Galskap å kjøpe 9-5 aero med de bensinprisene vi har nå?
Moderator: Moderatorer
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Innlegg: 192
- Registrert: 30 jul 2005, 01:00
- Sted: Hamar
Såvidt jeg vet så bruker 9-5 Aero litt mindre drivstoff enn 2.0 t på langkjøring...
Vært nede i under 0,7 på landeveien. Aeroen min bruker mindre bensin enn både min gamle 900 turbo og 9000CD.
Å kjøpe en aero er nok ikke galskap pga forbruk iallefall! Og om du VIL bruke bensin så får du godt betalt i form av heftig akselerasjon og kjøreglede.
Angrer ikke ett sekund på at det ble en aero...
Kikket litt på nye 9-3 sc aero. 2,8 v6 turbo bruker nok litt mer bensin, men forbruket er da SVÆRT sekundært i forhold til vedlikeholdsutgifter og verditap... Men sånn er det med biler...
Vært nede i under 0,7 på landeveien. Aeroen min bruker mindre bensin enn både min gamle 900 turbo og 9000CD.
Å kjøpe en aero er nok ikke galskap pga forbruk iallefall! Og om du VIL bruke bensin så får du godt betalt i form av heftig akselerasjon og kjøreglede.
Angrer ikke ett sekund på at det ble en aero...
Kikket litt på nye 9-3 sc aero. 2,8 v6 turbo bruker nok litt mer bensin, men forbruket er da SVÆRT sekundært i forhold til vedlikeholdsutgifter og verditap... Men sånn er det med biler...
Nåværende biler:
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Meget bra poeng. Jeg blir litt oppgitt når folk kjører diesel for å spare et par tusenlapper i året når de bruker 30-40k på verditap og vedlikehold.TurboRoger_N486 skrev:
Kikket litt på nye 9-3 sc aero. 2,8 v6 turbo bruker nok litt mer bensin, men forbruket er da SVÆRT sekundært i forhold til vedlikeholdsutgifter og verditap... Men sånn er det med biler...
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
Ja, bilene har bensinforbruk, men jeg bryr meg ikke om det. Er tanken (nesten) tom, må jeg fylle bensin. Så enkelt er det. Og bensinkostnadene er vel egentlig blandt de minst pengekrevende ting ved bilhold!! Har da lagt igjen mye mer penger hos Speedparts enn på Statoil
Men jeg kjører 2,0 for å ha det morro.....
2,3 reagerer for sent....!

Men jeg kjører 2,0 for å ha det morro.....

Hilsen Ole-P. N-154
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Dersom det er hovedkriteriet ditt, burdet du heller kjøpe en bil med 3 liters sugemotor.Ole-P-N154 skrev: Men jeg kjører 2,0 for å ha det morro.....2,3 reagerer for sent....!

Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Selv kjører jeg en 9-5 2,3t md automatgir.
Det som gjør at den reagerer noe senere enn en 2.0t, må jo være automatgiret.
Bilen bruker ikke mye bensin heller, 1,03 på vanlig kjøring, og så lite som 0,78 på langkjøring.
Bilen har kun de originale 170 hk.
Det som gjør at den reagerer noe senere enn en 2.0t, må jo være automatgiret.
Bilen bruker ikke mye bensin heller, 1,03 på vanlig kjøring, og så lite som 0,78 på langkjøring.
Bilen har kun de originale 170 hk.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
0,69 Oslo-Lillehammer. 0,67 på retur. I følge måleren på SIDen.ottorasmussen N242 skrev: og så lite som 0,78 på langkjøring.
Bilen har kun de originale 170 hk.
2 voksne, jentutten på 1,5 år, helgebagasje.
Er vel fordelen med manuellkasse.

Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Forbruket bestemmes av hvor stram waieren er...
"Gatebilen" bruker vel ca 7 liter på mila... (på bane riktig nok)
En motor med mye effekt (Nm) trenger ikke å gå på høyt turtall for å flytte bilen, så kjøp så stor motor som mulig!
Petter
"Gatebilen" bruker vel ca 7 liter på mila... (på bane riktig nok)
En motor med mye effekt (Nm) trenger ikke å gå på høyt turtall for å flytte bilen, så kjøp så stor motor som mulig!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Innlegg: 533
- Registrert: 16 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
2,0t med aut bruker mest drivstoff (ihvertfall ved bykjøring) av samtlilge motor-/giralternativer av 9-5 i følge instruksjonsboka mi. Gjett hva jeg har!. Hurra for å (straffe-) avgiftsbelegge større motor med mer dreiemoment som faktisk bruker mindre drivstoff.TurboRoger_N486 skrev:Såvidt jeg vet så bruker 9-5 Aero litt mindre drivstoff enn 2.0 t på langkjøring...
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt