Piggdekk eller piggfritt?
Moderator: Moderatorer
Kjørte Piggfritt i to sesonger jeg med Subaruen (før broderen kræsjet den) og skylde selvsagt på dekka, men det går vel sånn når man kjører 70 ut av en tunnell og det er blank is, og tar med seg alt som er av skilt i rundkjøringa? hehe ;P
Personlig stod jeg aldri fast med den bilen da =) Piggfritt e tingen jah =)
Personlig stod jeg aldri fast med den bilen da =) Piggfritt e tingen jah =)
"SAAB, built like a Mercedes, safe as
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Fikk faktisk prøvd autosocken i dag, har hatt et par i 2 år ca..colombo skrev:Utgangspunktet er piggfritt, men man må jo se an på hva slags forhold man kjører i. Og om det er kun enkelte dager med dårlig føre, så kan jo enten kjetting eller Autosock være en ide.

Funket kjempefint på golfen som stod først i køen utenfor her



MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01
Solgt 
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01


9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Kansje best å ikke si noe??? Ellers så kan det jo hende at han krever deg for piggavgifta;)Ingvar N629 skrev:Fattern har ennå ikke merka at det er piggfritt. Skal si det til ham når jeg legger på sommerdekka hans til våren.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
på saaben va det piggdekk, følte at forhjula ikke spant sååå lett hvis gassfoten ble for hard i oppoverbakker.
på sierraen tenkte jeg å spandere på nye piggdekk foran,
beholde de piggfrie piggdekkene bak. Sladde:D
er de bot for å kjøre piggdekk uten pigger?
på sierraen tenkte jeg å spandere på nye piggdekk foran,
beholde de piggfrie piggdekkene bak. Sladde:D
er de bot for å kjøre piggdekk uten pigger?
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Hø hø, den var god, sjø! De bor ikke i byen...Tor N12 skrev:Kansje best å ikke si noe??? Ellers så kan det jo hende at han krever deg for piggavgifta;)Ingvar N629 skrev:Fattern har ennå ikke merka at det er piggfritt. Skal si det til ham når jeg legger på sommerdekka hans til våren.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Sikker? Trodde det gikk fint så lenge dekka er merket med M+S og har nok mønster?ParADigM N558 skrev:ÅJA! typ 800 kr. pr. dekk...Henrik N449 skrev:er de bot for å kjøre piggdekk uten pigger?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Det er nok bot for og kjøre piggdekk uten pigger (hvorfor heter de piggdekk?)
Selv kjører jeg ikke min denne vinteren pga at motoren tok kvelden. Men neste vinteren skal jeg kjøpe meg et sett med piggfrie.
Jeg har piggdekk nå men etter det forrige treffet på Motorsenteret så rev jeg av alle piggene ut fra bomstasjonen på vei inn til Oslo.
Selv kjører jeg ikke min denne vinteren pga at motoren tok kvelden. Men neste vinteren skal jeg kjøpe meg et sett med piggfrie.
Jeg har piggdekk nå men etter det forrige treffet på Motorsenteret så rev jeg av alle piggene ut fra bomstasjonen på vei inn til Oslo.
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Magnus N608
- 1,5 bar
- Innlegg: 455
- Registrert: 05 jan 2006, 18:22
- Navn: Magnus Hansen
- Bil: Saab 900 Aero t16 89
- Sted: Hamar
Kjøpte meg nye Hakka 5 nå, kjempefornøyd med feste, men ikke særlig fornøyd med hvor lenge pigga sitter.
Forran har jeg mista masse pigger, kjørte dekka veldig fint inn og har ikke kjørt gris med dem heller.
Ga 990,- for 4 dekk, så er ikke så surt;)
Neste gang blir det Nokian Rsi, snakka med en del taxisjåfører, veldig mange kjører på dem, og er kjempefornøyd
Forran har jeg mista masse pigger, kjørte dekka veldig fint inn og har ikke kjørt gris med dem heller.
Ga 990,- for 4 dekk, så er ikke så surt;)
Neste gang blir det Nokian Rsi, snakka med en del taxisjåfører, veldig mange kjører på dem, og er kjempefornøyd

M89 Saab 900 Aero T16
M97 Saab 9000
x M87 Saab 900GL
x M75 Saab 95 v4 1700
x M90 Saab 900 turbo
x M84 Saab 900i
M97 Saab 9000
x M87 Saab 900GL
x M75 Saab 95 v4 1700
x M90 Saab 900 turbo
x M84 Saab 900i
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Aner ikke hva jeg kjører med, de er råttne ihvertfall men det er heldigvis pigg i dem enda. Merket det var greit når jeg kjørte hjem her en dag, (er på landet og da strør de sjelden) med skikkelig våt is som sikkert hjallis kunne satt ny verdensrekord på per dags dato. Regn og is kan være ubehagelig i svingete vei med bakker gitt. Ikke bare vannplaning man får, er jo snakk om å skli når man først har hjulene nedi bakken også.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.