Saab i media!

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Ronald
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 176
Registrert: 19 feb 2010, 21:36
Medlemsnummer: N1865
Navn: Ronald Larsen
Bil: Saab 9-3 SC -07 Vector
Sted: Oslo

Saab i media!

Legg inn av Ronald » 17 des 2011, 22:32

Enig.. Men GM trenger vel strengt talt ikke mene noe om at Youngman pumper milliarder inn i et nyopprettet selskap så lenge eierstrukturen i SWAN forblir slik den er i dag. For en gangs skyld er jeg enig med Muller... Handler om politikk foran mandagens høring i tingretten

Brukeravatar
Magnus N848
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 284
Registrert: 10 aug 2006, 21:38
Bil: 09 9-3 Aero XWD Hirsch
Sted: Narvik

Re: Saab i media!

Legg inn av Magnus N848 » 19 des 2011, 22:26

Hva skjer her? Hvor er alle innleggene om konkursen? Jeg sitter på alle nettavisene og venter på en artikkel om at vi er reddet..

Brukeravatar
Hjelle, N6
MAX BOOST
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Saab i media!

Legg inn av Hjelle, N6 » 19 des 2011, 22:28

Innlegg vedr. konkursen: viewtopic.php?f=26&t=35833

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Re: Saab i media!

Legg inn av Frode N073 » 20 des 2011, 09:44

gir jo et ørlite håp om at merke kan bestå.

http://www.dn.no/dnBil/article2295423.ece
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 821
Registrert: 02 mar 2007, 13:27
Medlemsnummer: N968
Bil: Saab 9-5 M04
Sted: Trondheim

Re: Saab i media!

Legg inn av Singsaker » 20 des 2011, 21:41

Tenk hvor heldig vi e, samt at markedet vil flomme litt av billige bila for oss die-hard SAAB fans:-)
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.

Brukeravatar
zoomit
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 575
Registrert: 24 nov 2007, 20:21
Medlemsnummer: N1542
Navn: Zoomit
Bil: Saab 9-3 2.0TSS
Kontakt:

Re: Saab i media!

Legg inn av zoomit » 20 des 2011, 23:09

Eker snuser på Saab – igjen. Kampen om Saab Automobile er i full gang. Selv om den svenske bilfabrikanten nå er konkurs, betyr ikke det at Saab som bilmerke er ferdig, skriver Dagens Næringsliv.
Bård Eker er Die hard fan :D

http://youtu.be/g25eS8sGn4M
N1542 -Saab 9-3 Vector SportSedan "Hirsch X" (2008)

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Re: Saab i media!

Legg inn av Frode N073 » 21 des 2011, 08:24

e vel litt sant i det. men det va vel fordi at det GM kom med var for dårligt.
leste ein plass at når motoren i ng9-3 blei presentert så meinte Saab at cylinderforingane va for dårlige itte deiras standard og krevde å få bytta de ut.

http://www.dagbladet.no/2011/12/21/nyhe ... /19501393/
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Brukeravatar
Andrew N1328
Overload!!!
Innlegg: 1362
Registrert: 18 jun 2008, 21:24
Medlemsnummer: N1328
Navn: Andrew
Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Saab i media!

Legg inn av Andrew N1328 » 23 des 2011, 07:14

Youngman på plass for å sikre seg "deler av Saab"... lurer på hva det innebærer.

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1472989- ... orvaltarna
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson

http://www.garaget.org/?car=101291

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Saab i media!

Legg inn av Eirik N396 » 23 des 2011, 12:10

Andrew N1328 skrev:Youngman på plass for å sikre seg "deler av Saab"... lurer på hva det innebærer.

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1472989- ... orvaltarna
Det ryktene har gått på siden konkursen er vel at Youngman antakeligvis ønsker å kjøpe de delene av Saab som ikke omfattes av GMs lisenser. På den måten kan de kjøpe Saab uten innvendinger fra GM, og må da gå i gang og utvikle egne deler/teknologi for å erstatte de delene som GM tviholder på.

Dette er spennende tider! :)

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Saab i media!

Legg inn av EdHunter N815 » 23 des 2011, 18:49

Eirik N396 skrev:
Andrew N1328 skrev:Youngman på plass for å sikre seg "deler av Saab"... lurer på hva det innebærer.

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1472989- ... orvaltarna
Det ryktene har gått på siden konkursen er vel at Youngman antakeligvis ønsker å kjøpe de delene av Saab som ikke omfattes av GMs lisenser. På den måten kan de kjøpe Saab uten innvendinger fra GM, og må da gå i gang og utvikle egne deler/teknologi for å erstatte de delene som GM tviholder på.

Dette er spennende tider! :)
Hvis man er heldig så kan man ende opp med en egenprodusert platform, selv om det kanskje som det blir antydet kan ta et par år. Mye kan nok kjøpes "ferdig", for eksempel er vel ikke BMW-konsernet vanskelig på å selge motorer. :D
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

c20let2k
Innlegg: 12
Registrert: 20 des 2009, 20:11

Re: Saab i media!

Legg inn av c20let2k » 23 des 2011, 19:29

Dette syntes jeg er utrolig synd, er ingen voldsom Saab entusiast selv, derimot Opel entusiast.

Men jeg har mange venner som kjører saab, de har i den siste tid kjøpt deler til sine saab 9-3 og 9-5 på Opel faktisk, så deler er nok alltids og få tak i.
Jeg ser på Saab på som en av oppfinnerne av en holdbar turbo motor, noe som er synd at det skal legges konkurs.
GM er virkelig vrien her, men litt forståelig siden de ikke vil at teknologien skal sendes til kina.

Nyere Saab har jo 60-70% lik teknologi med Opel, så dette er jo noe både Opel og GM hadde kommet til og tapt på dersom Saab skulle bli solgt til Kina.

Jeg håper virkelig dette løser seg på en god måte og at produksjonen kan fortsette der den har vært..

Litt synd at Saab de siste årene har måtte bruke stortsett 'oppbrukt' teknologi som Opel kom med noen år før, som Insignia osv..

Brukeravatar
Ingvar N629
Æresmedlem
Innlegg: 12874
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Saab i media!

Legg inn av Ingvar N629 » 03 jan 2012, 08:00

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

saab9000aero
Overload!!!
Innlegg: 1571
Registrert: 23 sep 2004, 01:00
Medlemsnummer: n434
Navn: Arvid Nesse
Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
Sted: Bergen

Re: Saab i media!

Legg inn av saab9000aero » 03 jan 2012, 20:43

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/817123/

ca 11.50 min ut kommer en liten repotasje fra scanauto på kokstad
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.

Brukeravatar
Ingvar N629
Æresmedlem
Innlegg: 12874
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Saab i media!

Legg inn av Ingvar N629 » 04 jan 2012, 08:14

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Kristian N2215
Overload!!!
Innlegg: 1715
Registrert: 24 jul 2011, 13:47
Medlemsnummer: N2215
Navn: Kristian
Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll

Re: Saab i media!

Legg inn av Kristian N2215 » 04 jan 2012, 18:52

Tøft! hadde vært morro å fått kloa i "1 av saabs 100 siste biler" :)
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat

-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.

Svar