Legg inn
av Ingvar N629 » 28 jan 2011, 23:37
Maler kanskje fanden på veggen, men poenget mitt er at når det spørres om hva som er best av to biler, der den ene har ny motor og den andre ikke, så bør valget gi seg selv. Den nye motoren vil holde finfint med godt vedlikehold, og den andre aner man ikke tilstand på før den åpnes. Jeg har sett mange håpløse tilfeller og mange fortvilte eiere. Bortsett fra stemplene er motorene bra, så dersom olja byttes ofte fra start så er det ikke noe problem, men serviceintervallene er for lange for en motor med slike stempel.
Litt "hard" kjøring, og spesielt langkjøring ser ut til å virke bare positivt, har sett langkjørte 2X5- motorer som er gulle gode etter nærmere 300k km.
Bilene er bra, men kjøper man en bil med motor i risikosonen så bør det gjenspeiles i prisen, noe den det er linket til her ikke gjør.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan