Twin turbo diesel!!!
Moderator: Moderatorer
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
matrox N522 skrev:Da er vi enige om at ingen her faktisk vet hvor motorene kommer fra..
Izuzu er en av værdens største utviklere og produsenter av dieselmotorer... Og siden de er endel av fiatkonsernet ville det vært rart om noen andre hadde laga dieselmotorer for de....Surbotaab N369 skrev:Såvidt meg bekjent er det Izuzu som utvikler disse diselmotorene....matrox N522 skrev:Men hvor kommer egentlig 2,2liter'n og 3 liter'n fra?
også 1,9TID`n...
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
400 Nm er nå en ting.. at det er 400 Nm@2000 rpm gjør det litt mer spennende, og alt ved 1250 rpm er det 300 Nm til rådighet! Dreiemomentet er forøvrig likt på 180 og 190 hk versjonene, altså er det vel bare en annen karakterestikk på høyere turtall som skiller.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Dieseldyret
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 82
- Registrert: 22 jun 2005, 01:00
Re: Twin turbo diesel!!!
Da var TTID motoren hacket!
213 hk og 450 nm hos Bsr
http://sv.bsr.se/products/t1263/" onclick="window.open(this.href);return false;
Da regner jeg med 205 hk og 440 nm hos Hirsch,med full garanti.
Skulle gi en 0-100 tid på en 7.5-7.8 sek det.
Er bra for en liten diesel...

Volvo sin fine D5 på 2.4 liter i sammenligning.


213 hk og 450 nm hos Bsr
http://sv.bsr.se/products/t1263/" onclick="window.open(this.href);return false;
Da regner jeg med 205 hk og 440 nm hos Hirsch,med full garanti.

Skulle gi en 0-100 tid på en 7.5-7.8 sek det.
Er bra for en liten diesel...

Volvo sin fine D5 på 2.4 liter i sammenligning.
- Dieseldyret
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 82
- Registrert: 22 jun 2005, 01:00
Re: Twin turbo diesel!!!
Da har Hirsch også klart å løse sine problemer med TTID.
Desverre litt lavt i forhold til Bsr.
Men det er vel driftsikkerheten de ivaretar.
200 HP Performance Upgrade 1.9TTiD
The performance upgrade for the Saab 9-3 TTiD offers 200hp and increases the maximum torque with 30Nm.
http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... F270006480" onclick="window.open(this.href);return false;
Desverre litt lavt i forhold til Bsr.
Men det er vel driftsikkerheten de ivaretar.
200 HP Performance Upgrade 1.9TTiD
The performance upgrade for the Saab 9-3 TTiD offers 200hp and increases the maximum torque with 30Nm.
http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... F270006480" onclick="window.open(this.href);return false;