Det er greit nok, men tippar Hirsch har spesifisert kva dei vil ha, og fått ein fabrikk til å produsere det.Stalfa skrev:Originalt og originalt. Jeg tviler på at Hirsch har en egen fabrikk som produserer fjærer og dempere. Kan godt være eibach/H&R/Bilstein for alt jeg vet.TurboRoger_N486 skrev:Enig med ottorasmussen... I tillegg lider jeg litt av hjelle-syndromet; Mest mulig originalt er å foretrekke
Hirsch sportsunderstell for 9-5
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
-
- 2.0 bar
I følge en stor Saab-forhandler er Hirsch demperne laget av Eibach.
Hirsch har bare satt sitt merke/navn over Eibach sitt.
Så det kan vel nesten bety at de som synes det ene er mye bedre enn det andre lar seg styre av synsing/ønske om/profilering/ osv.
Men godt å vite for alle de som vil ha Hirsch at de kan kjøpe eibach og få det samme til nesten halv pris!!
Noen vil sikkert angripe meg nå, men jeg har fått denne infoen fra en Saab forhandler. Så istedetfor å gå til angrep på meg, sjekk med din forhandler.
Så det kan vel nesten bety at de som synes det ene er mye bedre enn det andre lar seg styre av synsing/ønske om/profilering/ osv.
Men godt å vite for alle de som vil ha Hirsch at de kan kjøpe eibach og få det samme til nesten halv pris!!
Noen vil sikkert angripe meg nå, men jeg har fått denne infoen fra en Saab forhandler. Så istedetfor å gå til angrep på meg, sjekk med din forhandler.

Hilsen Ole-P. N-154
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Selv om Hirsch demperne er laget av Eibach,er det ikke dermed sagt at de er de SAMME demperne Eibach selger med eget navn på esken..Ole-P-N154 skrev:I følge en stor Saab-forhandler er Hirsch demperne laget av Eibach.
Regner med Eibach kan lage dempere med forskjellige karakteristikker.
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
-
- 2.0 bar
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Jeg vil si Saab's orginale (hvis jeg tør ta det ordet i min munn) senkingssats til 9000 Aero (levert orginalt på Aero,er dette du får hvis du kjøper senkingssats til 9k på Saab) er orginal,SELV om det er Sachs som har produsert den. Hirsch er ikke orginalt,men orginalt ekstrautstyr/tilbehør som selges GJENNOM Saabforhandleren.
Nå vet vel alle hva Ole P mener om Hirsch generelt. Hirsch er uansett tatt inn i varmen hos Saab, med de garantier det gir på at din Saab fortsatt oppfyller de kravene Saab har med tanke på holdbarhet, sikkerhet og kjøreegenskaper.
Nå vet vel alle hva Ole P mener om Hirsch generelt. Hirsch er uansett tatt inn i varmen hos Saab, med de garantier det gir på at din Saab fortsatt oppfyller de kravene Saab har med tanke på holdbarhet, sikkerhet og kjøreegenskaper.
M96 9000 AERO (go'bilen)
-
- 2.0 bar
Morten skrev:
[url][url]Nå vet vel alle hva Ole P mener om Hirsch generelt[/url][/url]. Hirsch er uansett tatt inn i varmen hos Saab, med de garantier det gir på at din Saab fortsatt oppfyller de kravene Saab har med tanke på holdbarhet, sikkerhet og kjøreegenskaper.[/quote]
Vet ikke riktig hvor du har dette fra!
Jeg har i enkelte tråder kun etterspurt fakta, ikke bare synsing og mening basert på; jeg har snakket med en som sier at..... (og det er vel på samme måte alle har fått greie på hva jeg mener om H også!
)
Til info for alle som mener som Morten:
Jeg har produkter med Hirsch sitt navn på, på begge mine SAAB`er
Og de har jeg fordi jeg synes de er fine/fungerer.
[url][url]Nå vet vel alle hva Ole P mener om Hirsch generelt[/url][/url]. Hirsch er uansett tatt inn i varmen hos Saab, med de garantier det gir på at din Saab fortsatt oppfyller de kravene Saab har med tanke på holdbarhet, sikkerhet og kjøreegenskaper.[/quote]
Vet ikke riktig hvor du har dette fra!
Jeg har i enkelte tråder kun etterspurt fakta, ikke bare synsing og mening basert på; jeg har snakket med en som sier at..... (og det er vel på samme måte alle har fått greie på hva jeg mener om H også!

Til info for alle som mener som Morten:
Jeg har produkter med Hirsch sitt navn på, på begge mine SAAB`er

Og de har jeg fordi jeg synes de er fine/fungerer.
Hilsen Ole-P. N-154
- 95Vector
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N883
- Bil: MY05 9-3 Aero cab.
Re: Hirsch sportsunderstell for 9-5
Synd at ingen på Forumet har personlig erfaring om produktet som det blir spurt etter her, synd egentlig.................Stalfa skrev:Hvordan er dette sammenliknet med for eksempel kombinasjonen Eibach + Koni?
Jeg ser at det senker "bare" 15mm mot Eibach sine 30mm. Det betyr ikke noe for meg.

HIRSCH - More powerful, more dynamic, more elegant – and even more enjoyable to drive
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Re: Hirsch sportsunderstell for 9-5
Er litt vanskelig å teste og sammenligne da det ikke er særlig logisk å bytte senkesett to ganger bare for å se hva som er best. Gode foringer er jo også en viktig faktor når det kommer til slikt95Vector skrev:Synd at ingen på Forumet har personlig erfaring om produktet som det blir spurt etter her, synd egentlig.................Stalfa skrev:Hvordan er dette sammenliknet med for eksempel kombinasjonen Eibach + Koni?
Jeg ser at det senker "bare" 15mm mot Eibach sine 30mm. Det betyr ikke noe for meg.![]()

900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05