melder meg inn i klubben: Påkjørt....

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
wollis
1.2 bar
1.2 bar
Navn: Thomas
Bil: 2001 9-5 Aero Est.
Sted: Finnøy, Rogaland

Re: melder meg inn i klubben: Påkjørt....

Legg inn av wollis » 07 mai 2009, 15:07

Singsaker skrev:
wollis skrev:Kjempebra, godt at det ordnet seg! Egenandelen er sur nok, men bonustapet er en god del verre når en har en bil med en del hester...

Thomas.
Skal ikke betale egenandel når du er skyldfri, men husk ta bilder(ta bilder før bilene er flyttet, få med alt som kan forklare saken) samt skaff dere vitner.
Hei! Er klar over det. Jeg understreket bare at det var bra å slippe egenandelen, men enda bedre å slippe bonustapet.

Thomas.

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Legg inn av Stalfa » 08 mai 2009, 06:27

Singsaker skrev: kjøres uten problem etterpå tilsier at farten var lav i kollisjons-øyeblikket. Min kollega opplever nå hva et billig og lite forsikringsselskap er, kun billig på papiret. De har ikke gjort en verdens ting for å hjelpe, han må korrespodere med Gjensidige selv, noe som er uhørt.
Det gjordet den siste fakturaen i fra Gjensidige lettere å svelge. ;)
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N968
Bil: Saab 9-5 M04
Sted: Trondheim

Legg inn av Singsaker » 08 mai 2009, 10:29

Stalfa skrev:
Singsaker skrev: kjøres uten problem etterpå tilsier at farten var lav i kollisjons-øyeblikket. Min kollega opplever nå hva et billig og lite forsikringsselskap er, kun billig på papiret. De har ikke gjort en verdens ting for å hjelpe, han må korrespodere med Gjensidige selv, noe som er uhørt.
Gjensidige går for skyldeling for å slippe å betale for min kollega, deres egen kunde må betale selv også da de også hadde delkasko..... så ikke vær for trygg :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av oddi N108 » 08 mai 2009, 16:37

Singsaker skrev:
Stalfa skrev:
Gjensidige går for skyldeling for å slippe å betale for min kollega, deres egen kunde må betale selv også da de også hadde delkasko..... så ikke vær for trygg :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
det der gjør jo alle forsikringsselskaper. Kræsjer 2 med samme selskap, gjør de ALT for å få til skylddeling. Derfor lønner det seg å ha et lite selskap:)

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N968
Bil: Saab 9-5 M04
Sted: Trondheim

Legg inn av Singsaker » 11 mai 2009, 11:30

oddi N108 skrev:
det der gjør jo alle forsikringsselskaper. Kræsjer 2 med samme selskap, gjør de ALT for å få til skylddeling. Derfor lønner det seg å ha et lite selskap:)

mvh oddi
Her har du misfortsått, her gjør ikke det lille selskapet noe for sin kunde, de lar gjensidige bestemme utfallet, det er 2 selskap, ikke 1 selskap her.

Sikrer du/dere bevis/vitner/bilder før bilen er flyttet så har dere gjort mye i å sikre deres sak, husk at de som vurderer saken møter ofte 2 mennesker med 2 forskjellige forklaringer og meninger om det som har hendt, det dere fremlegger av bevis og spesielt bilder vil gjøre saksbehandlerne mer opplyst i fakta.

Husk at 18% av det dere betaler i premie dekker inn svindel........hadde du gitt i øst og vest uten å vurdere en sak, samt når det er 2 personer involvert i en sak så har begge lik rett i å bli trodd til det motsatte er bevist.
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.

Svar