den bilen ho sjøl vil ha, føler jeg er ganske objektiv, men legger ikke sjul på at en SAAB hadde vært flott...
Syntes det er så vanskelig og finne noen volvoer som ikke har gått så alt for langt i denne prisklassen.... Og finner man en så er den kjemisk renset for utstyr.

Syntes det er så vanskelig og finne noen volvoer som ikke har gått så alt for langt i denne prisklassen.... Og finner man en så er den kjemisk renset for utstyr.
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Har nå vært og prøvekjørt bilen. Det viser seg at dette er et sjølmekk med motor / gir fra 2000 og karosseri fra 2002. Skeptisk til sånt når man ikke veit hele historien og veit lite om han som har gjort det.
Lakk olje fra toppen på den, jeg ville nå ha sagt fordeleren, Men selgeren påstod det kom fra toppakningen og at det bare var å stramme den litt så skulle det bli borte
Skeptisk.
Skal jo ikke komme no olje ved toppakningen? Får vel håpe han mente toppdekselpakningen, men rart det lekker bare ved fordeleren...
PS: Mamma likte bilen da, satt høyt og fint, dessuten virket den til å være solid.
Lakk olje fra toppen på den, jeg ville nå ha sagt fordeleren, Men selgeren påstod det kom fra toppakningen og at det bare var å stramme den litt så skulle det bli borte


Skal jo ikke komme no olje ved toppakningen? Får vel håpe han mente toppdekselpakningen, men rart det lekker bare ved fordeleren...
PS: Mamma likte bilen da, satt høyt og fint, dessuten virket den til å være solid.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Leit vidare.KongerudN344 skrev:Har nå vært og prøvekjørt bilen. Det viser seg at dette er et sjølmekk med motor / gir fra 2000 og karosseri fra 2002. Skeptisk til sånt når man ikke veit hele historien og veit lite om han som har gjort det.
Lakk olje fra toppen på den, jeg ville nå ha sagt fordeleren, Men selgeren påstod det kom fra toppakningen og at det bare var å stramme den litt så skulle det bli borte![]()
Skeptisk.
Skal jo ikke komme no olje ved toppakningen? Får vel håpe han mente toppdekselpakningen, men rart det lekker bare ved fordeleren...
PS: Mamma likte bilen da, satt høyt og fint, dessuten virket den til å være solid.
Det er kjøpers marked for tia har eg inntrykk av, ihvertfall på so nye bilar.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Enig med Hjelle, finn noe annet!! Styr unna sånne lappverk, iallfall når det er snakk om en så ny bil. Det finnes mange sånne som er fine.KongerudN344 skrev:Har nå vært og prøvekjørt bilen. Det viser seg at dette er et sjølmekk med motor / gir fra 2000 og karosseri fra 2002. Skeptisk til sånt når man ikke veit hele historien og veit lite om han som har gjort det.
Lakk olje fra toppen på den, jeg ville nå ha sagt fordeleren, Men selgeren påstod det kom fra toppakningen og at det bare var å stramme den litt så skulle det bli borte![]()
Skeptisk.
Skal jo ikke komme no olje ved toppakningen? Får vel håpe han mente toppdekselpakningen, men rart det lekker bare ved fordeleren...
PS: Mamma likte bilen da, satt høyt og fint, dessuten virket den til å være solid.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Frode N220
- 1,5 bar
- Innlegg: 338
- Registrert: 04 jan 2004, 01:00
- Sted: Stjørdal
Jeg hørte om ei mor her i molde eller omegn som nettopp haddek kjøpt seg ny bil...Det var en 900 S...Dage etter skulle sønnen hennes kjøre den over Ørskogfjellet... i Stor fart midt oppå fjellet der en plass gikk det rett av veien...
Bilen ble mer eller mindre totalvrak, men sønnen krabbet ut av bilen tilnærmet uskadd... Mindre skrubbsår og små skader...
mora Ringte på nærmeste saab forhandler dagen etter og bestile en ny 900 S...
2) Fatter'n hadde sin Gamle 70 og noe modell, Saab 99 Gl combi coupe i over 17 år før automat kassa tok kvelden, deretter skiftet de og satte inn en maneull kasse, og bilen gikk enda ett par år før den gikk av med pensjon.. Tror han kjøpte den tidlig på 70 tallet engang
3) En Nyere Volvo (s-60) 2001 modell, ble torpedert i siden av en Gammel ford scorpio i ca 85 km/t... Føreren av volvoen krabba mer eller mindre uskadet ut av bilen, med mindre brudd og kutt / sår skader, mens Ford scorpio føreren, omkom momentant.. Det hører med til historien at volvoen stod stille.. Volvo fabrikken har forvørig kjøpt vraket av S-60'n, og har den utstilt på fabrikken, for å vise at alt sikkerhets utstyret fungerte..Alt fra gardinene som felles ned for å forhindre at det kommer glasskår inn i bilen, til airbag systemet, stålbjelker i dørene osv...
5) Jeg leste i Naf bladet for 2005 at 900 S, serien var en av de tryggeste bruktbil kjøpene.. Lite feil på disse, og sikkerheten er upåklanderlig.
Bilen ble mer eller mindre totalvrak, men sønnen krabbet ut av bilen tilnærmet uskadd... Mindre skrubbsår og små skader...
mora Ringte på nærmeste saab forhandler dagen etter og bestile en ny 900 S...
2) Fatter'n hadde sin Gamle 70 og noe modell, Saab 99 Gl combi coupe i over 17 år før automat kassa tok kvelden, deretter skiftet de og satte inn en maneull kasse, og bilen gikk enda ett par år før den gikk av med pensjon.. Tror han kjøpte den tidlig på 70 tallet engang

3) En Nyere Volvo (s-60) 2001 modell, ble torpedert i siden av en Gammel ford scorpio i ca 85 km/t... Føreren av volvoen krabba mer eller mindre uskadet ut av bilen, med mindre brudd og kutt / sår skader, mens Ford scorpio føreren, omkom momentant.. Det hører med til historien at volvoen stod stille.. Volvo fabrikken har forvørig kjøpt vraket av S-60'n, og har den utstilt på fabrikken, for å vise at alt sikkerhets utstyret fungerte..Alt fra gardinene som felles ned for å forhindre at det kommer glasskår inn i bilen, til airbag systemet, stålbjelker i dørene osv...
5) Jeg leste i Naf bladet for 2005 at 900 S, serien var en av de tryggeste bruktbil kjøpene.. Lite feil på disse, og sikkerheten er upåklanderlig.
"SAAB, built like a Mercedes, safe as
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 125
- Registrert: 08 sep 2006, 22:57
- Sted: Drøbak
- Magnus N608
- 1,5 bar
- Innlegg: 455
- Registrert: 05 jan 2006, 18:22
- Navn: Magnus Hansen
- Bil: Saab 900 Aero t16 89
- Sted: Hamar
Yep ingen tvil.. Ikke F*** om jeg bytter ut min elskede 9-5 med noe anent enn en helt ny 9-5 nei.. MEst med tanke på sikkerheten og guttungen SKAL lære seg at det finnes KUN en RELIGION i verden, og den heter Saab (Scania) =)
"SAAB, built like a Mercedes, safe as
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."