SAAB argumenter ønskes

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 13 sep 2006, 18:59

Sto noe greier i siste "Motor" om Saab og trofaste Mærsjeeiere :shock: ?
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
Charisma
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 43
Registrert: 18 aug 2006, 18:53
Sted: Oslo

Legg inn av Charisma » 13 sep 2006, 21:04

Daniel N683 skrev:
TurboLars N383 skrev:Jøss , det var ikke værst !! Fler ? Hehe
God vinterbil ;-)
Går Saab for å være en av de beste bilene på vinterføre rett bak 4hjulstrekk biler?
- Saab 9-5 2.0T (1999) ca. 125.000km

Bilde

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 13 sep 2006, 21:25

Charisma skrev:
Daniel N683 skrev:
TurboLars N383 skrev:Jøss , det var ikke værst !! Fler ? Hehe
God vinterbil ;-)
Går Saab for å være en av de beste bilene på vinterføre rett bak 4hjulstrekk biler?
Iaf de eldre, 9-5 synes jeg er for tung, men den kan styres med gassen den også! I motsetning til alle brøytebilene som selges (understyrer konsekvent) er saabene morsomme om vinteren fordi de kan overstyre hvis du ber om det. De vil også overstyre når du kommer for fort inn i en sving og understyrer, da førerens naturlige reaksjon er å slippe gassen og svinge mer. Ræva vil komme fort som fy, men sladden er lett å kontrollere. Bolneset kommenterte dette i en test av og9-3 en gang i "Drive", og mente at bilen av denne grunn ikke trengte ESP.

Artig å ligge bredt med forhjulstrekker uten å bruke brekket!

Men har du dårlige dekk og dempere vil den kunne oppføre seg noe annerledes..

Og varmeapparatet er pangbra!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 13 sep 2006, 23:00

Takk for alle innspill :D Jeg har absolutt ikke få argumenter selv, men vil gjerne finne ut om det er noen jeg har glemt. Ho skal selvfølgelig få velge den bilen ho sjøl vil ha, føler jeg er ganske objektiv, men legger ikke sjul på at en SAAB hadde vært flott...

Syntes det er så vanskelig og finne noen volvoer som ikke har gått så alt for langt i denne prisklassen.... Og finner man en så er den kjemisk renset for utstyr.

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 14 sep 2006, 17:51

Har nå vært og prøvekjørt bilen. Det viser seg at dette er et sjølmekk med motor / gir fra 2000 og karosseri fra 2002. Skeptisk til sånt når man ikke veit hele historien og veit lite om han som har gjort det.

Lakk olje fra toppen på den, jeg ville nå ha sagt fordeleren, Men selgeren påstod det kom fra toppakningen og at det bare var å stramme den litt så skulle det bli borte :!: :?: Skeptisk.

Skal jo ikke komme no olje ved toppakningen? Får vel håpe han mente toppdekselpakningen, men rart det lekker bare ved fordeleren...

PS: Mamma likte bilen da, satt høyt og fint, dessuten virket den til å være solid.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 14 sep 2006, 18:06

KongerudN344 skrev:Har nå vært og prøvekjørt bilen. Det viser seg at dette er et sjølmekk med motor / gir fra 2000 og karosseri fra 2002. Skeptisk til sånt når man ikke veit hele historien og veit lite om han som har gjort det.

Lakk olje fra toppen på den, jeg ville nå ha sagt fordeleren, Men selgeren påstod det kom fra toppakningen og at det bare var å stramme den litt så skulle det bli borte :!: :?: Skeptisk.

Skal jo ikke komme no olje ved toppakningen? Får vel håpe han mente toppdekselpakningen, men rart det lekker bare ved fordeleren...

PS: Mamma likte bilen da, satt høyt og fint, dessuten virket den til å være solid.
Leit vidare.
Det er kjøpers marked for tia har eg inntrykk av, ihvertfall på so nye bilar.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 14 sep 2006, 18:18

KongerudN344 skrev:Har nå vært og prøvekjørt bilen. Det viser seg at dette er et sjølmekk med motor / gir fra 2000 og karosseri fra 2002. Skeptisk til sånt når man ikke veit hele historien og veit lite om han som har gjort det.

