Twin turbo diesel!!!

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Legg inn av matrox N522 » 19 jan 2008, 20:54

Men hvor kommer egentlig 2,2liter'n og 3 liter'n fra?
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 19 jan 2008, 22:30

matrox N522 skrev:Men hvor kommer egentlig 2,2liter'n og 3 liter'n fra?
Såvidt meg bekjent er det Izuzu som utvikler disse diselmotorene....

også 1,9TID`n...

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Legg inn av matrox N522 » 20 jan 2008, 23:10

Da er vi enige om at ingen her faktisk vet hvor motorene kommer fra..
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 21 jan 2008, 00:05

2,2 og 3,0 er Izuzu og 1,9 TiD er er det Fiatgruppen som står for så vidt meg bekjent...
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 21 jan 2008, 00:05

matrox N522 skrev:Da er vi enige om at ingen her faktisk vet hvor motorene kommer fra..
Surbotaab N369 skrev:
matrox N522 skrev:Men hvor kommer egentlig 2,2liter'n og 3 liter'n fra?
Såvidt meg bekjent er det Izuzu som utvikler disse diselmotorene....

også 1,9TID`n...
Izuzu er en av værdens største utviklere og produsenter av dieselmotorer... Og siden de er endel av fiatkonsernet ville det vært rart om noen andre hadde laga dieselmotorer for de....

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 23 jan 2008, 01:28

400 Nm er nå en ting.. at det er 400 Nm@2000 rpm gjør det litt mer spennende, og alt ved 1250 rpm er det 300 Nm til rådighet! Dreiemomentet er forøvrig likt på 180 og 190 hk versjonene, altså er det vel bare en annen karakterestikk på høyere turtall som skiller.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Dieseldyret
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 82
Registrert: 22 jun 2005, 01:00

Re: Twin turbo diesel!!!

Legg inn av Dieseldyret » 22 feb 2008, 00:17

Da var TTID motoren hacket! :D

213 hk og 450 nm hos Bsr
http://sv.bsr.se/products/t1263/" onclick="window.open(this.href);return false;

Da regner jeg med 205 hk og 440 nm hos Hirsch,med full garanti. :D
Skulle gi en 0-100 tid på en 7.5-7.8 sek det.
Er bra for en liten diesel... :twisted:

Bilde

Volvo sin fine D5 på 2.4 liter i sammenligning.

Bilde

Brukeravatar
Dieseldyret
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 82
Registrert: 22 jun 2005, 01:00

Re: Twin turbo diesel!!!

Legg inn av Dieseldyret » 29 aug 2008, 01:51

Da har Hirsch også klart å løse sine problemer med TTID.
Desverre litt lavt i forhold til Bsr.
Men det er vel driftsikkerheten de ivaretar.

200 HP Performance Upgrade 1.9TTiD
The performance upgrade for the Saab 9-3 TTiD offers 200hp and increases the maximum torque with 30Nm.

http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... F270006480" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar