Langturtips. Alta - Bergen

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Stian9k
0.7 bar
0.7 bar
Medlemsnummer: 1361
Navn: Stian
Bil: '94 9000 CSE 2,3t
Sted: Tysnes

Re: Langturtips. Alta - Bergen

Legg inn av Stian9k » 02 apr 2008, 19:37

Hjemme igjen!

Ble forsinkelser ja!
Hele veien.
Først fra Flesland, så fra Gardermoen.
Så ble det pinadø forsinkelse fra Alta også pga av at hun som sto standby i banken for å overføre pengene gikk hjem før jobben var gjort.. :shock:
Kan ikke stole på folk!

Men alt i alt i alt en helkanon tur!
Kan anbefales for alle som liker å kjøre bil.
Det er ikke så ofte man får mulighet til å se "hele" landet på langs. (Mangler østlige delen av Finmark da...)

Lite stygg kjøring å se også.

Og bilen holdt helt fram!
Jeg har slekt i Namsos som blir halvveis.
Der kjørte jeg innom for å bytte ut de platina pluggene som var satt i bilen, samt bytte av termostat..

Fin tur, men godt å være hjemme også!
Nå skal jeg ut å bytte til somemrdekk!

--
- Stian
MY09 9-3SC 1,9TiD
M94 9000 2,3t CSE :woot: Godbilen!
M78 99 2,0L RIP :cry:

seliasse
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Sted: Lakselv
Kontakt:

Re: Langturtips. Alta - Bergen

Legg inn av seliasse » 03 apr 2008, 02:19

Minnes jeg kjørte en Saab 900T Automat for stefattern hit opp til Lakselv i Finnmark..delebil han kjøpte i Verdaln.. :D Historien i korte trekk: 1) Varmejusteringa røk før riksgrensen, full varme hele veien nordover..i juli 2) Girsjalteren røk på riksgrensen (norge-sverige), lukeparkering med trepinne var kreative greier og vi møtte på endel flirfulle svensker 3) Varmeregisteret røk noe inn i sverige, ble kreative reparasjoner med gaffateip 4) Dynamoen løsna litt lenger nord i sverige..traff på en ex. rallykjører som hadde kjørt 900 på rally..svensken dukka en halvtime under panseret og kom opp sort over hau..men dynamoen funka.. 5) Turen gikk "smertefritt" til karasjok, da ramla eksosanlegget av..

Vi kjørte to biler oppover (to 900'er) og hadde en ganske morsom tur. Men jeg vurderte å legge igjen den jævla delebilen flere ganger.. :D
Stian Eliassen

Svar