Lakk olje fra toppen på den, jeg ville nå ha sagt fordeleren, Men selgeren påstod det kom fra toppakningen og at det bare var å stramme den litt så skulle det bli borte :!: :?: Skeptisk.

Skal jo ikke komme no olje ved toppakningen? Får vel håpe han mente toppdekselpakningen, men rart det lekker bare ved fordeleren...

PS: Mamma likte bilen da, satt høyt og fint, dessuten virket den til å være solid.
Enig med Hjelle, finn noe annet!! Styr unna sånne lappverk, iallfall når det er snakk om en så ny bil. Det finnes mange sånne som er fine.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Frode N220
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 338
Registrert: 04 jan 2004, 01:00
Sted: Stjørdal

Legg inn av Frode N220 » 19 sep 2006, 09:04

Corolla?
:lol:
Frode N220

M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"

Vector_95
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 07 aug 2006, 19:35
Sted: Molde

Legg inn av Vector_95 » 19 sep 2006, 15:59

Jeg hørte om ei mor her i molde eller omegn som nettopp haddek kjøpt seg ny bil...Det var en 900 S...Dage etter skulle sønnen hennes kjøre den over Ørskogfjellet... i Stor fart midt oppå fjellet der en plass gikk det rett av veien...

Bilen ble mer eller mindre totalvrak, men sønnen krabbet ut av bilen tilnærmet uskadd... Mindre skrubbsår og små skader...

mora Ringte på nærmeste saab forhandler dagen etter og bestile en ny 900 S...

2) Fatter'n hadde sin Gamle 70 og noe modell, Saab 99 Gl combi coupe i over 17 år før automat kassa tok kvelden, deretter skiftet de og satte inn en maneull kasse, og bilen gikk enda ett par år før den gikk av med pensjon.. Tror han kjøpte den tidlig på 70 tallet engang :D

3) En Nyere Volvo (s-60) 2001 modell, ble torpedert i siden av en Gammel ford scorpio i ca 85 km/t... Føreren av volvoen krabba mer eller mindre uskadet ut av bilen, med mindre brudd og kutt / sår skader, mens Ford scorpio føreren, omkom momentant.. Det hører med til historien at volvoen stod stille.. Volvo fabrikken har forvørig kjøpt vraket av S-60'n, og har den utstilt på fabrikken, for å vise at alt sikkerhets utstyret fungerte..Alt fra gardinene som felles ned for å forhindre at det kommer glasskår inn i bilen, til airbag systemet, stålbjelker i dørene osv...

5) Jeg leste i Naf bladet for 2005 at 900 S, serien var en av de tryggeste bruktbil kjøpene.. Lite feil på disse, og sikkerheten er upåklanderlig.
"SAAB, built like a Mercedes, safe as
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."

Kristian N861
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 125
Registrert: 08 sep 2006, 22:57
Sted: Drøbak

Legg inn av Kristian N861 » 26 feb 2007, 17:32

FORD = Fikses Og Repareres Daglig :lol:

Brukeravatar
Magnus N608
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 455
Registrert: 05 jan 2006, 18:22
Navn: Magnus Hansen
Bil: Saab 900 Aero t16 89
Sted: Hamar

Legg inn av Magnus N608 » 26 feb 2007, 18:22

Kvalitet og sikkerhet er vel to viktige argumenter.
Og ikke minst at det er en veldig god vinterbil.
Og girkassene har blitt den del bedre siden og900 sin tid :)
M89 Saab 900 Aero T16
M97 Saab 9000
x M87 Saab 900GL
x M75 Saab 95 v4 1700
x M90 Saab 900 turbo
x M84 Saab 900i

Vector_95
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 07 aug 2006, 19:35
Sted: Molde

Legg inn av Vector_95 » 26 feb 2007, 19:34

Yep ingen tvil.. Ikke F*** om jeg bytter ut min elskede 9-5 med noe anent enn en helt ny 9-5 nei.. MEst med tanke på sikkerheten og guttungen SKAL lære seg at det finnes KUN en RELIGION i verden, og den heter Saab (Scania) =)
"SAAB, built like a Mercedes, safe as
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."

Svar