Turbo ID

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Saabvidar.N.871
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 95
Registrert: 27 des 2006, 20:44
Medlemsnummer: N 871
Navn: vidar sørby
Bil: 9000 Cde Turbo/9000 Cse/900S
Sted: Møre_Romsdal

Turbo ID

Legg inn av Saabvidar.N.871 » 12 mar 2007, 22:54

Og jeg lurer på mer jeg Har en 9000 Cd 2,3 1990.Turbo Nyinnkjøpt og lurer på hvordan man finner ut av type turbo man har i bilen.
Finner ikke Bokstaver som TB 00000 eller GT 00000.Tror selv jeg har en Lavrtyksturbo da jeg har total bunndrag

På Forhånd Takk
Vidar

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 13 mar 2007, 10:27

Står i FAQ...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 13 mar 2007, 11:21

Faq hjelper ikke i og med at han ikke er medlem ;)

Du har i følge listen en Garret TB2531 så vidt jeg kan se. Skal ikke være forskjell på aggregatet uansett om det er lavtrykk eller fulltrykk. Tviler sterkt på at du har lavtrykk, dette var ikke levert på disse bilene så vidt jeg vet (i alle fall ikke i Norge). Om du har lavtrykk eller fulltrykk bør jo også være lett å finne ut av, det ser du på effekten bilen er godkjent med i vognkortet. En 2,3T skal ha 147 kw (eller 143 på noen importbiler).

EDIT: Ikke la deg lure av bunndraget, det har 2,3T mer enn nok av :)
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 13 mar 2007, 11:31

2.3 longmotor vart ikkje levert som lavtrykksturbo, har du originalmotor har du nok ein fulltrykkar. Andre kjennetegn er turbotrykksmålar i instrumentpanel, ein lavtrykkar har ikkje turbotrykksmålar originalt.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 13 mar 2007, 12:09

EdHunter N815 skrev:Faq hjelper ikke i og med at han ikke er medlem ;)
Nei, og der forsvant poenget med lukkede medlemssider, gitt!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 13 mar 2007, 12:48

Ingvar N629 skrev:
EdHunter N815 skrev:Faq hjelper ikke i og med at han ikke er medlem ;)
Nei, og der forsvant poenget med lukkede medlemssider, gitt!
Det må jo være lov å hjelpe folk selv om de ikke er medlemmer da... Det at FAQ er stengt for ikke-medlemmer betyr jo ikke at det er konfidensiell informasjon som kun medlemmer skal vite om. Hadde forstått kommentaren din om jeg hadde postet hele listen, men jeg har bare fortalt hvilken type turbo han har...
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
9000 Geir N371
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 226
Registrert: 29 nov 2004, 01:00
Sted: Ågotnes

Legg inn av 9000 Geir N371 » 13 mar 2007, 13:47

Ingvar N629 skrev:
EdHunter N815 skrev:Faq hjelper ikke i og med at han ikke er medlem ;)
Nei, og der forsvant poenget med lukkede medlemssider, gitt!
Så har det jo vært en del kommentarer på at det tar lang tid å bli registrert i klubben og. Skal potensielle medlemmer vente et halvt år før de får lov å lese FAQen? Tror vi må være litt mer hjelpsom enn som så...
Geir
-91 9000 CD 2.3i

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Innlegg: 1865
Registrert: 03 mai 2006, 00:21
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Legg inn av Eirik » 13 mar 2007, 17:37

Jepp. Enig i kommentaren over. Personlig venter jeg i spenning på å få slippe til de lukkede sidene :D Kan ikke være lenge igjen nå.
25 Year anniversary of Saab 9000

Saabvidar.N.871
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 95
Registrert: 27 des 2006, 20:44
Medlemsnummer: N 871
Navn: vidar sørby
Bil: 9000 Cde Turbo/9000 Cse/900S
Sted: Møre_Romsdal

Re: Turbo ID

Legg inn av Saabvidar.N.871 » 13 mar 2007, 18:53

Saabvidar skrev:Og jeg lurer på mer jeg Har en 9000 Cd 2,3 1990.Turbo Nyinnkjøpt og lurer på hvordan man finner ut av type turbo man har i bilen.
Finner ikke Bokstaver som TB 00000 eller GT 00000.Tror selv jeg har en Lavrtyksturbo da jeg har total bunndrag

På Forhånd Takk
Vidar
Takker for svarene jeg fikk.og vedr vognkort så hjelper det ikke mye da bilen er ombygd i Tyskland.for 3 år tilbake.Fra 2,0.Innsprut.
Vedr Medlemskap så melde jeg meg inn i Desember og Venter på InnbetalingsGiro.Så ingen snylter her.
M.V.H.Vidar

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 13 mar 2007, 20:19

Eirik skrev:Jepp. Enig i kommentaren over. Personlig venter jeg i spenning på å få slippe til de lukkede sidene :D Kan ikke være lenge igjen nå.
Om dokke legg inn medlemmsnummer i brukarnamn her på forumet etter avgifta er betalt, er det lettare for oss administratorar å opne dei lukka delane på forumet. Då kan vi legge til brukarane fortløpande etterkvart vi får beskjed om at medlemsavgifta er betalt på medlemsnummer.

Brukeravatar
saab95turbo N845
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 239
Registrert: 28 nov 2006, 19:41
Sted: Beitstad

Legg inn av saab95turbo N845 » 13 mar 2007, 20:36

Hjelle det er over 2måneder siden jeg betalte :wink:
Enda har ikke jeg fått kommet in på FAQ sidene
Bjørn Even Aakre:)

*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 13 mar 2007, 20:49

saab95turbo N845 skrev:Hjelle det er over 2måneder siden jeg betalte :wink:
Enda har ikke jeg fått kommet in på FAQ sidene
SKal sjekke opp dette. Du ligg ihvertfall ikkje inne på lista...

Brukeravatar
saab95turbo N845
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 239
Registrert: 28 nov 2006, 19:41
Sted: Beitstad

Legg inn av saab95turbo N845 » 13 mar 2007, 23:17

takk... :wink:
Bjørn Even Aakre:)

*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878

Svar